hvilke vinterdæk?
Fra : mugge

Dato : 11-12-08 20:54

........skal jeg vælge til en Opel Astra G stc diesel?

Prioritet:

Vigtigst sikkerhed (bremseevne og udskridningshindring) (også i vådt føre)
Ikke vigtigt pris/holdbarhed (kører alligevel ikke mere end 8000 km i
vinterhalvåret), og jeg gider ikke spare på sikkerheden.

Bør lige nævnes at bilen ikke kører uden for landets grænser til Norge eller
andre snefyldte steder.

Forventer mig at str bliver 185/65/15

På forhånd tak

mugge

Fra : TDN

Dato : 11-12-08 21:22

"mugge" <mogenslarsen2003@FJERNyahoo.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> vinterhalvåret), og jeg gider ikke spare på sikkerheden.
>
> Bør lige nævnes at bilen ikke kører uden for landets grænser til Norge

Her er lidt inspiration fra FDMs vinterdæktest:

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/E90E4C0A-2DBF-4907-B2FC-F0D923661A27/0/5458.pdf

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/23E36BDF-5464-48C8-820A-434FE7D15365/0/4449.pdf

Mvh
Thomas

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 12-12-08 02:41

On Dec 11, 8:54 pm, "mugge" <mogenslarsen2...@FJERNyahoo.dk> wrote:
> [...]
> Ikke vigtigt pris/holdbarhed (kører alligevel ikke mere end 8000 km i
> vinterhalvåret), og jeg gider ikke spare på sikkerheden.

Jeg har lige fået Michelin Alpin og de kører godt også i vådt føre.
For et par uger siden da der faldt et par cm. sne testede jeg dem lidt
på en parkeringsplads i nærheden og de var skam rigtigt gode.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....

Fra : Leif

Dato : 12-12-08 15:36

"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i meddelelsen
> [...]

For et par uger siden da der faldt et par cm. sne testede jeg dem lidt
på en parkeringsplads i nærheden og de var skam rigtigt gode.

Ja - og kør ikke over for gult, så kan vi alle komme med for grønt.

Jep - Alpiner med deres mange lameller er fantastiske - især på is.
Har aldrig brugt andet om vinteren de sidste 27 år.

Mvh, Leif

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 15-12-08 03:08

On Dec 12, 3:35 pm, "Leif" <Den får@@duikkeher.dk> wrote:
> Jep - Alpiner med deres mange lameller er fantastiske - især på is.
> Har aldrig brugt andet om vinteren de sidste 27 år.

Havde Continental før, men var ikke rigtigt tilfreds så da der skulle
vinterdæk på blev de mest slidte Continental, med vel ca. 4 mm mønster
skrottet og udskiftet med Alpin.