Sort, hvid eller sølvgrå
Fra : Ivar

Dato : 09-12-08 22:34

Sort, sort og atter sort. Det er utroligt så populær sorte biler
er for tiden. Det er åbenbart farven i Danmark og hele Europa.
26% af de europæiske biler leveres i sort. Andre steder er
det sølvgrå og hvid.
http://www.autoweek.com/article/20081209/FREE/812099986

Mon europæerne følger amerikanerne og erstatter sort med hvid?
Sølvgrå var relativt populær for nogle år siden, så den
bliver, det nok ikke.

Ivar Magnusson

--
Bruger du Outlook Express?
Se her, hvad den gratis MesNews kan:

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 09-12-08 23:55

Ivar <dild@[nozpam]webspeed.dk> wrote in news:mn.4d4a7d8cd1da2d49.31159
@nozpamwebspeed.dk:

> Mon europæerne følger amerikanerne og erstatter sort med hvid?

Næppe erstatter. Sort/grå/sølv vil altid være populære.

Men hvid er helt sikkert den store kommende modefarve. Al bilmode starter i
de eksklusive klasser, og de er for tiden meget ofte hvide.

En god rettesnor er at bruge mobile.de. Her er der lige nu 22.500 biler fra
2008 tilsalg for 55000 øvro eller mere. Af dem er 3.100 eller knapt 14%
hvide. For årgang 2007 og tidligere (stadig over 55000 øvro) er det kun 6%,
og for alle biler til salg på mobile.de uanset pris, er det kun 4%.

Tendensen er tydelig.

Fra : Ivar

Dato : 10-12-08 20:28

Kent Oldhøj skrev:

> Sort/grå/sølv vil altid være populære.

Den første nye bil jeg købte, var en sort i 1987. Dengang
var der ikke mange sorte biler. Farven gav en del kommentarer.
Hvis man dengang holdt i kø ved storbæltsfærgen en hverdag, var
næsten hver anden bil hvid.

Ivar Magnusson

--
Prøv MesNews: http://LexInfo.dk/MesNews/
Hvis du er træt af at Outlook Express ikke finde ud af

Fra : Kasper Christensen

Dato : 10-12-08 17:38

> Sort, sort og atter sort. Det er utroligt så populær sorte biler
> er for tiden. Det er åbenbart farven i Danmark og hele Europa.

He he. Ja, jeg har lige forøget den sorte Danske bilflåde med 2 nye sorte i
denne måned. Den ene skulle være sort (firmabil) og så er det pænt at den
anden matcher. Men du har ret. Sort og sølv er de farver man vælger, hvis
man ikke lige ved hvad man ellers skal vælge. De sikre valg.

Mvh

Kasper

Fra : Peter Schrøder

Dato : 10-12-08 17:54

"Kasper Christensen" <kasper@fjerndettekasperc.dk> skrev
> Sort og sølv er de farver man vælger, hvis man ikke lige ved hvad man
> ellers skal vælge.

Sølv, hvis man ikke gider vaske bil hver dag.

Peter Schrøder

Fra : Kasper Christensen

Dato : 10-12-08 19:43

> Sølv, hvis man ikke gider vaske bil hver dag.

Korrekt, og det havde jeg så glemt da vi fik vores private sorte bil først

Men så bliver man jo kendt på tanken

Mvh

Kasper