varmetråde i bagruden
Fra : Filip

Dato : 09-12-08 17:09

Hvordan repererer man disse tråde? Kan man lodde på dem, eller skal man gøre
noget andet for at få forbindelse de stedder hvor tråden er knækket på
ruden?

Filip

Fra : Martin [TMM]

Dato : 09-12-08 17:20

Hej
Filip wrote:
> Hvordan repererer man disse tråde? Kan man lodde på dem, eller skal
> man gøre noget andet for at få forbindelse de stedder hvor tråden er
> knækket på ruden?

Man kan få sådan noget "sølv-pasta" man påfører der hvor tråden er knækket.
Det virker fint og er rimlig holdbart.
Lur mig om ikke T. Hansen eller lign,. har det som std lagervare.

<http://thansen.dk/product.asp?c=2274858717&n=1226675558&pn=1227204747>

Mvh
Maritn

Fra : kazz

Dato : 09-12-08 17:24

"Filip" <filipravn@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvordan repererer man disse tråde? Kan man lodde på dem, eller skal man
> gøre noget andet for at få forbindelse de stedder hvor tråden er knækket
> på ruden?

Man kan købe noget reperationslak i div bilbutikker men succesraten er under
20 % og det er sjældent det holder hvis man endeligt får forbindelse.

Ring til Dansk Bilglas og å en pris på en ny rude, det andet lapperi holder
ikke

Kazz

Fra : Carsten

Dato : 09-12-08 19:19

"kazz" <kazz@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> Ring til Dansk Bilglas og å en pris på en ny rude, det andet lapperi
> holder ikke

måske lige i overkanten at skifte bagrude til 3-5K fordi nogle varmetråde
ikke virker :-|

Carsten (som undrer sig over at man ikke kan få varmetråde på et stort
stykke folie som man så bare klæber bønhørligt på bagruden)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-12-08 19:24

Carsten skriver:

> måske lige i overkanten at skifte bagrude til 3-5K fordi nogle varmetråde
> ikke virker :-|

Er den så dyr ?

> Carsten (som undrer sig over at man ikke kan få varmetråde på et stort
> stykke folie som man så bare klæber bønhørligt på bagruden)

Måske fordi en varmetråd bliver så varm at folien smelter ?

Måske fordi montering af folie ikke bare lige er noget man gør?
(se på alle de "gør det selv" rudetoninger der kører rundt)

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 09-12-08 22:52

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> [...]
>
> Måske fordi montering af folie ikke bare lige er noget man gør?
> (se på alle de "gør det selv" rudetoninger der kører rundt)

De første varmetråde til bagruder var faktisk til eftermontering indlagt
i noget plastic som man klæbede på. De varmede skam og blev i plasticen
(så varme bliver de altså heller ikke). Tror dog ikke produktet
eksisterer længere.

Lidt sent i dette tilfælde, men lad være med at flå dem over.

--
Niels

Fra : Brian H

Dato : 09-12-08 19:28

"kazz" <kazz@adslhome.dk> skrev i meddelelsen

> Man kan købe noget reperationslak i div bilbutikker men succesraten er
> under 20 % og det er sjældent det holder hvis man endeligt får
> forbindelse.

Det må afhænge meget af hvem der udfører arbejdet samt hvor "stor" skaden
er. Jeg har reppet et par stykker og de holder da stadig nu her flere år
efter... jeg brugte noget printbane-rettelak med sølv i.

Fra : Martin [TMM]

Dato : 09-12-08 19:31

Hej
kazz wrote:
> Man kan købe noget reperationslak i div bilbutikker men succesraten
> er under 20 % og det er sjældent det holder hvis man endeligt får
> forbindelse.

Det virker fint for mig...
For fumlefingret?

> Ring til Dansk Bilglas og å en pris på en ny rude, det andet lapperi
> holder ikke

Hvis du har så mange penge, hvad så med at donere dem til afrika eller noget
andet godt?

/Martin

Fra : Jens Olsen

Dato : 10-12-08 00:22

On Tue, 9 Dec 2008 17:09:13 +0100, "Filip" <filipravn@gmail.com>
wrote:

> [...]
>noget andet for at få forbindelse de stedder hvor tråden er knækket på

Jeg reparerede varmetrådene i en Golf for over et år siden med Loctite
fra thansen:

http://www.thansen.dk/product.asp?c=2276039695&n=1226675558&pn=1227204747

Det virker endnu.

Jens