Brugt bil priser ?
Fra : David

Dato : 09-12-08 13:30

Jeg leder efter en brugt bil og har bemærket at private sætter deres til
samme priser som forhandlerne.
Jeg forventede at de lå mellem det beløb forhandlerne ville give og det
forhandlerne sælger til ( At man ved privatsalg deler forhandlerens avance
mellem køber og sælger).
Den bil jeg vil købe, vil en forhandler give ca. 35.000 iflg. bilbasens
oplysninger, forhandleren sælger den så til 69.000.
Jeg regnede derfor med at kunne forhandle en sådan bil til ca. 50.000
privat, men blev klogere.

Så jeg jo hellere købe hos forhandler når private vil have samme pris.
Der er reklamationsret hos forhandler.

Mvh David

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 09-12-08 15:50

> Så jeg jo hellere købe hos forhandler når private vil have samme pris.
> Der er reklamationsret hos forhandler.

Et er vel hvad folk sætter bilen til salg til - hvad så bilen kommer til at
koste, det er jo noget helt andet...
Jeg tror at mange privatsælgere endnu ikke har set i øjnene at bilpriserne
er blevet trykket et godt stykke nedad i disse for vort land så svære
tider..

mvh

Andreas M. Hansen