Att.: Fly eller andre tysk-kendte :)
Fra : Mogens

Dato : 07-12-08 21:20

På vor week-endtur til Berlin så vi et skilt, vi i forbifarten desværre ikke
nærlæste. Vi så kun dette ene skilt, så måske det er fra en tidligere
kampagne. Teksten var følgende: Drängler des Jahres. Er det en
skræmmekampagne a la de hvide skilte, hvor trafikofre high lightes til skræk
og advarsel - eller hvad?

Fra : Mogens

Dato : 07-12-08 21:43

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kampagne. Teksten var følgende: Drängler des Jahres. Er det en
> skræmmekampagne a la de hvide skilte, hvor trafikofre high lightes til

"Drängler" er en bilist, der presser den forankørende kraftigt - blot så
hele tråden ikke skal fyldes med belæringer om, hvad ordet betyder

Fra : Ukendt

Dato : 07-12-08 22:34

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev :

>"Drängler" er en bilist, der presser den forankørende kraftigt - blot så
>hele tråden ikke skal fyldes med belæringer om, hvad ordet betyder

Bortset fra forbavselsen må lyse ud af dine øjne, når du læser sådan
et skilt - i det land du ellers har for vane at rose til skyerne for
deres kørsel ( Tag den, og lig søvnløs ;) ...... Så er det en
opfordring til folk om at stoppe tosserierne
--
Jan_stevns

Fra : Mogens

Dato : 07-12-08 22:38

<jan_stevns> skrev i en meddelelse

> Bortset fra forbavselsen må lyse ud af dine øjne, når du læser sådan
> et skilt - i det land du ellers har for vane at rose til skyerne for
> deres kørsel ( Tag den, og lig søvnløs ;) ......

Nøh, meget er sket

> Så er det en opfordring til folk om at stoppe tosserierne

Uden tvivl - men der må være mere i det end blot sætningen?

Fra : Ukendt

Dato : 07-12-08 22:41

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev :

>Nøh, meget er sket

Jep !

>Uden tvivl - men der må være mere i det end blot sætningen?

Har du glemte skiltene " om 5 sekunder "

Jeg havde det faktisk på gruppens hjemmesider ;)

( .................. dengang )

--
Jan_stevns

Fra : Fly Christensen

Dato : 11-12-08 10:06

On Sun, 07 Dec 2008 20:20:20 GMT, "Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk>
wrote:

> [...]
>kampagne. Teksten var følgende: Drängler des Jahres. Er det en
>skræmmekampagne a la de hvide skilte, hvor trafikofre high lightes til skræk

Sikkert. Jeg er ikke lige faldet over det. Sådanne kampagner plejer jeg
at overse.
I DK han man fartpsykopater, hernede er det Drängler, som man er ude
efter. Det er gået lidt over gevind med jagten på Drängler, IMO. Den
mindste lille ting og folk i små biler går amok.

Fly

Fra : Mogens

Dato : 12-12-08 19:05

> Sikkert. Jeg er ikke lige faldet over det. Sådanne kampagner plejer jeg
> at overse.

OK :)

> I DK han man fartpsykopater, hernede er det Drängler, som man er ude
> efter. Det er gået lidt over gevind med jagten på Drängler, IMO. Den
> mindste lille ting og folk i små biler går amok.

Det er jo blevet nødvendigt, hvis man vil frem. Mange fylder ganske unødigt
venstre spor og spotter, hvad man kører i og reagerer efter det. Der er i
den forbindelse stor forskel at køre gennem Tyskland i mine 2 biler - STOR
forskel...

Fra : Fly Christensen

Dato : 13-12-08 17:34

On Fri, 12 Dec 2008 18:04:44 GMT, "Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk>
wrote:

> [...]
>den forbindelse stor forskel at køre gennem Tyskland i mine 2 biler - STOR

Jeg kan mærske en stor forskel på, om jeg kører i Galaxy'en eller
Mondeo'en. I Galaxy'en skal jeg til tider nærmest skubbe folk ind til
højre. Det gælder både i DK og DE. Når man så er kommet forbi, bliver
folk nærmest fornærmede over, at bliver overhalet af en Pamperbomber. I
Mondeo'en får jeg plads til at komme forbi. Og det er ved samme
hastigheder.

Fly

Fra : Mogens

Dato : 13-12-08 17:38

> [...]
> højre. Det gælder både i DK og DE. Når man så er kommet forbi, bliver
> folk nærmest fornærmede over, at bliver overhalet af en Pamperbomber.

Præcis

> I Mondeo'en får jeg plads til at komme forbi. Og det er ved samme
> hastigheder.

Har du xenon på den?

Fra : Fly Christensen

Dato : 14-12-08 12:22

On Sat, 13 Dec 2008 16:37:58 GMT, "Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk>
wrote:

>Har du xenon på den?

Yup.

Fly

Fra : Mogens

Dato : 14-12-08 18:23

> Yup.

Jeg oplever, at det hjælper lidt på sagen - måske fordi det blænder ham
foran så kraftigt, at han ikke kan se bilens profil

Fra : Ukendt

Dato : 14-12-08 18:26

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev :

>Jeg oplever, at det hjælper lidt på sagen - måske fordi det blænder ham
>foran så kraftigt, at han ikke kan se bilens profil

ROFL !!!!!

måske man skulle lave en kampvogn i pap og klistre på fronten af sin
Previa ???? og sætte lys i sigtekornet ?

åehædrrrr...

--
Jan_stevns

Fra : Mogens

Dato : 14-12-08 18:31

> ROFL !!!!!

Præcis
De er nok afløseren for tågelygterne - du ved

Fra : Fly Christensen

Dato : 15-12-08 17:10

On Sun, 14 Dec 2008 18:26:10 +0100, jan_stevns wrote:

> måske man skulle lave en kampvogn i pap og klistre på fronten af sin
>Previa ???? og sætte lys i sigtekornet ?

Du skal bare huske, at det skal være de små blå brian-lygter som var så
moderne at sætte i sprinklerne.

>åehædrrrr...

Går det igen?

Fly

Fra : Ukendt

Dato : 15-12-08 19:19

Fly Christensen <x_nospam_x@gmx.net> skrev :

>Du skal bare huske, at det skal være de små blå brian-lygter som var så
>moderne at sætte i sprinklerne.

Tom har vel sine liggende endnu ;)

--
Jan_stevns

Fra : Fly Christensen

Dato : 15-12-08 21:25

On Mon, 15 Dec 2008 19:18:58 +0100, jan_stevns wrote:

>Tom har vel sine liggende endnu ;)

LOL
To dumme, en tanke! - jeg ville bare ikke sige det højt!

Fly

Fra : Ukendt

Dato : 15-12-08 21:30

Fly Christensen <x_nospam_x@gmx.net> skrev :

>LOL
>To dumme, en tanke! - jeg ville bare ikke sige det højt!

Åehh - Når Flemming ikke skal være nødlidende, skal Tom vel også have
sine meritter mejslet ind i fremtiden ;)

--
Jan_stevns

Fra : Fly Christensen

Dato : 14-12-08 18:35

On Sun, 14 Dec 2008 17:23:27 GMT, "Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk>
wrote:

>"Fly Christensen" <x_nospam_x@gmx.net> skrev i en meddelelse

>Jeg oplever, at det hjælper lidt på sagen - måske fordi det blænder ham
>foran så kraftigt, at han ikke kan se bilens profil

Måske. Der er ellers ikke dårligt lys på familiecontaineren.

Fly

Fra : Ivan Madsen

Dato : 13-12-08 18:34

> [...]

>den forbindelse stor forskel at køre gennem Tyskland i mine 2 biler - STOR

Det er der såmænd også herhjemme, Xsaraen kan faktisk få nogle få til
at gå til højre, Puntoen?? glem det!
Indtil de så har prøvet at matche Puntoen fra 90 )) Der skal nogle
gearskift til i en 1.6'er Golf eller Pug ) Ikke at Puntoen er nogen
racer men ganske kvik i mellemaccelerationerne )

Fra : ShutEye

Dato : 13-12-08 18:52

> Indtil de så har prøvet at matche Puntoen fra 90 )) Der skal nogle
> gearskift til i en 1.6'er Golf eller Pug ) Ikke at Puntoen er nogen
> racer men ganske kvik i mellemaccelerationerne )

Det er en fornøjelse at læse om din glæde for din bette bil :)
(ingen ironi anvendt!)

Fra : Ivan Madsen

Dato : 13-12-08 18:55

On Sat, 13 Dec 2008 18:52:28 +0100, "ShutEye" <no@no.no> wrote:

>Det er en fornøjelse at læse om din glæde for din bette bil :)
>(ingen ironi anvendt!)

Tjooh, men når folket forventer en bovlam 60HK 1.2'er og så opdager,
at det var det vist ikke, så ser de sjove ud. Puntoen har kun en
opgave, at bringe mig ud og hjem så billigt som muligt - læs Km/l.
At jeg sommetider synes det er sjovt at drille er så en anden sag
Men den er absolut ikke nogen raket, men fra 70-80 og op kan den godt
give en benziner der tror den er noget lidt sved på panden ) Selv
om jeg bliver i 5. ))

Fra : ShutEye

Dato : 13-12-08 22:03

:)

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 18-12-08 14:23

> [...]

>kampagne. Teksten var følgende: Drängler des Jahres. Er det en
>skræmmekampagne a la de hvide skilte, hvor trafikofre high lightes til skræk

Er det ikke den der med prispallen? Du véd, den der med guld, sølv og
bronze, hvor Drängler des Jahres er placeret på guldpladsen iført en
kiste?

Den har jeg set flere steder i Tyskland i de seneste år.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens

Dato : 18-12-08 18:55

> Er det ikke den der med prispallen? Du véd, den der med guld, sølv og
> bronze, hvor Drängler des Jahres er placeret på guldpladsen iført en
> kiste?

Jow det lyder rigtigt. Så meningen er nok den, at han vandt konkurrencen,
men blev lagt i kisten?

> Den har jeg set flere steder i Tyskland i de seneste år.

OK, jeg har kun set skiltet den ene gang. Og jeg fik ikke set det så nøje,
idet jeg var midt i at køre - som en Drängler

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 18-12-08 19:16

On Thu, 18 Dec 2008 17:54:48 GMT, "Mogens"
<nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> wrote:

>Jow det lyder rigtigt. Så meningen er nok den, at han vandt konkurrencen,
>men blev lagt i kisten?

>--

Noget i den retning.

>--

>OK, jeg har kun set skiltet den ene gang. Og jeg fik ikke set det så nøje,
>idet jeg var midt i at køre - som en Drängler

>--

Ja, det kræver jo noget "cozzentratione".

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Fly Christensen

Dato : 19-12-08 10:13

On Thu, 18 Dec 2008 19:16:18 +0100, Folmer Rasmussen
<folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

>Ja, det kræver jo noget "cozzentratione".

Og de lejre blev jo afskaffet for et par år siden. Måske de deraf
følgende problemer? (Smiley efter behag)

Fly

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 19-12-08 16:18

On Fri, 19 Dec 2008 10:12:49 +0100, Fly Christensen
<x_nospam_x@gmx.net> wrote:

>Og de lejre blev jo afskaffet for et par år siden. Måske de deraf
>følgende problemer? (Smiley efter behag)

>--

Det er fanneme snart ikke muligt at være bare en lille bitte smule
morsom på indernettet mere.

Jeg hentyder til Mogens' meget udprægede Alfa - entusiasme, og intet
andet. Det kræver godt nok en anelse insiderviden, men den véd jeg at
du har.

Havde jeg tænkt i andre baner, havde jeg nok ikke valgt en tydelig
italiensk undersættelse, vel?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : ShutEye

Dato : 19-12-08 17:11

*Erstattet en masse brok med et lille grin*

> Venlig hilsen
> Folmer

:P

Fra : Mogens

Dato : 19-12-08 18:35

> [...]
> du har.
> Havde jeg tænkt i andre baner, havde jeg nok ikke valgt en tydelig

Han har sikkert ikke læst videre - så havde han fattet den med det samme