Han får karantæne .... ???
Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 06-12-08 14:06

http://www.jv.dk/artikel/563960

Kun et par måneder efter at kørekortet er kørt hjem, må en 18-årig fyr fra
Esbjerg aflevere det igen.

Han blev klokken 0.12 natten til lørdag snuppet som spritbilist på Storegade
i Varde. Og når kørekortet er så nyt, så koster det en karantæne på op til
et halvt år, oplyser vagtchef Bjørn Pedersen, Syd- og Sønderjyllands Politi.

Karantæne???

--
Per

Fra : Klaus G.

Dato : 06-12-08 14:40

> Karantæne???
Det er vel noget med at man normalt kan generhverve pappet med det samme,
ved at gå igang med en ny undervisning. Nu skal han vente 6mdr. før han må
gå igang?

Det er mit bedste bud.

--
Klaus G. // Seth-Enoch // SukkerFri
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Brian Lund

Dato : 06-12-08 15:34

> [...]
> ved at gå igang med en ny undervisning. Nu skal han vente 6mdr. før han må

Det er også mit bud, men, normalt bliver det da udsat langt mere end 6
måneder?
Jeg kender en der fik sit udsat i vistnok 3 eller 5 år? Han havde dog ikke
kortet i forvejen, måske derfor.

Brian

Fra : PMH

Dato : 06-12-08 16:18

> [...]
> ved at gå igang med en ny undervisning. Nu skal han vente 6mdr. før han må

Når der er sprit indblandet, så får han om ingen omstændigheder
lov at generhverve med det samme.

Efter min mening skulle han og alle andre der kører spritkørsel,
have frataget muligheden for nogensinde igen, at generhverve
retten til at føre motorkøretøj.
Men det er en helt anden diskussion.

PMH

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 06-12-08 16:44

"PMH" <tjaa@tjaa.dk> wrote in news:ghe53g$1lfe$1@newsbin.cybercity.dk:

> Efter min mening skulle han og alle andre der kører spritkørsel,
> have frataget muligheden for nogensinde igen, at generhverve
> retten til at føre motorkøretøj.

Nu er jeg bare nysgerrig, men hvorfor netop spritbillister?

Fra : Ivan Madsen

Dato : 06-12-08 16:47

On 06 Dec 2008 15:44:05 GMT, "Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> wrote:

>Nu er jeg bare nysgerrig, men hvorfor netop spritbillister?

Jeg er enig i spørgsmålet, der er vist ikke en anden gruppe
trafikanter, der bliver "knaldet", der skal igennem mere for at
generhverve, herunder et "trafik og alkohol kursus". Og nej - har ikke
selv prøvet turen - men FDM havde en artikel for nylig.

Fra : PMH

Dato : 08-12-08 11:59

"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> generhverve, herunder et "trafik og alkohol kursus". Og nej - har ikke
> selv prøvet turen - men FDM havde en artikel for nylig.

Spritbilister er bare een af de grupper af forseelser, som burde
straffes betydelig hårdere.
Hvis loven sagde, at ved spritkørsel mister du retten til for bestandig
at føre motorkøretøj, så vil det have en præventiv virkning.

Det vil selvfølgelig ikke fjerne alle spritbilister fra vejene, da nogle jo
er fløjtende ligeglade med straffen.

PMH

Fra : Ukendt

Dato : 06-12-08 18:45

Han får et kørselsforbud- på alkohol og trafikkursus og op til
kontrolerrende prøve inden han kan få kortet igen. Afhængig of promilens
størrelse - hvis den er stor nok mister han førreretten ubetinget i 3 år.

Forskellen på nye og gamle bilister er at nyerhververe har kørekortet på
prøve de første 3 år. Man kan fakstisk sige de starter med en betinget
frakendelse.

hilsen karsten