Hjælp Skodaen har fået sin første defekt..~
Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 05-12-08 16:37

Hej guruer,

Min Octavia har desværre i en alder af kun 3 år fået sin første defekt...
Klappen til benzinpåfyldningen er begyndt at gøre knuder. Klappen er af den
type hvor der er en (plastic) klap hvor man trykker på den ende som er
længst væk fra hængslet, for at udløse dækslet - der er så en låsepal som
bliver aktiveret sammen med centrallåsen. Det der sker, er at klappen ikke
mere springer ud, når man trykker på den - når man trykker den ind, så
bliver klappen trykket en smule længere ind end normalt.
Når man så låser/låser op med centrallåsen, så springer den heldigvis ud, så
det lykkedes mig da at få hældt drivmiddel på den i dag.
Låsepalen kører fint frem og tilbage - og det lader til at det er den
fjedermekanisme som normalt bruges til udløsningen som gør knuder.

Jeg går ud fra at dette må være en almindelig VAG konstruktion som også
anvendes på storebror Audi og måske også discountmærkerne VW og Seat - så
der er måske andre som har haft problemet ?
- Og hvis ja, så ville jeg jo gerne høre om løsningen!

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-12-08 16:58

"Andreas M. Hansen" skriver:

> Jeg går ud fra at dette må være en almindelig VAG konstruktion

Ikke på moderne VAG biler. Her er klappen fjederhængslet og udløses inde
fra bilen.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Ukendt

Dato : 05-12-08 18:11

> "Andreas M. Hansen" skriver:

> Ikke på moderne VAG biler. Her er klappen fjederhængslet og udløses inde
> fra bilen.
>

> Klaus
> --

Jo, på min 2008 A3 Sportback er det samme konstruktion.

Martin

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-12-08 18:45

Martin skriver:

> Jo, på min 2008 A3 Sportback er det samme konstruktion.

Som det var på min Golf III....

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 05-12-08 18:11

> Ikke på moderne VAG biler. Her er klappen fjederhængslet og udløses inde
> fra bilen.

OK - det kan jo være at det først bliver i Golf 6 at de går over til ny
teknologi...

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 07-12-08 12:59

Går det ikke bare trægt, og tænger til lidt smørelse? Giv et et pift WD40

Thomas

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 07-12-08 13:22

"Thomas Buus Andersen" <andersen@thomasbuus.dk> wrote in message
> Går det ikke bare trægt, og tænger til lidt smørelse? Giv et et pift WD40

Det var også min første tanke - men låsepalen kører fint frem og tilbage
(den har også fået WD40) - og selve den fjedertingest som skal trykke
klappen ud når man trykker på den, den er indkapslet i en gummibælg - såhh ?

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Ole Andersen

Dato : 09-12-08 16:31

"Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> der er måske andre som har haft problemet ?
> - Og hvis ja, så ville jeg jo gerne høre om løsningen!

Livet er Skoda for kort til sådan en bil ?