Configuration PHP Core.
Fra : Paw

Dato : 09-12-08 23:27

Upload en fil ved navn info.php til serveren. I filen skal der kun
være følgende kode:

<?PHP
PHPinfo();
?>

Gå til siden www.ditdomæne.dk/info.php

I bogen står der blot: tjek om safe_mode er sat til Off i gruppen
Configuration PHP Core.

Hvad betyder det? Hvor finder jeg det?

Er der en venlig sjæl, der kan hjælpe mig videre?

Vh. Paw.

Fra : MooreHojer

Dato : 10-12-08 03:49

> Gå til siden www.ditdomæne.dk/info.php
>
> I bogen står der blot: tjek om safe_mode er sat til Off i gruppen
> Configuration PHP Core.
>
> Hvad betyder det? Hvor finder jeg det?

Hvis du går ind på den nævnte side skulle du gerne en side med nogle lilla/grå tabeller listet under hinanden.
Over hver tabel står der en overskrift der fortæller hvilket "modul" den omhandler.

Så hvis du finder den tabel der har overskriften 'Core' (en af de første) skal du bare finde den række i tabellen hvor der står 'safe_mode' i første kolonne (lilla).

--
MooreHojer

Fra : Paw

Dato : 10-12-08 17:06

On Tue, 09 Dec 2008 23:27:04 +0100, Paw
<pallewindfjernmig@stofanet.dk> wrote:

> [...]
>Configuration PHP Core.
>
>Hvad betyder det? Hvor finder jeg det?
>
>Er der en venlig sjæl, der kan hjælpe mig videre?

Mange tak for svaret. Jeg har nu fundet stedet. Indstillingen er On.
Mit spørgsmål er så, hvordan ændrer jeg det til Off?

Vh. Paw

Fra : MooreHojer

Dato : 10-12-08 17:28

> Mange tak for svaret. Jeg har nu fundet stedet. Indstillingen er On.
> Mit spørgsmål er så, hvordan ændrer jeg det til Off?

Hvis du har adgang/rettigheder til din installation af PHP (egen server) skal du finde filen 'php.ini' som er den fil der indeholder alle PHP's indstillinger (næsten).
Åben filen i notesblok, find der hvor 'safe_mode' er defineret og ændre indstillingen. Gem filen og genstart webserveren (bare software ikke hardware).

Har du ikke selv adgang til php.ini så kontakt dit webhotel og bed dem om at ændre det for dig. De fleste webhoteller vil gerne slå safe_mode fra (de er ikke altid så glade for det modsatte).

--
MooreHojer

Fra : Paw

Dato : 10-12-08 23:07

> [...]
>Configuration PHP Core.
>
>Hvad betyder det? Hvor finder jeg det?
>
>Er der en venlig sjæl, der kan hjælpe mig videre?

Tak for hjælpen så langt.

Ja, jeg har en server installeret på min Windows Vista og det er også
lykkedes for mig at lave ændringerne i php.ini

Og Apache serveren starter også fint, men hvis jeg klikker på
genvejen:

phpMyAdmin Database Manager Version 2.10.3

så siger den følgende fejl:

       phpMyAdmin - Fejl
Cannot start session without errors, please check errors given in your
PHP and/or webserver log file and configure your PHP installation
properly.

Hjælp, please.

Vh. Paw

Fra : Paw

Dato : 10-12-08 23:52

> [...]
>Configuration PHP Core.
>
>Hvad betyder det? Hvor finder jeg det?
>
>Er der en venlig sjæl, der kan hjælpe mig videre?

Nu virker det. Jeg rettede php.ini til og måtte geninstallere
serveren.

Mange tak for hjælpen.

Vh. Palle Wind