Problemer med at finde justerstederne
Fra : Jacob

Dato : 14-12-08 16:48

Jeg sidder med en fold out menu, men jeg kan ikke rigtig se hvor jeg skal
juster den den i bredden, i CSS'en, for som den er nu fylder den to linier
og skubber resten af side indholdet, nu der har en idé?

#menu {
padding-top: 3px;
padding-left: 25px;
}

#menu, #menu ul {
float: left;
width: 900px;
list-style: none;
line-height: 1;
font-weight: bold;
padding: 0;
margin: 0 0 1em 0;
}

#menu a {
display: block;
width: 15%;
text-decoration: none;
padding: 0.25em 2em;
font: bold 10pt/12pt verdana;
color: #000000;
}

#menu li {
float: left;
padding: 0;
width: 15%;
}

#menu li ul {
position: absolute;
left: -999em;
height: auto;
width: 14.4em;
font-weight: normal;
margin: 0;
}

#menu li li {
width: 9em;
background-color: #B2D233;
}

#menu li ul a {
width: 9em;
}

#menu li ul ul {
}

#menu li:hover ul ul, #menu li:hover ul ul ul, #menu li.sfhover ul ul, #menu
li.sfhover ul ul ul {
left: -999em;
}

#menu li:hover ul, #menu li li:hover ul, #menu li li li:hover ul, #menu
li.sfhover ul, #menu li li.sfhover ul, #menu li li li.sfhover ul {
left: auto;
}

#menu li:hover, #menu li.sfhover {
background-color: #b2d233;
color: #ffffff;
}

Fra : Jørn Andersen

Dato : 14-12-08 18:31

On Sun, 14 Dec 2008 16:47:36 +0100, "Jacob" <spam@harikkemail.haha>
wrote:

>Jeg sidder med en fold out menu, men jeg kan ikke rigtig se hvor jeg skal
>juster den den i bredden, i CSS'en, for som den er nu fylder den to linier
>og skubber resten af side indholdet, nu der har en idé?

Hvis du har et link til siden, har du langt større chance for at få
hjælp.
Det er de færreste, der gider tygge sig igennem 50-60 linier CSS, hvis
ikke man kan se problemet "live".

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Jacob

Dato : 14-12-08 19:01

Her er siden
www.randersatletclub.dk

MVH
Lars

Fra : Kim Schmidt Wind

Dato : 14-12-08 19:33

"Jacob" <spam@harikkemail.haha> skrev i meddelelsen
> Her er siden
> www.randersatletclub.dk
>
> MVH
> Lars
>
> "Jørn Andersen" <jorn@jorna.dk> skrev i en meddelelse

Hej Jacob
Prøv lige først at rette de fejl der er
Her er linket
http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.randersatletclub.dk%2F&charset=%28detect+automatically%29&doctype=Inline&group=0&user-agent=W3C_Validator%2F1.606
Kan også se at du i din kildekode har 2 gange doctype med forskellige
værdier

--
Kim S. Wind
Novice på webdesignområdet

Fra : Jacob

Dato : 14-12-08 19:54

>Kan også se at du i din kildekode har 2 gange doctype med forskellige
- Ja for TYPO3 sætter selv nogle ting ind på siden, og det er dem der kegler
i valideringen, og om der kan ændres i det tør jeg ikke sige, så pt. ser jeg
en W3C validering langte nede på listen.

VH
Lars

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 14-12-08 23:01

Jacob skrev:
> - Ja for TYPO3 sætter selv nogle ting ind på siden, og det er dem der kegler
> i valideringen, og om der kan ændres i det tør jeg ikke sige, så pt. ser jeg
> en W3C validering langte nede på listen.

Når du svarer, indsæt så venligst dit svar under
det du citerer. Så kan vi bevare overblikket.

Du bliver jo nødt til at skaffe dig overblik
over din kode, eller dit CMS eller hvad det nu
er du bruger.

Af de stylesheet formdeklarationer du har
citeret i din første posting kan jeg se at det
er Suckerfish dropdown menu du bruger. Den kræver
at man også indlæser scriptet.

Jeg kender ikke typo3, men det skod kode
du har fået ud af det er ikke nogen god
begyndelse.

Hvorfor ikke starte forfra med en overkom-
kommelig skabelon, se for eksempel
http://webdesign101.dk/csslayout/eksempler/layout4a.html
og læs den tilhørende artikel:
http://webdesign101.dk/csslayout/

Jeg tror også det vil øge dine chancer
for at få hurtig og kvalificeret hjælp
her i gruppen.

Jørgen Farum Jensen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 15-12-08 00:24

Jacob wrote:

> - Ja for TYPO3 sætter selv nogle ting ind på siden, og det er dem der
> kegler i valideringen,

Til det er der kun en ting at sige: direkte i skraldespanden med TYPO3. Det
dur altså ikke med en editor, der af egen drift indsætter kode, der ikke må
være der.

Kim påpegede to DocTypes, men der er også to gange head og to gange body,
det dur heller ikke.

Erik Ginnerskov

Fra : Martin

Dato : 16-12-08 23:26

Erik Ginnerskov wrote:

> [...]
> ikke må være der.
>
> Kim påpegede to DocTypes, men der er også to gange head og to gange

Typo3 er skam godt nok.... hvis man kan finde ud af det :)
Prøv at spørge i en af typo3 grupperne, kan ikke lige huske hvilken news
server du skal bruge, men her kan de sikkert hjælpe dig med det