Keywords til google
Fra : Jakob Jakobsen

Dato : 11-12-08 16:53

Er der én der kan forklare mig hvorfor google ikke indexerer keywords på
Olgas side. De andre søgemaskiner gør det.
Det virker udemærket på webcrawler, altavista m.fl., men ikke på google.

se http://www.olgajakobsen.dk

Jakob

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 11-12-08 17:36

Jakob Jakobsen skrev:
> Er der én der kan forklare mig hvorfor google ikke indexerer keywords på
> Olgas side. De andre søgemaskiner gør det.

Er du sikker på, at de andre gør det? Det er vist flere år
siden, at de store søgemaskiner begyndte at ignorere
keywords, fordi de blev misbrugt af hjemmesiderne.

> Det virker udemærket på webcrawler, altavista m.fl., men ikke på google.

Måske ordene i keywords også findes på siden?

> se http://www.olgajakobsen.dk

Det var endnu bedre, hvis du kom med eksempler, fx i form af
links til søgninger på ord, som virker i den ene
søgemaskine, men ikke i Google.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://pc-sikkerhed.dk

Fra : Jakob Jakobsen

Dato : 11-12-08 18:48

"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> wrote in message

> [...]
>
> Det var endnu bedre, hvis du kom med eksempler, fx i form af links til
> søgninger på ord, som virker i den ene søgemaskine, men ikke i Google.

eksempel i webcrawler

regner lodbrogs vej olga - det virker, for gadenavnet står i footer.

men det virker ikke i google.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 11-12-08 20:51

Jakob Jakobsen wrote:

> men det virker ikke i google.

Hvor længe har siden ligget på nettet?
Er der på nettet indgående links til siden?
Hvornår er Google blevet gjort opmærksom på siden?

Erik Ginnerskov

Fra : jopa

Dato : 11-12-08 17:46

"Jakob Jakobsen" <webmaster@bondar.dk> skrev
> Er der én der kan forklare mig hvorfor google ikke indexerer keywords på
> Olgas side. De andre søgemaskiner gør det.
> Det virker udemærket på webcrawler, altavista m.fl., men ikke på google.

Nu bruger google så vidt jeg ved ikke keywords overhovedet i sin indexering,
men indhold bla
I øvrigt da de gjorde skulle ordene være adskilt af et komma

--
Mvh. John
http://web-graphic.dk

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 11-12-08 17:56

"Jakob Jakobsen" <webmaster@bondar.dk> skrev :

>Er der én der kan forklare mig hvorfor google ikke indexerer keywords på
>Olgas side. De andre søgemaskiner gør det.

Som Kim skriver, så bruger Google ikke keywords.

De to væsentligste grunde til at Google ikke indexerer noget er,
at al tekst er lavet som billeder, hvorfor dog?
(Det har du fået at vide før)

Google kan altså ikke søge på tekst i billeder.

Selv links er lavet som billeder.

Titel på siderne er »Untitled Document«, det siger jo ikke noget
om indholdet.

Titel skal angives på indexsiden, den på undersiden bliver ikke
vist, når de er smækket inde i et frameset.
--
Kerim

Fra : Jakob Jakobsen

Dato : 11-12-08 18:36

"Kerim Ellentoft" <kerim@mail.tele.invalid> wrote in message

> Som Kim skriver, så bruger Google ikke keywords.
>
> De to væsentligste grunde til at Google ikke indexerer noget er,
> at al tekst er lavet som billeder, hvorfor dog?
> (Det har du fået at vide før)

Der var for at få layout til at passe med de andre sider med mosaikbilleder,
som man kan trykke på.
> Google kan altså ikke søge på tekst i billeder.
>
> Selv links er lavet som billeder.
>
> Titel på siderne er »Untitled Document«, det siger jo ikke noget
> om indholdet.

Jeg har skrevet nofollow på startsiden, da siden indeholder grafik.

> Titel skal angives på indexsiden, den på undersiden bliver ikke
> vist, når de er smækket inde i et frameset.
> --

Jeg har lavet forsiden om så den ikke indeholder frame. Undersiderne skal
ikke inddexeres.

Til gengæld har jeg prøvet at sætte ordene gennemsigtigt ind på forsiden i
den øverste blå ramme.
Det burde google indexere.

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 11-12-08 18:47

"Jakob Jakobsen" <webmaster@bondar.dk> skrev :

>Til gengæld har jeg prøvet at sætte ordene gennemsigtigt ind på forsiden i
>den øverste blå ramme.
>Det burde google indexere.

Du opnår det stik modsatte, stor sandsynlighed for at Google så
boykotter siden.

Hvorfor dog ikke ha' lidt fornuftig tekst på forsiden?

Eller i det mindste ha' »Kunst og designarebejde ...« som ren
tekst i en overskrift (h1).
--
Kerim

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 11-12-08 20:10

Jakob Jakobsen skrev:

> Jeg har skrevet nofollow på startsiden, da siden indeholder grafik.

Ikke forstået, hvad har det med grafik at gøre? Nofollow
betyder, at søgerobbotter ikke vil følge linkene på siden,
hvorfor undersiderne ikke indekseres - hvilket du åbenbart
heller ikke ønsker i henhold til nedenstående:

> Jeg har lavet forsiden om så den ikke indeholder frame. Undersiderne skal
> ikke inddexeres.

Jeg forstår ikke hvorfor, du ikke vil have undersiderne
indekseret, men det er naturligvis op til dig. Men det
virker lidt specielt, at du vil have indekseret en startside
uden tekst udover den i footeren. Du har gjort næsten alt,
hvad du kan, for at forhindre, at siden skal kunne findes i
søgemaskinerne.

> Til gengæld har jeg prøvet at sætte ordene gennemsigtigt ind på forsiden i
> den øverste blå ramme.

Og ellers skal dette nok hjælpe. Som Kerim skriver,
risikerer du, at det får Google og andre til at sortliste siden.

Jeg vil sige, det er en om'er rent søgemaskinemæssigt. Hvis
du er glad for layoutet, så start med at lave det samme
layout uden rammer. Fjern din nofollow. Lav alle
overskrifter og al tekst som tekst i stedet for billeder
(det gælder i særdeleshed også menuen). Brug h-tags (h1, h2
osv.) til overskrifterne. Giv siderne titler (nemmere, når
du har fjernet rammerne).

Det er det grundlæggende.

Herefter kan du forbedre indekseringen ved at skrive mere
tekst på siderne. Og det ville ikke kun hjælpe på
indekseringen, men sikkert også på salget. Hvis jeg skulle
købe et silketørklæde til 2.500 - 3.500 kroner, så ville jeg
vide noget om produktet. Hvilken kvalitet er der tale om?
Har silken en speciel historie? Hvad forestiller mønstret og
hvorfor? Hvis nogen vil købe et silketørklæde til den pris,
så er det ikke tørklædet, de køber, men historien bag. Og
siden tilbyder absolut intet i den retning.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://pc-sikkerhed.dk

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 11-12-08 21:08

Kim Ludvigsen skrev:

> Ikke forstået, hvad har det med grafik at gøre? Nofollow betyder, at
> søgerobbotter ikke vil følge linkene på siden, hvorfor undersiderne ikke

Jeg mener at have læst at Google ikke respekterer nofollow.
Derimod respekteres robots.txt

> Det er det grundlæggende.

En validering af siden ville heller ikke være af
vejen. Eller en ny dokumenttypeerklæring :

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 3.2//EN">

> [...]
> hvorfor? Hvis nogen vil købe et silketørklæde til den pris, så er det
> ikke tørklædet, de køber, men historien bag. Og siden tilbyder absolut

Jeg er ikke betaget af Olgas kunst, men
enhver kunstner fortjener mere end sådan
noget skod håndværk.

Jørgen Farum Jensen

Fra : Rune Jensen

Dato : 11-12-08 17:20

On 11 Dec., 17:55, Kerim Ellentoft <ke...@mail.tele.invalid> wrote:

> Titel på siderne er »Untitled Document«, det siger jo ikke noget
> om indholdet.

Jeg har set masser af den slags, godt nok mere før i tiden. Det
typiske er netop ikke at rette titlen, "Untitled document" kommer tit
som default fra WYSIWYG-editorer, og så skrive "Velkommen til min
hjemmeside" som overskrift til forsiden. Hvor mange mon vil søge på
"untitled document" og "velkommen"? Og ikke mindst - hvad kan man
forvente at finde på sådan en side?

Udover, der er altså virkelig kamp om pladserne på de søgeord.

;)

MVH
Rune Jensen

--
Apati - nu!

Fra : Per Christoffersen

Dato : 15-12-08 21:40

"Rune Jensen" <runeofdenmark@gmail.com> skrev i en meddelelse

> hjemmeside" som overskrift til forsiden. Hvor mange mon vil søge på
> "untitled document" og "velkommen"? Og ikke mindst - hvad kan man
> forvente at finde på sådan en side?

Jeg gør det engang imellem for sjov, - mest for at se hvor mange hits det
får.
For tiden lidt over 38 mill. ...

/Per

Fra : Hygge ved sydens pal~

Dato : 17-12-08 20:38

Hej Per
"Per Christoffersen" <pc@NIXcomonto.dk> skrev i en meddelelse

> "Rune Jensen" <runeofdenmark@gmail.com> skrev i en meddelelse
>
> Jeg gør det engang imellem for sjov, - mest for at se hvor mange hits
> det får.
> For tiden lidt over 38 mill. ...

39.6 mil... lige nu.
Så der er nok kommet et par kloge hoveder mere
Mvh Knud

Fra : snowpam

Dato : 28-12-08 22:00

Jakob Jakobsen skrev:
> [...]
> Olgas side. De andre søgemaskiner gør det.
> Det virker udemærket på webcrawler, altavista m.fl., men ikke på google.

Du har begået den en af de største synder med dit webdesign. Du bruger
frames. De bliver ikke registreret godt nok af nogen søgemaskiner.
Desuden er der en række andre fejl. Du har for lidt tekst relateret til
for få søgeord.
Du skulle studere søgemaskineoptimering lidt.

Lav et nyt design byggende på CSS - ikke tabeller. Bruger gode
overskrifter og gode tekster. Så når du langt.

Venligst

Bjarne