display:transparent;
Fra : Jimmy skov Adetunji

Dato : 08-12-08 12:51

er der nogen måde at bruge display:transparent; på i ie således
at det har samme effekt som i andre browsere?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Birger Sørensen

Dato : 08-12-08 13:27

Jimmy skov Adetunji har bragt dette til os:
> er der nogen måde at bruge display:transparent; på i ie således
> at det har samme effekt som i andre browsere?

Næppe. tranparent er ikke en lovlig værdi for display.
Lidt populært, kan man sige, at display styrer elementets box-model.
transparent betragtes almindeligvis (bruges) som en farve.

http://www.w3.org/TR/CSS21/visuren.html#propdef-display

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Jimmy skov Adetunji

Dato : 08-12-08 15:33

Tak for svaret - har lige kigget min css igennem og faktisk bruger jeg
color:tansparent; som så heller ikke virker.
Nogle muligheder?

Fra : Birger Sørensen

Dato : 08-12-08 22:43

Jimmy skov Adetunji:
> Tak for svaret - har lige kigget min css igennem og faktisk bruger jeg
> color:tansparent; som så heller ikke virker.
> Nogle muligheder?

Tror vist Jørgen har svaret. Transparent bruges kun til baggrund.
Hvad skal du bruge det til?

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 08-12-08 18:36

"Jimmy skov Adetunji" <jordemoder@musling.net> skrev

> er der nogen måde at bruge display:transparent; på i ie således
> at det har samme effekt som i andre browsere?

Lidt udenfor emne, men må jeg af ren nysgerrighed have lov til at spørge,
hvad "display: transparent" skulle gøre.
Har lige afprøvet det uden effekt i mine browsere.

Hvis meningen er at feltet skal være gennemsigtigt, bruger jeg opacity
(virker dog ikke i IE hvor man skal rode sig ud i en mere indviklet syntaks
med noget alphafilter osv.).
Er det kun baggrunden der skal være gennemsigtig, ja så er den det jo
allerede med mindre jeg har defineret en baggrundsfarve på feltet.

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 08-12-08 19:22

Jimmy skov Adetunji skrev:
> er der nogen måde at bruge display:transparent; på i ie således
> at det har samme effekt som i andre browsere?

transparent er en farve, der kun kan bruges
som background-color.

Jeg tror, det du er jagt efter, er opacity-
egenskaben, se
http://webdesign101.dk/showcase/opacity/index.php
Jørgen Farum Jensen