Italiensk for begyndere
Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 04-12-08 10:00

Ifølge Clement Kjersgaard i Autograf, se mit andet indlæg, er
"Italiensk for begyndere" den skandinavisksprogede film, der har
indspillet flest penge på verdensplan. Er der nogen, der kan finde en
kilde til den påstand?

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 04-12-08 10:17

Jeg skrev:

> [...]
> "Italiensk for begyndere" den skandinavisksprogede film, der har
> indspillet flest penge på verdensplan. Er der nogen, der kan finde en

På Wikipedia fandt jeg denne artikel, som skriver: "... Italiensk For
Begyndere (Italian For Beginners, 2000), a romantic comedy made for
$600,000 that currently ranks as the most profitable Scandinavian film
of all time." Det er så ikke helt det samme, men det ville da være
interessant at vide, hvad der er rigtigt.

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 04-12-08 10:19

Link: http://www.guardian.co.uk/film/2003/oct/12/features.magazine