Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hjælp til at finde lomme kamere?
Fra : Thomas A.

Dato : 05-12-08 10:16

God dec. til alle

Jeg har lige solge mit DSLR fordi vi synes at det at det var så stort og
klodset.
Så nu leder jeg efter et billigt men lækkert lommekamere.....kan I hjælpe
mig

Dem behøver ikke koste mere end 1000-1200 kr. og behøver ikke være nyeste
model.
Det skal tage billeder lige med det samme der trykkes på knappen! Jeg husker
tydeligt det gamle canon vi havde der havde forsinkelse på, så når man
fotograferede nået der bevægede sig blev billedet aldrig som man regnede
med.

Udseendet må godt være noget ala disse:

SONY DSC-W110
CANON IXUS 80 IS SØLV

Har i nogen forslag, og gerne nogen der er på tilbud og gerne online køb i
DK

Fra : Jens Gregersen

Dato : 05-12-08 11:48

[klip]

> Så nu leder jeg efter et billigt men lækkert lommekamere.....kan I hjælpe
> mig

Det kan de helt sikkert i dk.fritid.foto.indkoeb

--
Jens Gregersen, 9670 Løgstør
Fjern dyret ved henvendelse via mail

Fra : Thomas A.

Dato : 05-12-08 12:19

"Jens Gregersen" <jens.gregersenZEBRA@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [klip]

> Det kan de helt sikkert i dk.fritid.foto.indkoeb

Ja jeg opdagede gruppen efter jeg posterede her inde. jeg prøver lykken der
inde.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 05-12-08 18:22

Thomas A. wrote:
> Udseendet må godt være noget ala disse:
>
> SONY DSC-W110
> CANON IXUS 80 IS SØLV

Hvis du også ønsker god optisk kvalitet, hænger priserne jo oftest
sammen. - Men jeg har haft fornøjelsen at prøve både en 10mpxl Medion og
en 12mbxl Traveller - begge forhandler af ALDI og begge til priser på
hhv. 1295kr. for Medion og 995kr. for Traveller.

Forskellen i features er ikke store, men optisk er Medion kameraet klart
bedre, og udløserknappen sidder også bedre placeret på Medion end på
Traveller modellen. Traveller kameraet er ca. på str. med en 20 stks.
alm. cigaretpakning, og Medion ca. som en 20 stks. 'lange' cigaretter. -
Og så er der 3 års fuld garanti på begge mærker hos ALDI.

Jeg havde faktisk selv købt en Traveller, men da jeg desværre mangler en
del af min højre pegefinger, kunne den ikke nå ned til den forsænkede
lukker..-)

Ellers er det bedste alternativ til de to modeller, du nævner nok en af
de nye Olympus MJU 10/12mpxl. De er lige så små som Traveller, har stort
set samme features, men en optik, der ligger klasser over de billige. -
Svjh. starter priserne ved 1495kr. hos fx. PhotoCare og JapanPhoto.

Du bør også lige tænke på, at de billigste modeller fra Medion og
traveller ikke kan lave billeder større end A4, selvom det er både 10 og
12mpxl. - Optikken er for dårlig, mens du sagtens på fx. en MJU kan lave
forstr. på op til 40x55 cm uden tab.

Så alt i alt vil jeg nok sige, at det er bedre i længden at bruge
1500kr. på noget, man bliver tilfreds med end 1000kr. på noget, man kun
er halvt tilfreds med

mvh. Erik Richard