Finde reservedele dele i DE?
Fra : A.Kaup

Dato : 04-12-08 07:40

Hejsa gruppe

Bil: Nissan Micra K10 1.0 LX 5-dørs

Skal til syn, og i den forbindelse skal der skiftes de bagerste
paneler - suk det er jo alt for dyrt, og kan ikke betale sig men men
men...

Den er importeret fra Færøerne, og den 5-dørs model har ikke været til
salg i DK (Så vidt vides - har aldrig set en, og den er heller ikke
til at finde i reservedelskatalogerne - dermed er T-hansen f.eks.
udelukket)

Jeg mener jeg har set paneler til en 5-dørs model på en tysk
hjemmeside engang, men kan ikke finde den igen.

Hvor ville I lede, hvad hedder paneler på tysk, og er der andet jeg
skal vide?

På forhånd tak - mvh. Akaup.

Fra : A.Kaup

Dato : 04-12-08 08:12

Nå ja - og så er der dem, der nok vil spørge til årgangen... Den er
registreret i DK første gang i marts '93, men modellen ophørte i 1992,
så det er vel en 1992 model - muligvis også ældre.
Mvh. Akaup

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 04-12-08 16:40

On Thu, 4 Dec 2008 07:12:23 -0800 (PST), "A.Kaup"
<andreaskaup@gmail.com> wrote:

> [...]
>registreret i DK første gang i marts '93, men modellen ophørte i 1992,
>så det er vel en 1992 model - muligvis også ældre.

Nye paneler på en 16-17 år gammel Micra??

Det lyder økonomisk uforsvarligt i mine ører.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Leif

Dato : 04-12-08 17:14

"A.Kaup" <andreaskaup@gmail.com> skrev i meddelelsen
[...]

Snakker vi om det plade, der sidder inde under dørene,
når de er lukkede?

Så kan du selv få dem lavet....

Jeg skiftede dem på min Sunny sådan:

1) Skar et stk. pap til i profilen - hold det på udefra og
mærk op med en tusch, du kører ned langs panelet.

2) Klip / skær væk.

3) Gentag 1 & 2, indtil du har profilet.

4) Find dit lokale smedeværksted og få dem til at lave det i 0.5mm plade.
Lav dem rigelig lange.

5) Skær det rådne væk - popnit / hæft et nyt stk. på. Fuldsvejs det ordentligt.

6) Slibe, spartle, male og du er klar til syn.

Jeg brugte 1mm plade, og det lød så mærkeligt, at synmanden bankede
en hel del gange, indtil jeg fortalte hvad det var.

Typisk viser råddenskaben sig ved at samlingen, hvor man stiger ind ruster.
Jeg opdagede, at der var hul ind bag paneler og ud til hjulet - inde under
gummihud, tectyl osv. der hvor panelet går vandret ind under og mod bilen.

Mvh, Leif

Fra : A.Kaup

Dato : 04-12-08 09:03

> Det lyder økonomisk uforsvarligt i mine ører.

Også i mine, men kom af uforklarlige årsager til at spytte alt for
mange penge i den over de sidste 2-3 måneder
Nye dæk, nye bremserør, nye bremser (over alt), ny kobling,
toppakning, "ny brugt tandstang" - og hov - så skal den jo til syn, og
det er den så absolut ikke helt klar til mht. panelerne. Ellers er der
vist "bare" et par nye støddæmpere der skal til før syn.

Ifølge mekaniker skal der 2 nye ydre paneler til + "indre side af
panel" i den ene side Resten så rigtigt pænt ud, og den kører også
udemærket.
Kan måske få det lavet til "en rimelig pris", men stadig er det dyrt
for sådan en gammel bil, der skal synes i februar/marts.

Fra : DerGolf

Dato : 04-12-08 18:37

Hvor ville I lede, hvad hedder paneler på tysk, og er der andet jeg
skal vide?

Türschweller

mvh M.

Fra : Nansen

Dato : 04-12-08 18:48

>Hvor ville I lede, hvad hedder paneler på tysk, og er der andet jeg
>skal vide?

Hvorfor gå over åen efter vand ?
Hvad er der galt i at købe dem fra "Klokkerholm"
Venstre Side: 1604011
Højre Side: 1604012

Alternativt har T-Hansen dem til 299,- pr side.

Mvh. M Nansen

Fra : A.Kaup

Dato : 04-12-08 14:18

> [...]

Jeg brugte 1mm plade, og det lød så mærkeligt, at synmanden bankede
en hel del gange, indtil jeg fortalte hvad det var.

God beskrivelse tak!

> Hvad er der galt i at købe dem fra "Klokkerholm"
> Venstre Side: 1604011
> Højre Side:    1604012
>
> Alternativt har T-Hansen dem til 299,- pr side.

Perfekt - det havde de altså ikke sidst jeg så! (For 2-3 måneder
siden)

Nogle der har en pris fra klokkerholm? Kan ikke umiddelbart se den.

Mvh. Akaup