/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Reklamationsret
Fra : L. Carlsen


Dato : 04-12-08 06:37

Hejsa...
Efter en del "periodiske fejl" gik DVD-HD optageren i stykker. Vi
sendte beskrivelse af problemet til Wupti og fik nedenstående svar
tilbage; passer det hvad der står i deres mail (garanti/
reklamationsret/bevisbyrde)? - så kan vi lige så godt invistere i en
ny med det samme. Hvis ikke, er der så nogle paragraffer man kan
henvise til i en eventuel re:-mail?
På forhånd tak
-LC

Fra: Jens Zeuthen Hannemose [mailto:jeze@wupti.com]
Sendt: 4. december 2008 11:51
Til: Carlsen
Emne: SV: reklamation

-------- Fra Wupti-------------

Hej Mette.
wupti.com a/s giver et halvt års garanti, og rigtig nok 2 års
reklamationsret.
Dette indebærer dog at fejlen skal have været til stede på produktet
fra start, da bevisbyrden vender efter det halve år, til at kunden
skal kunne bevise dette, efter det halve år.
Hvis dette kan bevises, bedes du fremsende dokumentation herfor.
Vi anbefaler at du tager kontakt til www.elektronik-centret.dk

Med venlig hilsen / Best regards

Jens Zeuthen Hannemose
Salgskonsulent

E-mail: jeze@wupti.com



Helsingforsgade 10 - DK-8200 Århus N - www.wupti.com

Hold dig opdateret med tilbud, spændende temaer, tips og konkurrencer
fra wupti.com - Tilmeld dig nyhedsbrevet Ugens wupti

 
 
Henning (04-12-2008)
Kommentar
Fra : Henning


Dato : 04-12-08 15:46


>Hvis dette kan bevises, bedes du fremsende dokumentation herfor.
>Vi anbefaler at du tager kontakt til www.elektronik-centret.dk
>
>Med venlig hilsen / Best regards

Du skriver til dem du har anvendt udstyret i henhold til manualen. Så
er bolden på deres banehalvdel igen.


\"Claus E. Petersen\ (05-12-2008)
Kommentar
Fra : \"Claus E. Petersen\


Dato : 05-12-08 14:29

Henning skrev:
>> Hvis dette kan bevises, bedes du fremsende dokumentation herfor.
>> Vi anbefaler at du tager kontakt til www.elektronik-centret.dk
>>
>> Med venlig hilsen / Best regards
>
> Du skriver til dem du har anvendt udstyret i henhold til manualen. Så
> er bolden på deres banehalvdel igen.
>

Jeps. Jeg havde et TV der brød sammen efter 18 måneder og tolkede
umiddelbart loven som at jeg skulle stille med noget nær en elektron
mikroskopisk analyse af lige dén mikrochip der var defekt.
En venlig sjæl her i gruppen gav dog samme råd som dig :)
Da den lokale Fona forsøgte at forklare forsinkelsen mht. til udbedring
ved deres problemer med *deres* leverandør, vistnok Phillips, kunne jeg
såmænd også tale med meget store bogstaver, og da jeg nævnte at
internettet var opssmling for alle mulige typer forbrugernytting
information, fik jeg at vide at jeg øjeblikkeligt kunne komme og finde
et nyt TV i samme prisleje som det defekte.
Som der af og til skrives kan pennen være mægtigere end sværdet.

- cep

Allan Olesen (04-12-2008)
Kommentar
Fra : Allan Olesen


Dato : 04-12-08 17:35

L. Carlsen wrote:
> Hejsa...
> Efter en del "periodiske fejl" gik DVD-HD optageren i stykker. Vi
> sendte beskrivelse af problemet til Wupti og fik nedenstående svar
> tilbage;


> Dette indebærer dog at fejlen skal have været til stede på produktet
> fra start, da bevisbyrden vender efter det halve år, til at kunden
> skal kunne bevise dette, efter det halve år.
> Hvis dette kan bevises, bedes du fremsende dokumentation herfor.

Først følger du Hennings råd.

Hvis forretningen fortsat nægter at tage reklamationen alvorligt - altså
i det mindste tage varen ind til undersøgelse - fortæller du dem, at du
har tænkt dig at skaffe dokumentationen ved at klage til
Forbrugerklagenævnet. Så får du for et yderst beskedent klagegebyr
undersøgt varen af nævnets sagkyndige - og hans udtalelse er rigelig
dokumentation.

Du bør i dine henvendelser til forretningen og Forbrugerklagenævnet bede
om at få pengene for varen tilbage. Der er ikke meget ide i at kræve
reparation eller ombytning, for en afgørelse i Forbrugerklagenævnet vil
tage så lang tid, at du nok har købt en ny optager i mellemtiden -
samtidigt med, at den gamle er faldet så meget i pris, at det hele kunne
være ligegyldigt.

Faktisk er forretningens attitude efter min mening til din fordel. Mange
forretninger tager et undersøgelsesgebyr på 4-500,- for grundløse
reklamationer. Klagegebyret hos Forbrugerklagenævnet er meget mindre.

--
Allan Olesen

alexbo (04-12-2008)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 04-12-08 18:41


"L. Carlsen" skrev i

>Efter en del "periodiske fejl" gik DVD-HD optageren i stykker. Vi
>sendte beskrivelse af problemet til Wupti og fik nedenstående svar
>tilbage; passer det hvad der står i deres mail (garanti/
>reklamationsret/bevisbyrde)? - så kan vi lige så godt invistere i en
>ny med det samme. Hvis ikke, er der så nogle paragraffer man kan
>henvise til i en eventuel re:-mail?

Det er korrekt, det første halve år gælder formodningsreglen, derefter er
det kunden der har bevisbyrden.
Vupti foreslår dig at få maskinen undersøgt af elektronik-centret, er fejlen
en reklamation betaler de, er den ikke betaler du.

Der er en fremgangsmåde på Vupti.
Jeg har ikke selv en "min vupti" så jeg kan ikke komme længere.

http://www.wupti.com/menu/Indkoebsguiden/FAQ#d

mvh
Alex Christensen





L. Carlsen (05-12-2008)
Kommentar
Fra : L. Carlsen


Dato : 05-12-08 08:12

Tak for jeres respons. Jeg skriver dem en mail med mulighed for at
sende eller indsætte pengene for afspilleren - så ser vi
-LC

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408522
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste