vedr. sygedagpenge/løn under sygedom
Fra : Kim Ell

Dato : 04-12-08 07:15

hej håber der er en herinde der kan hjælpe
sagen er den at jeg har været syg (4 dage) normalt har jeg fået fuld løn
under sygedom, men det har min chef lavet om så jeg kun får sygedagpenge
satsen som er 95kr i timen. det er noget han bare har lavet om fordi han
synes det, men er det lovligt at lave den slags ændringer uden at informere
sine medarbejder om den slags ændringer har været i virksomheden i 5år nu

venligst kim

Fra : Ole Christiansen

Dato : 04-12-08 08:58

"Kim Ell" <k.e@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> synes det, men er det lovligt at lave den slags ændringer uden at
> informere sine medarbejder om den slags ændringer har været i virksomheden

Henvend dig til din fagforening.

Fra : Ejvind Kruse

Dato : 04-12-08 16:51

"Ole Christiansen" <abc@invalid.invalid.invalid> skrev i meddelelsen

> "Kim Ell" <k.e@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Henvend dig til din fagforening.

Som vil sige, har du snakkede med din tillidsmand.

--
Ejvind van der Halen - men kald mig bare Birger
Kaj: Man skulle tage og skide ham Mågensen et stykke ?

Fra : Ejvind Kruse

Dato : 04-12-08 16:50

"Kim Ell" <k.e@tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> synes det, men er det lovligt at lave den slags ændringer uden at
> informere sine medarbejder om den slags ændringer har været i virksomheden

Snak med din tillidsmand og/eller fagforeningen, hvis du ikke er medlem ved
du nu hvorfor du burde være det.

Fra : Ralph

Dato : 04-12-08 18:16

"Kim Ell" <k.e@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> hej håber der er en herinde der kan hjælpe
> sagen er den at jeg har været syg (4 dage) normalt har jeg fået fuld løn

Hvad står der i din ansættelseskontrakt?

--
Ralph

Fra : Kim Ell

Dato : 04-12-08 19:59

Fra : Ole C

Dato : 04-12-08 20:44

Kim Ell skrev blandt andet:

> [...]

Er der heller ikke henvisning til nogen overenskomst i kontrakten? Noget i
retning af "Løn og vilkår i henhold til....."
Selvom en ansat ikke er medlem af en fagforening, kan vedkommendes
ansættelsesvilkår godt være baseret på en specifik overenskomst.

--
vh
Ole C

Fra : Ejvind Kruse

Dato : 04-12-08 21:35

"Ole C" <mail@FJERNolec.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> Selvom en ansat ikke er medlem af en fagforening, kan vedkommendes
> ansættelsesvilkår godt være baseret på en specifik overenskomst.

Der er bare ikke noget at gøre for ham hvis arbejdsgiveren ikke overholder
overenskomsten når han ikke er medlem af en fagforening.

Jov hvis han har en masse penge til en advokat o.s.v.

Fra : Ole C

Dato : 04-12-08 21:54

Ejvind Kruse skrev blandt andet:

> Der er bare ikke noget at gøre for ham hvis arbejdsgiveren ikke
> overholder overenskomsten når han ikke er medlem af en fagforening.

Nej, men hvis der er andre på arbejdspladsen som er fagforeningsmedlemmer,
vil de er nok ikke acceptere at arbejdsgiveren snyder med overenkomsten,
selvom der er tale om et ikke-medlem. De kunne jo risikere at arbejdsgiveren
fik blod på tanden mht. at hyre uorganiseret, billig arbejdskraft....

--
vh
Ole C

Fra : Ejvind Kruse

Dato : 05-12-08 09:21

> [...]
> selvom der er tale om et ikke-medlem. De kunne jo risikere at
> arbejdsgiveren fik blod på tanden mht. at hyre uorganiseret, billig

Det kan være han kan lave en aftale med fagforeningen at de hjælper ham imod
at han melder sig ind i den (det er set før).

Men det er jo slet ikke sikkert arbejdsgiveren ved at han ikke er medlem og
så er det jo bare at vise ham overenskomsten.

Hvilken overenskomst arbejder han under.

Fra : Ole C

Dato : 05-12-08 09:37

Ejvind Kruse skrev blandt andet:

> Det kan være han kan lave en aftale med fagforeningen at de hjælper
> ham imod at han melder sig ind i den (det er set før).

Bestemt en mulighed.

> Men det er jo slet ikke sikkert arbejdsgiveren ved at han ikke er
> medlem og så er det jo bare at vise ham overenskomsten.
>
> Hvilken overenskomst arbejder han under.

Ja, det er sparsomt med oplysninger.....

--
vh
Ole C

Fra : Kim Ell

Dato : 05-12-08 14:29

"Ole C" <mail@FJERNolec.dk> skrev i en meddelelse

> Bestemt en mulighed.

> Ja, det er sparsomt med oplysninger.....
>
> --
> vh
> Ole C

jeg kan ikke huske hvad overenskomt min arbejds giver hører under men
arbejder i skadeservice branchen/rengøring

Fra : Ole C

Dato : 05-12-08 16:09

Kim Ell skrev blandt andet:

> jeg kan ikke huske hvad overenskomt min arbejds giver hører under men
> arbejder i skadeservice branchen/rengøring

Det må stå i din ansættelseskontrakt.

--
vh
Ole C

Fra : Kim Ell

Dato : 09-12-08 21:39

> Det må stå i din ansættelseskontrakt.
>
> --
> vh
> Ole C
en fælles overenskomsten mellem sba og kad/dff
det er hvad der står på min kontrakt
venligst kim ell

Fra : Ole C

Dato : 09-12-08 23:42

Kim Ell skrev blandt andet:

> en fælles overenskomsten mellem sba og kad/dff
> det er hvad der står på min kontrakt

Og der er emnet givetvis beskrevet-

--
vh