alternativer til spanning sync og google k~
Fra : samir

Dato : 04-12-08 07:43

Hej,

Har fået iCal til at synkronisere direkte med google kalenderen via
calDAV. lækkert. Selv spotlight indekserer kalenderen der bliver
online synchet - neat and nice.

Dog kan jeg ikke få Adressebogen til sync med google/gmail kontakter.

Det kunne vist lade sige gøre med 10.5.3 (http://
googlemac.blogspot.com/2008/05/mac-os-x-1053-sync-google-
contacts.html) men featuren findes ikke i 10.5.5 - mystisk.

Vil så nødig instalere og købe tredjeparts software. Nogen der har
fået det til at fungere ??

/S

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 04-12-08 15:50

samir <samir.munir@gmail.com> wrote:

> [...]
> googlemac.blogspot.com/2008/05/mac-os-x-1053-sync-google-
> contacts.html) men featuren findes ikke i 10.5.5 - mystisk.

Meget, især fordi den er på alle de maskiner jeg har der kører 10.5.5

/thomas

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 04-12-08 16:12

On 04/12/08 15.49, Thomas von Hassel wrote:

> Meget, især fordi den er på alle de maskiner jeg har der kører 10.5.5

Nej. Man skal bare ploppe en iPod Touch eller en iPhone til Mac'en, SÅ
kan den synce med Google Calendar ;)

Kilde + hack til ikke iPhone/iPod Touch ejere:

http://arstechnica.com/journals/apple.ars/2008/05/28/10-5-3-brings-gmailaddress-book-sync-for-iphone-users

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 04-12-08 16:17

> [...]
> den synce med Google Calendar ;)
>
> Kilde + hack til ikke iPhone/iPod Touch ejere:

oh .. key .. fair nok .. den havde jeg ikke lige fanget :) .. men jeg
bruger heller ikke Google til noget ..

/thomas

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 04-12-08 16:20

On 04/12/08 16.16, Thomas von Hassel wrote:

> oh .. key .. fair nok .. den havde jeg ikke lige fanget :) .. men jeg
> bruger heller ikke Google til noget ..

Jeg har skrottet MobileMe og bruger Google/NuevaSync i stedet. Lige
bortset fra at alle kalendere aggregeres til én kalender, når NuevaSync
stopper dem på iPhonen, virker det faktisk rigtig godt. De arbejder
desuden på en løsning, så alle kalendere ikke aggregeres. Når det sker,
er det et rigtig fint menigmands-alternativ til MobileMe, hvis man bare
vil have over-the-air sync af kalender og kontakter.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 04-12-08 16:34

> [...]
> er det et rigtig fint menigmands-alternativ til MobileMe, hvis man bare
> vil have over-the-air sync af kalender og kontakter.

jeg syncer så til vores "exchange"* server ...

/thomas

* som ikke er en exchange server

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 04-12-08 18:10

On 04/12/08 16.33, Thomas von Hassel wrote:

> jeg syncer så til vores "exchange"* server ...
> * som ikke er en exchange server

Fortæl! Zimbra?

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 04-12-08 20:16

> Fortæl! Zimbra?

Kerio

/thomas

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 05-12-08 00:18

On 04/12/08 20.15, Thomas von Hassel wrote:

> Kerio

Noget I hoster for andet end din fornøjelse? Vi ku' godt snart bruge
noget i den stil på job.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 05-12-08 06:00

> Noget I hoster for andet end din fornøjelse? Vi ku' godt snart bruge
> noget i den stil på job.

Det er noget vi gør en del i .. bl.a. er vi igang med at skrue en hosted
løsning sammen .. men normalt er det noget der bliver sat op hos folk
lokalt ..

/thomas

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 05-12-08 10:38

On 05/12/08 06.00, Thomas von Hassel wrote:

> Det er noget vi gør en del i .. bl.a. er vi igang med at skrue en hosted
> løsning sammen .. men normalt er det noget der bliver sat op hos folk
> lokalt ..

Vi har ikke rigtig gear/linje til at have noget stående. Vil det egne
sig til 10-20 brugere med højt forbrug af e-mail og lavt/moderat forbrug
af kalendere?

Stik mig evt. gerne en mail om det ;)

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Flemming Rubini

Dato : 04-12-08 16:10

> [...]

> contacts.html) men featuren findes ikke i 10.5.5 - mystisk.
>
> Vil så nødig instalere og købe tredjeparts software. Nogen der har

Sjovt nok mangler muligheden også i mine adressebogsindstillinger.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 04-12-08 16:18

On 04/12/08 16.10, Flemming Rubini wrote:
> http://

Du studsede ikke over sætningen "The Address Book application in Mac OS
X 10.5.3 now lets iPhone users sync their Address Book with Google
Contacts."?

Se desuden mit svar til Thomas for en forklaring.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 04-12-08 16:20

> [...]
> Contacts."?
>
> Se desuden mit svar til Thomas for en forklaring.

Der må være en defaults write variable som kan slå det til for alle
andre ...

/thomas

Fra : Flemming Rubini

Dato : 04-12-08 16:24

> [...]
> Contacts."?
>
> Se desuden mit svar til Thomas for en forklaring.

.. nu var jeg ret sikker på at jeg havde set ovenstående
indstillingsmulighed ...

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Flemming Rubini

Dato : 04-12-08 16:20

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Sjovt nok mangler muligheden også i mine adressebogsindstillinger.

.... og jeg bemærker at Google skriver: "Vi understøtter import af
kontaktpersoner i CSV-format (kommasepareret). Det er bedst at bruge en
CSV-fil, der er oprettet af Outlook, Outlook Express, Yahoo! eller
Hotmail. Til Apple Address Book er der et nyttigt værktøj ved navn "A to
G". " – på Import-siden under kontaktpersoner.
--
Venlig hilsen
Flemming Rubini