Skabs hænglser
Fra : Ukendt

Dato : 03-12-08 22:40

Hej,

Nogle der ved et sted online man kan købe køkkenskabs hængsler, dem til
køkkenskabe. MEN, det jeg skal bruge skal ikke være til "indboring", de skal
skrues på en flad plade på begge sidder??

Kasper

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 04-12-08 10:16

Hej!

Kasper wrote:

> Nogle der ved et sted online man kan købe køkkenskabs hængsler, dem til
> køkkenskabe. MEN, det jeg skal bruge skal ikke være til "indboring", de
> skal skrues på en flad plade på begge sidder??

Du kan da lige kigge hos Silvan. Jeg købte ihvertfald et "vandret"
hængsel (det monteres i toppen af køkkenskabet) som ligger flat på både
skab og låge. Har dog ikke kigget på deres andre hængsler.

Ellers må du jo igang med overfræseren + en skabelon. Det er skam
overkommeligt når sidstnævnte er færdig.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Kaj

Dato : 04-12-08 13:02

> Ellers må du jo igang med overfræseren + en skabelon. Det er skam
> overkommeligt når sidstnævnte er færdig.
>
> --
> Mvh, Kim Voss Schrader

Hvorfor overfræser?
Jeg mener, at et bor (måske 25mm?) klarer sagen.
Mvh
Kaj

Fra : Ukendt

Dato : 04-12-08 13:05

"Kaj" <kasenxklatten@yahoo.dk> wrote in message

> "Kim Voss Schrader" <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor overfræser?
> Jeg mener, at et bor (måske 25mm?) klarer sagen.

Jeg er bare bange for at center bor/spids kommer igennem fronten, syntes
ikke umilbart der er så meget matrieale tilbage

Kasper

Fra : Jørgen Christensen

Dato : 04-12-08 14:12

> Jeg er bare bange for at center bor/spids kommer igennem fronten, syntes
> ikke umilbart der er så meget matrieale tilbage
>
> Kasper
Sæt boremaskinen i en borestander med dybdestop, så sker der ikke noget.

Mvh. Jørgen.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 04-12-08 06:35

On Dec 4, 1:05 pm, "Kasper" <Tjae> wrote:
> "Kaj" <kasenxklat...@yahoo.dk> wrote in message

> Jeg er bare bange for at center bor/spids kommer igennem fronten, syntes
> ikke umilbart der er så meget matrieale tilbage

Ellers brug et forstner bor, de har ikek en ret stor spids:

http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=6125&Grp=&n=10

http://images.google.dk/images?sourceid=navclient&ie=UTF-8&rlz=1T4GGLJ_enNL289NL289&q=forstner&um=1&sa=N&tab=wi

--
Christian......http://www.yee-haw.dk