VVS-spørgsmål: Radiator + indstilling
Fra : Perker

Dato : 03-12-08 18:30

howdi,

Her er et hurtigt vvs-spørgsmål:

Hvordan skruer jeg op for varmen på DENNE termostat til en radiator?

http://www.2shared.com/file/4389417/943d61ef/IMG_0533.html

?

Flowet er aaaaaaaaaalt for småt = for lidt varme... Og hvad betyder
indstillingerne, "R" og tallene osv?

pft for kvalificerede svar...

Fra : Perker

Dato : 03-12-08 18:32

Perker wrote:
> [...]
>

> ?
>

> Flowet er aaaaaaaaaalt for småt = for lidt varme... Og hvad betyder

Husk lige at gør opmærksom på, hvis jeg kan risikere at der strømmer
vand ud over det hele

Fra : Carsten

Dato : 03-12-08 18:58

"Perker" <user@example.net> skrev i en meddelelse
> Her er et hurtigt vvs-spørgsmål:
> Hvordan skruer jeg op for varmen på DENNE termostat til en radiator?
> http://www.2shared.com/file/4389417/943d61ef/IMG_0533.html

når man klikker på dit link så kommer der en masse poker sites, popup
advarsler etc. men ingen radiatorbilleder.

Carsten

Fra : Perker

Dato : 03-12-08 19:16

Carsten wrote:
> "Perker" <user@example.net> skrev i en meddelelse
>
> når man klikker på dit link så kommer der en masse poker sites, popup
> advarsler etc. men ingen radiatorbilleder.
>
> Carsten

det sker nu ikke her, men så prøv:

http://www.fileuploading.net/761158

tryk download-knappen, eller http://link.imgshare.us/b3jQj3

Fra : Jakob Griffel

Dato : 04-12-08 17:25

> Hvordan skruer jeg op for varmen på DENNE termostat til en radiator?

Der er jo slet ingen termostat på.... Billedet viser kun ventilen.

--
Hilsen Jakob

Fra : Mads Kristiansen

Dato : 07-12-08 12:56

"Jakob Griffel" <NOPEgriffel@NOPENOPEprivat.dk> skrev i en meddelelse

> Der er jo slet ingen termostat på.... Billedet viser kun ventilen.
>

> --
> Hilsen Jakob

Mål diameteren på den store runde messingdims "huset", og gå derefter til en
vvs butik og bed om en termostat der passer ud over. Så regulerer den alt
efter hvor varmt der er.

Men prøv at skrue den yderste del af. Den lige udenom knappen du kan trykke
på. Det er den pakdåse, der skal motioneres, hvis der ikke er noget flow. Du
kan også købe en ny for en 40-50 kr.

Alternativt, så prøv at dreje skiven med tal på. Men det har du sikkert
prøvet, så et er nok pakdåsen.
Mvh
Mads

Fra : Armand

Dato : 07-12-08 13:59

Mads Kristiansen skrev:
> [...]
> på. Det er den pakdåse, der skal motioneres, hvis der ikke er noget flow. Du

Jup!
For egentlig skulle der være fuldt drøn på radiatoren når den som på
billedet står uden termostat-hovede.

Egentlig tror jeg at det nok vil være mest relevant at få udskiftet hele
ventilen - Den gamle vil nok aldrig blive bedre end selv den billigste
man kan finde og det er en konstantering at der alligevel skal bruges
penge til et nyt hovede!

--
Armand.