Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
hvad blev der af magien
Fra : ;o\)-max-

Dato : 03-12-08 18:50

I andledning af Nikons langering af deres nye flagskib
har jeg tilladt mig at lade mig distrahere og sprede
mine tanker. Det er ikke noget der falder mig svært.
Det modsatte, som jeg sikkert ku bruge til noget
fornuftigt, kommer måske en dag - eller ikke.
http://www.smileymax.com/whatsupdoc/magien.html
-max-

Fra : ab©

Dato : 03-12-08 20:21

"-max-" <max@bamarzone.dk> skrev i en meddelelse

>I andledning af Nikons ...

Du har nok ret langt hen ad vejen ... men når vi kommer ud over, hvad der
kan måles og vejes (pixel, den teksniske udførelse o.s.v.) ja, så står de
fleste af og forfalder til "socialt rygklapperi" - se bare diverse
fotosider.

Det får mig ind imellem til at tænke, at alle de mange billeder vi kigger os
igemmen / billeddebatter m.m. måske er med til at ødelægge originaliteten og
med til at udbrede den alt for ensformige ligegyldighed ?

ab©

(PS: Mit første Nikon AF er dog fra 1983/84 - og hvis vi rigtigt skal snakke
imponator DSLR er det nok hverken Canon ell Nikon, der løber med
opmærksomheden, men Hasselblad, Sinar o.s.v.).

Fra : Søren Friberg

Dato : 03-12-08 21:28

ab© skrev:

> [...]
> kan måles og vejes (pixel, den teksniske udførelse o.s.v.) ja, så står de
> fleste af og forfalder til "socialt rygklapperi" - se bare diverse

Ja, eller nyhedsgrupper...

--
Kh Søren Friberg,
http://fotofriberg.dk - http://www.slagskygger.dk -

Fra : ;o\)-max-

Dato : 03-12-08 23:22

" ab©"
> [...]
> billeddebatter m.m. måske er med til at ødelægge originaliteten og med til at udbrede

Jamen jeg tror du er inde på noget af det rigtige, at det ofte er den
laveste fællesnævner der får lov at fylde. Det ligger i sagens natur
der er færre originaler end "mainstream" mennesker. Det er ikke en
dårlig ting som sådan, men det er et problem når det blir brugt som
en standart man helst skal holde sig til. Opvokset i Danmark er det
en second nature ting, det der overrasker er at amerikanske sites
er ligså smalsynede. Men USA er en mangehoved drage, der findes
sikkert sites der hylder det mere avantgarde. Jeg er, måske uretfærdigt,
overrasket over det du her skriver, måske lægger jeg andet i det end
du selv gør. )

> [...]
> DSLR er det nok hverken Canon ell Nikon, der løber med opmærksomheden, men Hasselblad,

Den historiske del af indlægget er taget fra wiki, så hvis du har haft
et Nikon AF i 83, er siden om Minolta muligvis ukorrekt. De skriver
det første sucessfulde AF slr kamera var et 1986 Minolta - -max-

Fra : Søren Friberg

Dato : 04-12-08 05:44

-max- skrev:

> Jamen jeg tror du er inde på noget af det rigtige, at det ofte er den
> laveste fællesnævner der får lov at fylde.

og mon ikke, der ligger det i dit indlæg, at du selv udgør den højeste
fællesnævner i hvert fald?

Fra : Mogens Hansen

Dato : 04-12-08 07:28

"-max-" <max@bamarzone.dk> wrote in message

[8<8<8<]
> Den historiske del af indlægget er taget fra wiki, så hvis du har haft
> et Nikon AF i 83, er siden om Minolta muligvis ukorrekt. De skriver
> det første sucessfulde AF slr kamera var et 1986 Minolta

Det er helt korrekt at det første _successfulde_ AF SLR kamera var Minolta
7000 fra 1985, som skabte skabelonen for de kameraer vi bruger idag
http://www.mir.com.my/rb/photography/hardwares/classics/maxxum7k/index.htm
Det var et helt nyt system, med en lige linie derfra og til Sony A900.
Nikons svar kom i 1986 i form af F501, hvorfra der er en lige linie til
nutidens kameraer.
Canon kom først i 1987 med et konkurrerende nyt system, der til gengæld
havde fuld elektronisk kobling mellem objektiv og kamera, hvorfra der er en
lige linie til nutiden kameraer.

Der var tidligere forsøg, som f.eks. Nikon F3AF fra april 1983
http://www.mir.com.my/rb/photography/hardwares/classics/nikonf3ver2/f3afbasic/index.htm
og Canon T80 fra 1985
http://www.mir.com.my/rb/photography/companies/canon/fdresources/SLRs/canont80/index.htm

Pentax var først med AF SLR i 1981 med modellen ME-F
http://en.wikipedia.org/wiki/Pentax_ME_F
http://www.camerapedia.org/wiki/Pentax_ME-F
http://www.digicamhistory.com/Pentax%20ME-F%20sep.html
men det var alt sammen spæde forsøg med AF, der blev slået af banen af
Minolta.

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : ab©

Dato : 04-12-08 10:42

"Mogens Hansen" <mogens_h@dk-online.dk> skrev bl.a. i en meddelelse

> Det er helt korrekt at det første _successfulde_ AF SLR kamera var Minolta
> 7000 fra 1985, som ... Der var tidligere forsøg, som f.eks. Nikon F3AF
> fra april 1983
> og Canon T80 fra 1985 .... Pentax var først med AF SLR i 1981 med
> modellen ME-F ... men det var alt sammen spæde forsøg med AF, der blev
> slået af banen af Minolta.

OK - man skal selvfølgelig aldrig holde sit lys under noget, der ikke er
gennemsigtigt, men at opfatte alt andet som "spæde forsøg" og Minoltas som
"succesfuld" må da nok være noget af en tilsnigelse for hvad er succes og
hvad er ikke ?

Altså var Pentax det første firma med AF.

ab©

Fra : Mogens Hansen

Dato : 04-12-08 14:41

" ab©" <huskFJERN@DETTEc.dk> wrote in message

[8<8<8<]
> [...]
> "succesfuld" må da nok være noget af en tilsnigelse for hvad er succes og

Man kan naturligvis bruge lang tid på at definere "spæde forsøg" og
"successfuld".

Jeg husker at Minolta 7000 lavede "revolution" ved at have et AF system der
fungerede bedre end alt tidligere. Det var en væsentlig årsag til f.eks.
Olympus OM3 og OM4 (fra 1984) som jeg brugte ikke blev en større success.

Som jeg ser historien
* Minolta 7000 var det første SLR kamera, der havde et integreret
autofokussystem i stil med praktisk taget alle AF (D)SLR kameraer de sidste
20 år.
* Alle tidligere konstruktioner (Pentax ME-F, Nikon F3AF, Olympus OM30)
var en dead-end, idet der ikke findes efterfølgere.
* Nikon var hurtigt til at kopiere Minolta systemet med F501 og Canon
lidt langsommere med EOS systemet.

Jeg opfatter klart Minolta 7000 som det første virkeligt succesfulde AF SLR
kamera.
Om det er rimeligt at kalde de tidligere "spæde forsøg" skal jeg ikke sige,
men det er min klare opfattelse er at de var langt mindre successfulde og
havde langt mindre indflydelse på hvordan nutiden AF (D)SLR kameraer ser ud.

> Altså var Pentax det første firma med AF.

Ja - det var vist også hvad jeg skrev.
Canon og Olympus lavede senere tilsvarende systemer
http://www.mir.com.my/rb/photography/companies/canon/fdresources/fdlenses/3570afzoom.htm
Jeg husker Olympus'en (det var den der interesserede mig mest, fordi jeg
brugte Olympus) var forfærdelig - og ligger inden for hvad jeg opfatter for
et spædt forsøg.

Det første (konsum) autofokus kamera var Konica C35 AF fra 1977 (jeg kan
huske det blev vist i fjernsynet)
http://www.camerapedia.org/wiki/Konica_C35_AF

Nikon viste en prototype på Nikon F2 med 80mm AF objektiv i 1971.

Var det en F3 AF du havde ?

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : ab©

Dato : 05-12-08 08:52

> Nikon viste en prototype på Nikon F2 med 80mm AF objektiv i 1971.
>
> Var det en F3 AF du havde ?

Ja 2 stk. 80 mm AF-objektiver (også fra 1984), som også fungerer fint med
bl.a. F4 - Objektiverne er jo faktisk noget af det bedste Nikon har lavet,
men jeg kunne godt undvære det ene (til fordel for f.eks. et 28 mm
PC-objkektiv, som jeg ikke har).

ab©

Fra : Mogens Hansen

Dato : 05-12-08 09:01

> "Mogens Hansen" <mogens_h@dk-online.dk> skrev i en meddelelse

[8<8<8<]
> Ja 2 stk. 80 mm AF-objektiver (også fra 1984), som også fungerer fint med
> bl.a. F4

Ok - jeg troede kun at de virkede (med AF) på F3 AF.

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Søren Friberg

Dato : 03-12-08 21:34

-max- skrev:
> [...]
> Det modsatte, som jeg sikkert ku bruge til noget
> fornuftigt, kommer måske en dag - eller ikke.

I går er blot en drøm, og i morgen er kun en vision, men i dag, levet
retfærdigt, gør enhver i går til en lykkedrøm og enhver i morgen til
håbets vision.

Fra : Robert Piil

Dato : 03-12-08 23:37

-max- skrev:
> [...]
> Det modsatte, som jeg sikkert ku bruge til noget
> fornuftigt, kommer måske en dag - eller ikke.

Det er vist ganske rigtigt lidt spredte tanker. Fint nok, men jeg har
svært ved at finde pointen i dem. Skal vi juble over nyt udstyr og nye
muligheder, eller skal vi bare koncenterere os om det essensen og gå ud
at tage nogle billeder?

Revolutionen ligger for mig i ISO performance på D3/D700, men med mit
fotobudget, vil jeg alligevel være adskillige år bagefter den
teknologiske udvilkling, og må nøjes med at drømme og top og
mellemkameraene i de nyeste udgaver, og brugte jeg al min energi på at
længes efter de bedst opnåelige specs, fik jeg aldrig taget billeder,
uden at gå og ærge mig over om de nu ikke kunne være blevet bedre med
andet udstyr. Så jeg nøjes med hvad jeg har, og bliver kun nogle gange
vemodig - i korte øjeblikke - over at jeg ikke har en D700 eller bedre.

Under alle omstændigheder vil jeg fremover måske få en lidt anden
assosiation når jeg ser din smiley, Max. Jeg har svært ved forbinde
navnet Max med Mona Lisa, men Budda - det går da lige an )

--
Robert Piil
http://piil.org/

Fra : ;o\)-max-

Dato : 03-12-08 23:46

"Robert Piil"

> [...]
> koncenterere os om det essensen og gå ud at tage nogle billeder?

Du forventer forhåbentligt ikke at jeg svarer

> [...]
> ser din smiley, Max. Jeg har svært ved forbinde navnet Max med Mona Lisa, men Budda -

Har lige siddet og set et interview med en yngre fotograf på DR2,
han udstiller vidst i Odense, stærke billeder fra Japan. Han sad med
et lille lomme kamera i hånden, som jeg går ud fra han havde taget
billederne med, og så er han blevet optaget af Magnum. Så bare
smil og skyd løs, sværere er det ikke. -max-

Fra : Robert Piil

Dato : 03-12-08 23:56

-max- skrev:

> Du forventer forhåbentligt ikke at jeg svarer

Jeg ved ikke. Et kort øjeblik troede jeg lige du arbejdede freelance for
marketingsafdelingen i Sony

> [...]
> billederne med, og så er han blevet optaget af Magnum. Så bare
> smil og skyd løs, sværere er det ikke. -max-

Njae, det er nemmere at blive sidde herhjemme ved computeren og savle
over nyt grej, man kunne drømme sig til lå på reolen bag ved, mens man
googlede rygter på næste model.

--
Robert Piil
http://piil.org/

Fra : ;o\)-max-

Dato : 04-12-08 00:00

"Robert Piil"

)

Fra : /Peter

Dato : 04-12-08 07:55

"Robert Piil" <piil@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> nyt grej, man kunne drømme sig til lå på reolen bag ved, mens man googlede

Gear-fetishister er der helt sikkert mange af -men lækkert udstyr er næsten
ligeså godt som lækkert hår.

Fra : Søren Friberg

Dato : 04-12-08 05:46

Robert Piil skrev:

> Det er vist ganske rigtigt lidt spredte tanker. Fint nok, men jeg har
> svært ved at finde pointen i dem.

Hvis du indleder med at juble over Max's formuleringsevner og dermed
at Max er overset både som forfatter og fotograf, har du forstået
ganske meget af indlægget.

Fra : Bo Hellum

Dato : 04-12-08 10:34

> [...]
> Det modsatte, som jeg sikkert ku bruge til noget
> fornuftigt, kommer måske en dag - eller ikke.

Jeg skal da være den første til at indrømme at jeg falder pladask for nyt
udstyr, selv om det ikke nødvendigvis er bedre. Jeg har toppen af poppen og
det er sku ikke fordi jeg har råd til det, jeg vælger at tage mig råd til
det. Og jeg regner da også med at jeg skal have mig D3x'eren på et tidspunkt
når prisen lige er stabiliseret. Om det er blærerøvseffekten..ja det var det
jo nok for år tilbage, men det tænker jeg ikke på mere. Hvorfor der ikke
står sony på mit kamera, men nikon, har intet med religion at gøre, jeg har
bare aldrig haft et kamera i hånden som passer så godt til mig og mit brug,
jeg ved hvad det kan og jeg stoler på det 100%. Med de opgaver jeg har
fotomæssigt er det en faktor som er extrem vigtig for mig. At jeg er skuffet
over D3x'eren er der ingen tvivl om, havde regnet med de virkelig ville
sparke mås med x serien. Når de så kommer med det D4 så kommer alt det som
mangler garanteret med, men igen så er de jo bagud, så jeg fatter det ikke
helt. Men jeg tror måske det har noget at gøre med oparbejdelsen af en
forventning. Rygterne går så snart et nyt kamera er lanceret, nogen ved
noget, nogen kender nogen der har set noget, og man kan gå fuldstændig i
selvsving af at vente, og når så endelig bomben springer så er man næsten
nødt til at blive begejstret og springer i banken og låner en formue. Ved
det ikk, men jeg vil fortsætte med at beundre udviklingen inden for foto og
udvide sortimentet efterhånden som tiden går.

Hygge

Bo

Fra : ab©

Dato : 04-12-08 11:12

"Bo Hellum" <bo@hellums.dk> skrev bl.a. i en meddelelse
> Jeg skal da være den første til at indrømme at jeg falder pladask for nyt
> udstyr, selv om det ikke nødvendigvis er bedre. ... Jeg har toppen af
> poppen ...

Hvorfor så ikke et Sinar Digital eller måske et Horseman Digiflex (hvor du
kan bruge dine Nikon objektiver) - her er der jo virkelig tale om en
opløsning, der er til "rigtige" billeder ?

ab©

Fra : Bo Hellum

Dato : 04-12-08 11:29

" ab©" <huskFJERN@DETTEc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kan bruge dine Nikon objektiver) - her er der jo virkelig tale om en
> opløsning, der er til "rigtige" billeder ?

Som sagt så bruger jeg nikon pga betjening, det er et kamera jeg kender og
så ligger det som støbt i hånden på mig. jeg har kun prøvet canon og det var
for mig noget bras. Jeg startede min kariere som fotograf da jeg fik mit
første Nikon FE, sku et fedt kamera.

Hygge

Fra : ;o\)-max-

Dato : 04-12-08 13:32

"Bo Hellum"

> [...]
> med at beundre udviklingen inden for foto og udvide sortimentet efterhånden som tiden

Det var måske ikke gruppens National Geographic fotograf
jeg sigtede på. Som jeg skriver er kameraer et stykke værktøj -
og lige på toppen af hovedet kan jeg ikke komme på, at du
lader udstyret overstråle dine værker. I det hele taget sigter
jeg ikke efter nogen, men jeg undrer mig over mekanikken
bag "besættelsen" og forholdet mellem den, og behovet for
at bruge udstyret til det det er tænkt.

I går aftes var det et kort interview med Jakob Sobol,
på DR2, som sad og nuldrede sit lille lommekamera i
hænderne. Først blev man præsenteret for billederne,
stærke sager, så får man informationen at han er blevet
optaget på Magnum og at hans billeder hænger på
Museet for fotokunst. Og så kommer han ind på hvilket
udstyr han bruger og hvorfor. Udstillingen er her:
http://www.brandts.dk/wm139616
http://auesobol.dk/sabine/sabine.html

Imo bruger vi alt for lidt tid på det - lidt mindre selvsving
og forventning og en masse mere af det. Måske starter
fotografiets udvikling med dig og standser ved dit udstyr.
-max-

Fra : Bo Hellum

Dato : 04-12-08 13:53

> [...]
> og forventning og en masse mere af det. Måske starter
> fotografiets udvikling med dig og standser ved dit udstyr.

Det ville være sjovt at se hvordan reaktionen havde været hvis man havde set
hans kamera først og så billederne bagefter. Tror der kan være et lille
hjørne af kejserens nye klæder i fotokunst. Hvis man stiller op med
projektører, paraplyer, blitze 10 hjælpere og 4 af de største kameraer så er
det nok begrænset hvem der vil hviske i mængden, hold kæft manden har jo
vendt kameraet forkert. Men stiller der nu en mand op med et lille bitte
gammeldags kamera så er der ikke grænser for de kommentarer der højlydt går
gennem mængden, på trods af resultatet. Lidt som du selv skrivende viser med
fiskestangen

Har faktisk selv prøvet noget lignende. Mig og et par kammerater skulle ud
og spille golf en dag, alle for første gang på en gammel par 3 bane. Da vi
skulle til at gøre os klar, så kom et midaldrende ægtepar i ternet bukser,
pigsko, hver sin bag og skyggehat. Så vi føjede os og gik et godt stykke
væk, for vi ville jo ikke forstyrre de prof. Da hun så skulle slå ud på bane
1, 83 meter tog hun hendes big bertha frem og teede hendes nike kugle op.
Hun svingede for fuld kraft og knaldede bolden 2 meter til venstre i en hæk.
Så hendes udstyr var i hvertfald i orden men evnerne pyha

Hygge

Bo

Fra : ;o\)-max-

Dato : 04-12-08 14:12

"Bo Hellum"

> [...]
> hæk. Så hendes udstyr var i hvertfald i orden men evnerne pyha

Høhø, og så kom jeg til at tænke på W.C.Fields i golf specialisten
http://tesla.liketelevision.com/liketelevision/tuner.php?channel=232&format=tv&theme=guide
)-max-

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 05-12-08 03:20

> [...]
> Det modsatte, som jeg sikkert ku bruge til noget
> fornuftigt, kommer måske en dag - eller ikke.

Du har ret i, at der ikke er meget magi i den nye Nikon D3X.
Først gik introduktionen helt skævt. Først kommer Nikon med D90'eren med
Video og Så Canon med full HD opløsning video på en FF sensor. Så er
D3X'eren lidt et antiklimax, når den bare dukker op som et D3 blot med en
anden sensor, vi allerede havde hørt om i forvejen. Der er intet overladt
til fantasien.
så man rygterne, der svirrede på Dpreviews forum inden lanceringen, så gik
de på et helt nyt format kaldet MX.
Og så prisen! Canon 1Ds modeller har altid været pebrede, men det har man
bedre ku acceptere, for selve huset er ikke det samme som 1D modellerne, der
nøjes med en 1,3 crop sensor. og derfor har et mindre prismehus.
D3X derimod er nøjagtigt samme hus som D3 og har blot den nye sensor.til
forskel. Det gør det sværere at sluge den absurde prisforskel.
Men det kan da sagtens være, at D3X vinder ved nærmere bekendtskab.

Foreløbigt er jeg egentligt ikke utilfreds med at min D3 formegentligt vil
være Nikons frontløber indenfor actionfotografi i 1½ år tid endnu, ved hjælp
af en opdatering, for så fristes jeg ikke til at mishandle min konto i
utide.
D3X'en kan ikke rigtigt få mig til at løfte øjenbrynene.
Jeg har ikke behov for den store opløsning, kæmpefilerne er heller ikke en
hjælp.
Vigtigst for mig er egenskaberne i lavt lys, og der har D3'eren uden tvivl
en fordel.

Mon Nikon nogen sinde ser lyset og installerer VR i huset til brug for nonVR
objektiver?

Men indtil da må vi hellere gå ud og lege med det, vi har. Jeg for min part
er godt bagud med det, og det er træls

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Søren Friberg

Dato : 05-12-08 05:35

Frodo Nifinger skrev:

> [...]
> af en opdatering, for så fristes jeg ikke til at mishandle min konto i

Man kan næsten blive deprineret omkring sådanne overvejelser

--
Kh Søren Friberg, der beholder D200 indtil D3x kan fås for en tusse.

Fra : Mogens Hansen

Dato : 05-12-08 07:25

"Frodo Nifinger" <jni@GIRAFtdcadsl.dk> wrote in message

[8<8<8<]
> Og så prisen! Canon 1Ds modeller har altid været pebrede, men det har man
> bedre ku acceptere, for selve huset er ikke det samme som 1D modellerne,
> der nøjes med en 1,3 crop sensor. og derfor har et mindre prismehus.

Det gælder kun for mkIII'erne.
mkI og mkII husene er helt ens.
Der er en anden maske i søgeren, og søgerinformationen er flyttet lidt - det
koster ikke penge. Jeg er ikke klar over om lukkerne er forskellige - det
fremgår ikke tydeligt af reservedels katalogerne.

Prisen på 1Ds modellerne har altid været urimelig høj, fordi der ikke var
konkurrence og der var mange som var villige til at betale. 1Ds modellerne
har hver gang de er blevet frigivet været toppen - med en god margin.

Forhåbentligt er det slut med 1.3 crop sensorer i nye modeller.

[8<8<8<]
> Jeg har ikke behov for den store opløsning, kæmpefilerne er heller ikke en
> hjælp.

Pas på hvad du siger - det bliver stående

Hvis det er rigtigt at 5D mkII har lige så gode høj ISO egenskaber som
D3/D700 er det godt med ekstra opløsning.

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Gert Nielsen

Dato : 05-12-08 13:37

"Frodo Nifinger" <jni@GIRAFtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> forskel. Det gør det sværere at sluge den absurde prisforskel.
> Men det kan da sagtens være, at D3X vinder ved nærmere bekendtskab.

Jeg er helt enig. D3x er nøjagtig, hvad vi har vist næsten 1 år.
Nyhedshøjden er = 0 og indikationen i ISO indstillinger siger vist, her er
høj opløsning på bekostning af hastighed. Helt fin valgmulighed, hvis prisen
var ca. den samme som en D3, måske en smule ekstra for den dobbelte
opløsning. Her forstår jeg ikke Nikon.
En sandsynlig D700x om et halvt år kan jo ikke sælges for mere end en 5d2!

> [...]
> hjælp.
> Vigtigst for mig er egenskaberne i lavt lys, og der har D3'eren uden tvivl

Skulle jeg ønske den høje opløsning i dag ville jeg hellere købe en Sony med
en zeiss 24-70. Det er jo billigere end et D3x hus!!!
Gert

Fra : Ole Larsen

Dato : 05-12-08 18:29

-max- skrev:
> [...]
> Det modsatte, som jeg sikkert ku bruge til noget
> fornuftigt, kommer måske en dag - eller ikke.

Magi i en evolutionær teknologi.....no way
Måske da man digitaliserede - og alligevel ikke - da var det lige så
ringe som da man gjorde det med lyd, det er evolution, ikke magi.
Magien kan være i billeder (har lige set lidt Kirsten Klein, ja tak)

http://olelarsen.eu/84/index.html

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 09-12-08 02:24

> [...]
> Det modsatte, som jeg sikkert ku bruge til noget
> fornuftigt, kommer måske en dag - eller ikke.

Jeg fandt det her klip via Dpreview på youtube:

Det er lidt sjovt

http://zoom.comon.dk/index.php/news/show/id=911

Fra : www.tsp-photo.com

Dato : 09-12-08 08:09

> "-max-" <max@bamarzone.dk> skrev i en meddelelse
>>
> Jeg fandt det her klip via Dpreview på youtube:
>
> Det er lidt sjovt
>
> http://zoom.comon.dk/index.php/news/show/id=911

Det lyder da til, at man skal til at finde sin F2 frem igen

Fra : Mogens Hansen

Dato : 09-12-08 08:23

"www.tsp-photo.com" <sass@-slet-mail.tele.dk> wrote in message

[8<8<8<]
> Det lyder da til, at man skal til at finde sin F2 frem igen

Ja...

Ifølge
http://forums.dpreview.com/forums/readflat.asp?forum=1021&thread=30283572
koster D3X ikke meget mere end en F2AS, omregnet til nytids kurs.
Og hvis man lige klapper hesten lidt et par måneder, så skal prisen nok
falde lidt.

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen