Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kodak gråkort til kalibrering af hvidba
Fra : Mogens

Dato : 03-12-08 17:31

Så Canons videoguides, og her at man skal have et Kodak gråkort til at
kalibrere hvidbalancen. Hvor køber man dette og hvad er det korrekte
artikelnummer (så jeg er sikker på at få den helt rigtige grå nuance)?

Går ud fra at hvis man klipper et stykke ud som man kan have i pungen,
så er det stort nok til at kalibrere ud fra. Så hver gang man starter en
serie skyder man først gråkortet, og så har man et perfekt resultat når
man fremkalder (selvfølgelig forudsat at lyset er uforandret og man ikke
fjumrer med falsk lys på kortet)?

Fra : .J.S...

Dato : 03-12-08 18:03

"Mogens" <mail@nomail.dk> wrote in message
> [...]
> serie skyder man først gråkortet, og så har man et perfekt resultat når
> man fremkalder (selvfølgelig forudsat at lyset er uforandret og man ikke

En lidt dyr lommeudgave i plastik.
De gør meget ud af at den er garanteret neutral og holdbar da det er plastik
og ikke pap.
http://www.rawworkflow.com/whibal/

http://www.triogate.dk/shop/whibal-graakort-pocket-8949p.html

mvh/JS

Fra : Ole Larsen

Dato : 03-12-08 18:16

..J.S... skrev:

> En lidt dyr lommeudgave i plastik.
> De gør meget ud af at den er garanteret neutral og holdbar da det er plastik
> og ikke pap.
> http://www.rawworkflow.com/whibal/

skruelåget fra et tømt vitaminpilleglas kan det samme

http://olelarsen.eu/84/index.html

Fra : Michael

Dato : 03-12-08 18:10

Mogens skrev:
> Så Canons videoguides, og her at man skal have et Kodak gråkort til at
> kalibrere hvidbalancen. Hvor køber man dette og hvad er det korrekte
> artikelnummer (så jeg er sikker på at få den helt rigtige grå nuance)?

Kender ikke Kodak´s gråkort, jeg bruger en Whibal, købt samme sted:
<http://www.goecker.dk/Content/buchmann/sep05_buchmann.asp>

Mvh.
Michael