Forsikringsbevis på Skat?
Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 03-12-08 17:16

Hej

Jeg har købt en bil og skal ned og omregistrere den imorgen, men min
forsikrings mand er en skovl og jeg har endnu ikke fået noget
forsikringsbevis. Så sagde sælger at da de omregistrede havde Skat dem
liggende, er der nogle der har oplevet dette? Det er forresten Midtjysk
forsikring.

Stefan

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 03-12-08 17:27

"Stefan Jacobsen" <stefware@email.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> forsikringsbevis. Så sagde sælger at da de omregistrede havde Skat dem
> liggende, er der nogle der har oplevet dette? Det er forresten Midtjysk

Jeg har aldrig set, at skat har haft dem liggende.
Nogen selskaber forsikrer jo også kun ved forudgående aftale.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 03-12-08 17:41

> Jeg har aldrig set, at skat har haft dem liggende.
> Nogen selskaber forsikrer jo også kun ved forudgående aftale.

Syntes også det lød underligt, men han sagde de havde i Randers hvor jeg
skal ha omregistreret.

Stef

Fra : Niels Bengaard

Dato : 03-12-08 21:15

> Jeg har aldrig set, at skat har haft dem liggende.
> Nogen selskaber forsikrer jo også kun ved forudgående aftale.

Forudgånde aftale ved ansvarsforsikring, det troede jeg ikke
forsikringsselskaberne måtte sige.

Mvh Niels

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 03-12-08 21:30

"Niels Bengaard" <bengaard@FJERNDETTE850r.dk> skrev i meddelelsen

> Forudgånde aftale ved ansvarsforsikring, det troede jeg ikke
> forsikringsselskaberne måtte sige.

Hvorfor skulle de ikke måtte sige det ?
Det er jo ikke nødvendigvis det samme som at de afviser ansvarsforsikringer,
det betyder vel blot at de vælger at lave en aftale med kunden om vilkårene
inden forsikringen tegnes. På den måde kan man jo f.eks. undgå meget unødigt
bøvl efterfølgende.
Og hvad med f.eks. Popermo, Lærestandens Bransforsikring og andre lignende
selskaber, de må jo godt nægte at tegne en ansvarsforsikring, hvis ikke
kunden hører under en af deres målgrupper.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Niels Bengaard

Dato : 04-12-08 23:59

> [...]
> selskaber, de må jo godt nægte at tegne en ansvarsforsikring, hvis ikke
> kunden hører under en af deres målgrupper.

Det må de ikke nægte, jeg husker det fra kontant, men kan se der er mange
hits hvis man søger på nægte ansvarsforsikring.
http://www.dr.dk/DR1/kontant/2006/08/16151319.htm
Så man kan bare udfylde blanketten unden forudgående aftale og bilen har
ansvarsforsikring også selv om du ikke har betalt endnu. Med den metode kan
det godt være man får en overraskelse når man ser regningen, så den er ikke
at anbefale.

Mvh Niels

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 05-12-08 12:06

> Det må de ikke nægte,

Jeg kender ikke til hvordan reglerne/loven er på netop dét område, men
almindelige personer kan ikke få lov at tegne forsikring i f.eks. Popermo,
det er udelukkende for f.eks. Politibetjente og lignende, så de må vel gerne
nægte en ansvarsforsikring til personer der falder uden for deres målgruppe.
Det var det jeg mente.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 05-12-08 16:22

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> wrote in

> [...]
> Popermo, det er udelukkende for f.eks. Politibetjente og lignende, så
> de må vel gerne nægte en ansvarsforsikring til personer der falder

Men spørgsmålet er vel reelt om de må nægte en lovpligtig forsikring? Intet
hindrer dem i at kræve 38 mio pr år for at forsikre den mindste Kia, men
nægte det tror jeg faktisk ikke de må.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 05-12-08 17:03

"Henrik Stidsen" <inbox@henrikstidsen.dk> skrev i meddelelsen

> Men spørgsmålet er vel reelt om de må nægte en lovpligtig forsikring?

Som jeg skrev tidligere, så ved jeg det heller ikke i lige sådan en
situation.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Torben Scheel

Dato : 06-12-08 14:36

Henrik Stidsen wrote:

> Men spørgsmålet er vel reelt om de må nægte en lovpligtig forsikring? Intet
> hindrer dem i at kræve 38 mio pr år for at forsikre den mindste Kia, men
> nægte det tror jeg faktisk ikke de må.

Prisen skal afspejle deres risiko - men det kræver nok en tur gennem en
retssal at få ret. Om de må vælge deres egne kundegrupper ved jeg ikke.

--
vh
Torben

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 07-12-08 00:15

Torben Scheel <torben_scheel@hotmail.com> wrote in

> Prisen skal afspejle deres risiko - men det kræver nok en tur gennem en
> retssal at få ret.

Men det bliver umådeligt svært at få ret når de siger de vil have 50.000 om
året og du mener du kun skal betale 5000 - og jeg er ikke engang sikker på
en domstol vil give dig ret. Derudover er ting som selvrisiko jo noget de
kan fifle med og derved gøre tilbuddet uinteressant for dig.