Hjælp til back-up
Fra : thohei

Dato : 03-12-08 12:40

En gang imellem hælder jeg mine nye iTunes filer over på en extern
harddisk.
Hvis jeg vil lægge al musikken i en mappe ('musik', fx) sker der jo
det, at der allerede findes en mappe med den pågældende kunstner og
computeren spørger naturigvis om jeg vil erstatte den. Det vil jeg
ikke, jeg vil slå de to mapper sammen, sådan at det nye album med den
pågældende kunster ligger sig i det album Det kan vel ikke lade sig
gøre? Findes der en anden smart måde?
Pft, Thomas

Fra : Bruno

Dato : 03-12-08 21:15

thohei wrote:
> [...]
> ikke, jeg vil slå de to mapper sammen, sådan at det nye album med den
> pågældende kunster ligger sig i det album Det kan vel ikke lade sig

Windows og DOS arbejder på den måde, så hvis du har en PC (virtuel eller
hardware) kan det være en løsning og lade kopieringen styre af det
operativsystem. Den "effekt" du oplever er forøvrigt ganske farlig for
dem som er vant til andet end OS X!

Mvh
Bruno

Fra : Henrik Münster

Dato : 04-12-08 00:19

thohei <heinesen@mail.dk> wrote:

> [...]
> ikke, jeg vil slå de to mapper sammen, sådan at det nye album med den
> pågældende kunster ligger sig i det album Det kan vel ikke lade sig

Ellers må du jo tage undermapperne med det enkelt album og lægge over.
Det er lidt mere besværligt, hvis det drejer sig om mange mapper. Sådan
plejer jeg at gøre, når jeg lægger musik over på vores andre computere.
Jeg plejer bare at trække den ind i iTunes, men du har dem vel bare som
en backup.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : thohei

Dato : 03-12-08 23:10

On Dec 4, 12:18 am, hen...@muenster.dk (Henrik Münster) wrote:

> Ellers må du jo tage undermapperne med det enkelt album og lægge over..
> Det er lidt mere besværligt, hvis det drejer sig om mange mapper.

Ja, men det bliver lidt omfattende når der er mange albums.

Sådan plejer jeg at gøre, når jeg lægger musik over på vores andre
computere.
> Jeg plejer bare at trække den ind i iTunes, men du har dem vel bare som
> en backup.
Ja, netop som helt alm back-up. Ulykken er jo heller ikke så stor.
Den dag jeg får brug for det (knock, knock), lægger jeg jo bare alle
mapperne over iTunes så fordeler de sig vel på ny. Det er mere at det
virker lidt rodet, og jeg får svært ved at finde enkeltfiler på back-
up disken.

Thomas