/ Forside / Teknologi / Hardware / Mac / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mac
#NavnPoint
UlrikB 4810
kipros 1675
Klaudi 1010
myg 920
pifo 907
Stouenberg 838
molokyle 830
Bille1948 815
rotw 760
10  EXTERMINA.. 750
Apple anbefaler anti-virus program til Mac~
Fra : Per Rønne


Dato : 03-12-08 10:09
 
 
Henrik Münster (03-12-2008)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 03-12-08 10:46

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Ja, hvad mener I:
>
> <http://blogs.zdnet.com/security/?p=2242&tag=nl.e539>

Jeg har straks købt Intego Virus Barrier på Apple Store og er faktisk
ved at installere det i dette øjeblik. Man må jo hellere gøre, som Apple
siger.
--
Henrik Münster
Esbjerg
Danmark

Per Rønne (03-12-2008)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 03-12-08 11:17

Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:

> Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:
>
> > Ja, hvad mener I:
> >
> > <http://blogs.zdnet.com/security/?p=2242&tag=nl.e539>
>
> Jeg har straks købt Intego Virus Barrier på Apple Store og er faktisk
> ved at installere det i dette øjeblik. Man må jo hellere gøre, som Apple
> siger.

Jeg så også Dual Protection:

<http://store.apple.com/dk/product/TR094ZM/A?mco=MTIxODk3Mw#overview>

Men her kører jeg jo allerede BullGuard ...

Vi venter spændt på dine erfaringer ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Morten Lind (03-12-2008)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 03-12-08 15:45

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> > Jeg har straks købt Intego Virus Barrier på Apple Store og er faktisk
> > ved at installere det i dette øjeblik. Man må jo hellere gøre, som Apple
> > siger.

> Jeg så også Dual Protection:

> <http://store.apple.com/dk/product/TR094ZM/A?mco=MTIxODk3Mw#overview>

> Men her kører jeg jo allerede BullGuard ...

> Vi venter spændt på dine erfaringer ...

Skal vi så bede Thorbjørn om at hacke Henriks trådløse netværk?

M.
--
[dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ML)]

Per Rønne (03-12-2008)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 03-12-08 16:26

Morten Lind <mortenlind@gmail.com> wrote:

> Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:
>
> > > Jeg har straks købt Intego Virus Barrier på Apple Store og er faktisk
> > > ved at installere det i dette øjeblik. Man må jo hellere gøre, som Apple
> > > siger.
>
> > Jeg så også Dual Protection:
>
> > <http://store.apple.com/dk/product/TR094ZM/A?mco=MTIxODk3Mw#overview>
>
> > Men her kører jeg jo allerede BullGuard ...
>
> > Vi venter spændt på dine erfaringer ...
>
> Skal vi så bede Thorbjørn om at hacke Henriks trådløse netværk?

Hvorfor dog ikke .

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Thorbjørn Ravn Ande~ (03-12-2008)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ande~


Dato : 03-12-08 21:01

Morten Lind skrev:

> Skal vi så bede Thorbjørn om at hacke Henriks trådløse netværk?

Beklager, det gider jeg ikke tage til Esbjerg for.

Henrik har også tidligere udmeldt at han ikke kunne se nogen grund til
at bruge lukket netværk og så er det næsten FOR nemt :)

--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus... Tubular Bells!"

Per Rønne (03-12-2008)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 03-12-08 22:07

Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0002@gmail.com> wrote:

> Morten Lind skrev:
>
> > Skal vi så bede Thorbjørn om at hacke Henriks trådløse netværk?
>
> Beklager, det gider jeg ikke tage til Esbjerg for.
>
> Henrik har også tidligere udmeldt at han ikke kunne se nogen grund til
> at bruge lukket netværk og så er det næsten FOR nemt :)

Ikke engang WEP-beskyttet ? .
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Thorbjørn Ravn Ande~ (03-12-2008)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ande~


Dato : 03-12-08 23:13

Per Rønne skrev:
> Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0002@gmail.com> wrote:
>
>> Morten Lind skrev:
>>
>>> Skal vi så bede Thorbjørn om at hacke Henriks trådløse netværk?
>> Beklager, det gider jeg ikke tage til Esbjerg for.
>>
>> Henrik har også tidligere udmeldt at han ikke kunne se nogen grund til
>> at bruge lukket netværk og så er det næsten FOR nemt :)
>
> Ikke engang WEP-beskyttet ? .

Du er vist ved at blive gammel hva'?

Det er kun nogen FÅ år siden vi snakkede om børnepornoudspredende onde
skurke som Henrik ikke mente der var ret mange af der gad stå i hans
forhave.

--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus... Tubular Bells!"

Henrik Münster (04-12-2008)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 04-12-08 00:18

Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0002@gmail.com> wrote:

> Du er vist ved at blive gammel hva'?
>
> Det er kun nogen FÅ år siden vi snakkede om børnepornoudspredende onde
> skurke som Henrik ikke mente der var ret mange af der gad stå i hans
> forhave.

Nej, men nu er der begyndt at være dræbersnegle i forhaven, når jeg
kommer hjem om natten. Så kan man jo kun gisne om, hvad det næste
slibrige kræ bliver. Som jeg lige har skrevet, men det har krydset dit
indlæg her, har jeg sat WPA-beskyttelse på med et meget svært password.
--
Henrik Münster
Esbjerg
Danmark

Per Rønne (04-12-2008)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 04-12-08 13:32

Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:

> Som jeg lige har skrevet, men det har krydset dit indlæg her, har jeg sat
> WPA-beskyttelse på med et meget svært password.

Pernille (Henriks pige) ?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Henrik Münster (04-12-2008)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 04-12-08 14:08

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:
>
> > Som jeg lige har skrevet, men det har krydset dit indlæg her, har jeg sat
> > WPA-beskyttelse på med et meget svært password.
>
> Pernille (Henriks pige) ?

Pige? Jeg har to sønner og ikke andet (mig bekendt)
--
Henrik Münster
Esbjerg
Danmark

Per Rønne (04-12-2008)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 04-12-08 17:02

Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:

> Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:
>
> > Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:
> >
> > > Som jeg lige har skrevet, men det har krydset dit indlæg her, har jeg sat
> > > WPA-beskyttelse på med et meget svært password.
> >
> > Pernille (Henriks pige) ?
>
> Pige? Jeg har to sønner og ikke andet (mig bekendt)

Kender du slet ikke til Holbergs komedier? De gamle hedder Corfitz eller
Jeronimus, tjeneren eller sønnen hedder Henrik, og hans pige hedder
Pernille ... ikke hans datter, men hans /girlfriend/ ... og da du hedder
Henrik, så ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Morten Lind (04-12-2008)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 04-12-08 17:18

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> > Pige? Jeg har to sønner og ikke andet (mig bekendt)



> Kender du slet ikke til Holbergs komedier? De gamle hedder Corfitz eller
> Jeronimus, tjeneren eller sønnen hedder Henrik, og hans pige hedder
> Pernille ... ikke hans datter, men hans /girlfriend/ ... og da du hedder
> Henrik, så ...

Per - det er unge mennesker, du adresserer. Hvem kender idag Maskerade?

M.
--
[dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ML)]

Erik Richard Sørense~ (04-12-2008)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 04-12-08 18:25


Morten Lind wrote:
> Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:
>>> Pige? Jeg har to sønner og ikke andet (mig bekendt)
>
>
>
>> Kender du slet ikke til Holbergs komedier? De gamle hedder Corfitz eller
>> Jeronimus, tjeneren eller sønnen hedder Henrik, og hans pige hedder
>> Pernille ... ikke hans datter, men hans /girlfriend/ ... og da du hedder
>> Henrik, så ...
>
> Per - det er unge mennesker, du adresserer. Hvem kender idag Maskerade?

Jeg gør..-)

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Erik Richard Sørensen, Member of ADC, <mac-manNOSP@Mstofanet.dk>
NisusWriter - The Future In Multilingual Text Processing - www.nisus.com
OpenOffice.org - The Modern Productivity Solution - www.openoffice.org
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Thorbjørn Ravn Ande~ (04-12-2008)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ande~


Dato : 04-12-08 18:42

Erik Richard Sørensen skrev:

>>> Kender du slet ikke til Holbergs komedier? De gamle hedder Corfitz eller
>>> Jeronimus, tjeneren eller sønnen hedder Henrik, og hans pige hedder
>>> Pernille ... ikke hans datter, men hans /girlfriend/ ... og da du hedder
>>> Henrik, så ...
>>
>> Per - det er unge mennesker, du adresserer. Hvem kender idag Maskerade?
>
> Jeg gør..-)

Jooo, men at putte dig i kassen med "unge mennesker" er vist at strække
sandheden en smule

Men det er vel ikke som med Per Rønne der har set uropførelsen af alle
Holbergs ting (eller hvad det nu var der blev nået frem til forleden mht
alder).

--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus... Tubular Bells!"

Erik Richard Sørens~ (04-12-2008)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørens~


Dato : 04-12-08 19:44



Thorbjørn Ravn Andersen wrote:
> Erik Richard Sørensen skrev:
>
>>>> Kender du slet ikke til Holbergs komedier? De gamle hedder Corfitz
>>>> eller
>>>> Jeronimus, tjeneren eller sønnen hedder Henrik, og hans pige hedder
>>>> Pernille ... ikke hans datter, men hans /girlfriend/ ... og da du
>>>> hedder
>>>> Henrik, så ...
>>>
>>> Per - det er unge mennesker, du adresserer. Hvem kender idag Maskerade?
>>
>> Jeg gør..-)
>
> Jooo, men at putte dig i kassen med "unge mennesker" er vist at strække
> sandheden en smule

Jeg følr mig stadig ung af sind, selvom skroget ikke altid vil følge med
længere... - Man er ikke ældre, end man selv føler sig.

> Men det er vel ikke som med Per Rønne der har set uropførelsen af alle
> Holbergs ting (eller hvad det nu var der blev nået frem til forleden mht
> alder).

Det turde jeg ikke sige.

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Erik Richard Sørensen, Member of ADC, <mac-manNOSP@Mstofanet.dk>
NisusWriter - The Future In Multilingual Text Processing - www.nisus.com
OpenOffice.org - The Modern Productivity Solution - www.openoffice.org
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Thorbjørn Ravn Ande~ (04-12-2008)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ande~


Dato : 04-12-08 21:33

Erik Richard Sørensen skrev:

> Jeg følr mig stadig ung af sind, selvom skroget ikke altid vil følge med
> længere... - Man er ikke ældre, end man selv føler sig.

Vel "ung" som i dengang du selv var ung. Tror ikke dine værdinormer er
de samme som dagens unge - men tror det gælder de fleste at man ikke
føler sig særlig gammel.

>
>> Men det er vel ikke som med Per Rønne der har set uropførelsen af alle
>> Holbergs ting (eller hvad det nu var der blev nået frem til forleden
>> mht alder).
>
> Det turde jeg ikke sige.

Ikke? Du plejer ellers ikke at lægge fingrene imellem

--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus... Tubular Bells!"

Erik Richard Sørens~ (04-12-2008)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørens~


Dato : 04-12-08 21:49


Thorbjørn Ravn Andersen wrote:
> Erik Richard Sørensen skrev:
>> Jeg følr mig stadig ung af sind, selvom skroget ikke altid vil følge
>> med længere... - Man er ikke ældre, end man selv føler sig.
>
> Vel "ung" som i dengang du selv var ung. Tror ikke dine værdinormer er
> de samme som dagens unge - men tror det gælder de fleste at man ikke
> føler sig særlig gammel.

Jo, såmænd. - Da jeg var til 25 års studenterjubilæum lagde jeg mærke
til, at mange af dem, jeg blev student sammen med, virkede decideret
gamle - både i deres opførsel og udtrksmåde, - og de var næsten umulige
at trække op. Derimod var de 7, der var blevet landmænd både
ungdommelige i opførsel og væremåde. - Og det var da også dem, der
virkelig fik sat gang i festen.

>>> Men det er vel ikke som med Per Rønne der har set uropførelsen af
>>> alle Holbergs ting (eller hvad det nu var der blev nået frem til
>>> forleden mht alder).
>>
>> Det turde jeg ikke sige.
>
> Ikke? Du plejer ellers ikke at lægge fingrene imellem

Vi må jo passe på de gamle..-)

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Erik Richard Sørensen, Member of ADC, <mac-manNOSP@Mstofanet.dk>
NisusWriter - The Future In Multilingual Text Processing - www.nisus.com
OpenOffice.org - The Modern Productivity Solution - www.openoffice.org
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Per Rønne (05-12-2008)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 05-12-08 08:46

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> Da jeg var til 25 års studenterjubilæum lagde jeg mærke
> til, at mange af dem, jeg blev student sammen med, virkede decideret
> gamle - både i deres opførsel og udtrksmåde

Det gjorde nu ingen af mine gamle klassekammerater her senest til 35 års
studenterjubilæet. Jeg kunne forestille mig at det var lidt anderledes
til min fasters 70 års studenterjubilæum, sidste år.

Og så er der jo det at det ikke er alle der kommer med, som han
flipperen der er blevet vistnok indremissionsk præst i Nordsjælland.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Thorbjørn Ravn Ande~ (04-12-2008)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ande~


Dato : 04-12-08 17:49

Per Rønne skrev:
> Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:
>
>> Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:
>>
>>> Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:
>>>
>>>> Som jeg lige har skrevet, men det har krydset dit indlæg her, har jeg sat
>>>> WPA-beskyttelse på med et meget svært password.
>>> Pernille (Henriks pige) ?
>> Pige? Jeg har to sønner og ikke andet (mig bekendt)
>
> Kender du slet ikke til Holbergs komedier? De gamle hedder Corfitz eller
> Jeronimus, tjeneren eller sønnen hedder Henrik, og hans pige hedder
> Pernille ... ikke hans datter, men hans /girlfriend/ ... og da du hedder
> Henrik, så ...

Holberg er jo morsom, og Henrik har erklæret sig 110% uden sans for
humor så naturligvis aner Henrik ingenting om Pernille.

Officielt!


--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus... Tubular Bells!"

Erik Richard Sørense~ (04-12-2008)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 04-12-08 17:57


Per Rønne wrote:
> Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:
>> Som jeg lige har skrevet, men det har krydset dit indlæg her, har jeg sat
>> WPA-beskyttelse på med et meget svært password.
>
> Pernille (Henriks pige) ?

Eller måske henriksnye20.000kr.gitanefra2008.?

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Erik Richard Sørensen, Member of ADC, <mac-manNOSP@Mstofanet.dk>
NisusWriter - The Future In Multilingual Text Processing - www.nisus.com
OpenOffice.org - The Modern Productivity Solution - www.openoffice.org
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Henrik Münster (04-12-2008)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 04-12-08 23:41

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> Per Rønne wrote:
> > Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:
> >> Som jeg lige har skrevet, men det har krydset dit indlæg her, har jeg sat
> >> WPA-beskyttelse på med et meget svært password.
> >
> > Pernille (Henriks pige) ?
>
> Eller måske henriksnye20.000kr.gitanefra2008.?

Det er faktisk ikke så langt fra sandheden. Godt gættet
--
Henrik Münster
Esbjerg
Danmark

Henrik Münster (03-12-2008)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 03-12-08 23:56

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0002@gmail.com> wrote:
>
> > Morten Lind skrev:
> >
> > > Skal vi så bede Thorbjørn om at hacke Henriks trådløse netværk?
> >
> > Beklager, det gider jeg ikke tage til Esbjerg for.
> >
> > Henrik har også tidligere udmeldt at han ikke kunne se nogen grund til
> > at bruge lukket netværk og så er det næsten FOR nemt :)
>
> Ikke engang WEP-beskyttet ? .

Jeg har faktisk sat WPA-beskyttelse på, da jeg blev presset sådan fra
alle sider. Så nu skulle det være umuligt at komme ind på mit netværk.
Thorbjørn skal selvfølgelig være velkommen til en kop kaffe alligevel.
--
Henrik Münster
Esbjerg
Danmark

Per Rønne (04-12-2008)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 04-12-08 00:08

Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:

> Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:
>
> > Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0002@gmail.com> wrote:
> >
> > > Morten Lind skrev:
> > >
> > > > Skal vi så bede Thorbjørn om at hacke Henriks trådløse netværk?
> > >
> > > Beklager, det gider jeg ikke tage til Esbjerg for.
> > >
> > > Henrik har også tidligere udmeldt at han ikke kunne se nogen grund til
> > > at bruge lukket netværk og så er det næsten FOR nemt :)
> >
> > Ikke engang WEP-beskyttet ? .
>
> Jeg har faktisk sat WPA-beskyttelse på, da jeg blev presset sådan fra
> alle sider. Så nu skulle det være umuligt at komme ind på mit netværk.
> Thorbjørn skal selvfølgelig være velkommen til en kop kaffe alligevel.

OK, jeg bruger også WPA ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Thorbjørn Ravn Ande~ (04-12-2008)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ande~


Dato : 04-12-08 00:11

Henrik Münster skrev:

> Thorbjørn skal selvfølgelig være velkommen til en kop kaffe alligevel.

Tak tak. Det er rart at vide at der er påfyldningsmuligheder hvis man
skulle komme på de kanter.

Det bliver nu nok ikke foreløbig - jeg skal nok først hente de der
antikvariske tastaturer (hej Morten) hos Flemming, og Esbjerg ligger
ikke ret meget på vejen for mig nogen steder hen :)

--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus... Tubular Bells!"

Henrik Münster (04-12-2008)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 04-12-08 00:21

Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0002@gmail.com> wrote:

> Henrik Münster skrev:
>
> > Thorbjørn skal selvfølgelig være velkommen til en kop kaffe alligevel.
>
> Tak tak. Det er rart at vide at der er påfyldningsmuligheder hvis man
> skulle komme på de kanter.
>
> Det bliver nu nok ikke foreløbig - jeg skal nok først hente de der
> antikvariske tastaturer (hej Morten) hos Flemming, og Esbjerg ligger
> ikke ret meget på vejen for mig nogen steder hen :)

Kun hvis du skal til Fanø Der er nu også dejligt.
--
Henrik Münster
Esbjerg
Danmark

N/A (04-12-2008)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 04-12-08 17:43



Peter Farsinsen (04-12-2008)
Kommentar
Fra : Peter Farsinsen


Dato : 04-12-08 00:18

On 03/12/08 23.56, Henrik Münster wrote:

> alle sider. Så nu skulle det være umuligt at komme ind på mit netværk.

Nej, WPA er jo brudt nu ;)

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Henrik Münster (04-12-2008)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 04-12-08 00:21

Peter Farsinsen <fornavn@efternavn.dk> wrote:

> On 03/12/08 23.56, Henrik Münster wrote:
>
> > alle sider. Så nu skulle det være umuligt at komme ind på mit netværk.
>
> Nej, WPA er jo brudt nu ;)

Det er vist også WPA2. Jeg har ikke vildt meget forstand på det.
--
Henrik Münster
Esbjerg
Danmark

Thomas von Hassel (04-12-2008)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 04-12-08 06:50

Peter Farsinsen <fornavn@efternavn.dk> wrote:

> On 03/12/08 23.56, Henrik Münster wrote:
>
> > alle sider. Så nu skulle det være umuligt at komme ind på mit netværk.
>
> Nej, WPA er jo brudt nu ;)

og så var det vist ikke alligevel ...

/thomas

Peter Farsinsen (04-12-2008)
Kommentar
Fra : Peter Farsinsen


Dato : 04-12-08 09:49

On 04/12/08 06.49, Thomas von Hassel wrote:
>>> alle sider. Så nu skulle det være umuligt at komme ind på mit netværk.
>> Nej, WPA er jo brudt nu ;)
>
> og så var det vist ikke alligevel ...

Jo, hvis man ikke har en meget lang og kryptisk passphrase.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Thomas von Hassel (04-12-2008)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 04-12-08 09:57

Peter Farsinsen <fornavn@efternavn.dk> wrote:

> On 04/12/08 06.49, Thomas von Hassel wrote:
> >>> alle sider. Så nu skulle det være umuligt at komme ind på mit netværk.
> >> Nej, WPA er jo brudt nu ;)
> >
> > og så var det vist ikke alligevel ...
>
> Jo, hvis man ikke har en meget lang og kryptisk passphrase.

Så kort kan det vist ikke siges ..

<http://arstechnica.com/articles/paedia/wpa-cracked.ars/>

giver lidt mere info ..

/thomas

Per Rønne (04-12-2008)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 04-12-08 13:32

Peter Farsinsen <fornavn@efternavn.dk> wrote:

> On 04/12/08 06.49, Thomas von Hassel wrote:
> >>> alle sider. Så nu skulle det være umuligt at komme ind på mit netværk.
> >> Nej, WPA er jo brudt nu ;)
> >
> > og så var det vist ikke alligevel ...
>
> Jo, hvis man ikke har en meget lang og kryptisk passphrase.

Sig mig, hvad tiltror I jeres naboer? Mit WiFi er ikke engang stærkt nok
til at række til hele lejligheden, så jeg må have et ekstra access point
og en Range Expander hængende ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Thomas von Hassel (04-12-2008)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 04-12-08 14:06

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Peter Farsinsen <fornavn@efternavn.dk> wrote:
>
> > On 04/12/08 06.49, Thomas von Hassel wrote:
> > >>> alle sider. Så nu skulle det være umuligt at komme ind på mit netværk.
> > >> Nej, WPA er jo brudt nu ;)
> > >
> > > og så var det vist ikke alligevel ...
> >
> > Jo, hvis man ikke har en meget lang og kryptisk passphrase.
>
> Sig mig, hvad tiltror I jeres naboer? Mit WiFi er ikke engang stærkt nok
> til at række til hele lejligheden, så jeg må have et ekstra access point
> og en Range Expander hængende ...

prøv med en airport extreme .. jeg kan fange mit netværk to naboer ned
af vejen


/thomas

Morten Lind (04-12-2008)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 04-12-08 15:59

Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:

> > Sig mig, hvad tiltror I jeres naboer? Mit WiFi er ikke engang stærkt nok
> > til at række til hele lejligheden, så jeg må have et ekstra access point
> > og en Range Expander hængende ...

> prøv med en airport extreme .. jeg kan fange mit netværk to naboer ned
> af vejen

> /thomas

Ja, sådan en ekstrem lufthavn er ikke til at spøge med - den vil frem i
verden

M., der er rigtig glad for, at jeg lod mig overtale til at købe den.
--
[dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ML)]

Peter Farsinsen (04-12-2008)
Kommentar
Fra : Peter Farsinsen


Dato : 04-12-08 16:08

On 04/12/08 13.31, Per Rønne wrote:
>> Jo, hvis man ikke har en meget lang og kryptisk passphrase.
>
> Sig mig, hvad tiltror I jeres naboer? Mit WiFi er ikke engang stærkt nok
> til at række til hele lejligheden, så jeg må have et ekstra access point
> og en Range Expander hængende ...

Du har købt for billigt? Min Airport Extreme er rigeligt til min
lejlighed, men min Airport Express udviddet netværket (fordi jeg kan).

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Per Rønne (04-12-2008)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 04-12-08 17:02

Peter Farsinsen <fornavn@efternavn.dk> wrote:

> On 04/12/08 13.31, Per Rønne wrote:
> >> Jo, hvis man ikke har en meget lang og kryptisk passphrase.
> >
> > Sig mig, hvad tiltror I jeres naboer? Mit WiFi er ikke engang stærkt nok
> > til at række til hele lejligheden, så jeg må have et ekstra access point
> > og en Range Expander hængende ...
>
> Du har købt for billigt? Min Airport Extreme er rigeligt til min
> lejlighed, men min Airport Express udviddet netværket (fordi jeg kan).

Min router er en del af FullRate abonnementet, men det er da muligt at
jeg kan slå WiFi-delen fra, og i stedet tilslutte en Airport Extreme
[snarere afløseren, der også har trådløs harddisk til backup af nettet],
forudsat at jeg her slår router og dhcp-server fra.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Morten Lind (04-12-2008)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 04-12-08 17:21

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> > Du har købt for billigt? Min Airport Extreme er rigeligt til min
> > lejlighed, men min Airport Express udviddet netværket (fordi jeg kan).

> Min router er en del af FullRate abonnementet, men det er da muligt at
> jeg kan slå WiFi-delen fra, og i stedet tilslutte en Airport Extreme
> [snarere afløseren, der også har trådløs harddisk til backup af nettet],
> forudsat at jeg her slår router og dhcp-server fra.

Jeg er ikke sikker, men jeg tror, du ikke behøver slå noget fra. Jeg har
sat min ekstreme lufthavn i "enden" på min router, som bro.

Det virker perfekt.

M.
--
[dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ML)]

Per Rønne (05-12-2008)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 05-12-08 08:46

Morten Lind <mortenlind@gmail.com> wrote:

> Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:
>
> > > Du har købt for billigt? Min Airport Extreme er rigeligt til min
> > > lejlighed, men min Airport Express udviddet netværket (fordi jeg kan).
>
> > Min router er en del af FullRate abonnementet, men det er da muligt at
> > jeg kan slå WiFi-delen fra, og i stedet tilslutte en Airport Extreme
> > [snarere afløseren, der også har trådløs harddisk til backup af nettet],
> > forudsat at jeg her slår router og dhcp-server fra.
>
> Jeg er ikke sikker, men jeg tror, du ikke behøver slå noget fra. Jeg har
> sat min ekstreme lufthavn i "enden" på min router, som bro.
>
> Det virker perfekt.

Det kunne tænkes at være fordi den per default har slået dhcp-serveren
fra - ellers ville du jo komme ind i et helt nyt internt adresserum.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Morten Lind (05-12-2008)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 05-12-08 16:01

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> > > Min router er en del af FullRate abonnementet, men det er da muligt at
> > > jeg kan slå WiFi-delen fra, og i stedet tilslutte en Airport Extreme
> > > [snarere afløseren, der også har trådløs harddisk til backup af nettet],
> > > forudsat at jeg her slår router og dhcp-server fra.

> > Jeg er ikke sikker, men jeg tror, du ikke behøver slå noget fra. Jeg har
> > sat min ekstreme lufthavn i "enden" på min router, som bro.

> > Det virker perfekt.

> Det kunne tænkes at være fordi den per default har slået dhcp-serveren
> fra - ellers ville du jo komme ind i et helt nyt internt adresserum.

Den "første" router kører skam DHCP, hvad lufthavnen kører, véd jeg ikke
- jeg har bare sat den til bridgemode, og det virker.

Jeg har fast IPadresse, hvis det har nogen betydning.

M.
--
[dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ML)]

Per Rønne (05-12-2008)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 05-12-08 17:05

Morten Lind <mortenlind@gmail.com> wrote:

> Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:
>
> > > > Min router er en del af FullRate abonnementet, men det er da muligt at
> > > > jeg kan slå WiFi-delen fra, og i stedet tilslutte en Airport Extreme
> > > > [snarere afløseren, der også har trådløs harddisk til backup af nettet],
> > > > forudsat at jeg her slår router og dhcp-server fra.
>
> > > Jeg er ikke sikker, men jeg tror, du ikke behøver slå noget fra. Jeg har
> > > sat min ekstreme lufthavn i "enden" på min router, som bro.
>
> > > Det virker perfekt.
>
> > Det kunne tænkes at være fordi den per default har slået dhcp-serveren
> > fra - ellers ville du jo komme ind i et helt nyt internt adresserum.
>
> Den "første" router kører skam DHCP, hvad lufthavnen kører, véd jeg ikke
> - jeg har bare sat den til bridgemode, og det virker.

Det var nu også 'lufthavnen' jeg tænkte på - og 'bridgemode' lyder da
som om at den bl.a. slår dhcp-serveren fra.

> Jeg har fast IPadresse, hvis det har nogen betydning.

Ikke i denne forbindelse ...

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Thomas von Hassel (05-12-2008)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 05-12-08 18:58

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Morten Lind <mortenlind@gmail.com> wrote:
>
> > Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:
> >
> > > > > Min router er en del af FullRate abonnementet, men det er da
> > > > > muligt at jeg kan slå WiFi-delen fra, og i stedet tilslutte en
> > > > > Airport Extreme [snarere afløseren, der også har trådløs harddisk
> > > > > til backup af nettet], forudsat at jeg her slår router og
> > > > > dhcp-server fra.
> >
> > > > Jeg er ikke sikker, men jeg tror, du ikke behøver slå noget fra. Jeg
> > > > har sat min ekstreme lufthavn i "enden" på min router, som bro.
> >
> > > > Det virker perfekt.
> >
> > > Det kunne tænkes at være fordi den per default har slået dhcp-serveren
> > > fra - ellers ville du jo komme ind i et helt nyt internt adresserum.
> >
> > Den "første" router kører skam DHCP, hvad lufthavnen kører, véd jeg ikke
> > - jeg har bare sat den til bridgemode, og det virker.
>
> Det var nu også 'lufthavnen' jeg tænkte på - og 'bridgemode' lyder da som
> om at den bl.a. slår dhcp-serveren fra.


nej, den slår router og dhcp fra og er bare en dum bro mellem det
kablede og trådløse netværk ..


/thomas

Per Rønne (05-12-2008)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 05-12-08 19:11

Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:

> Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:
>
> > Morten Lind <mortenlind@gmail.com> wrote:
> >
> > > Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:
> > >
> > > > > > Min router er en del af FullRate abonnementet, men det er da
> > > > > > muligt at jeg kan slå WiFi-delen fra, og i stedet tilslutte en
> > > > > > Airport Extreme [snarere afløseren, der også har trådløs harddisk
> > > > > > til backup af nettet], forudsat at jeg her slår router og
> > > > > > dhcp-server fra.
> > >
> > > > > Jeg er ikke sikker, men jeg tror, du ikke behøver slå noget fra. Jeg
> > > > > har sat min ekstreme lufthavn i "enden" på min router, som bro.
> > >
> > > > > Det virker perfekt.
> > >
> > > > Det kunne tænkes at være fordi den per default har slået dhcp-serveren
> > > > fra - ellers ville du jo komme ind i et helt nyt internt adresserum.
> > >
> > > Den "første" router kører skam DHCP, hvad lufthavnen kører, véd jeg ikke
> > > - jeg har bare sat den til bridgemode, og det virker.
> >
> > Det var nu også 'lufthavnen' jeg tænkte på - og 'bridgemode' lyder da som
> > om at den bl.a. slår dhcp-serveren fra.
>
> nej, den slår router og dhcp fra og er bare en dum bro mellem det
> kablede og trådløse netværk ..

Skrev jeg andet?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Thomas von Hassel (05-12-2008)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 05-12-08 19:12

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:
>
> > Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:
> >
> > > Morten Lind <mortenlind@gmail.com> wrote:
> > >
> > > > Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:
> > > >
> > > > > > > Min router er en del af FullRate abonnementet, men det er da
> > > > > > > muligt at jeg kan slå WiFi-delen fra, og i stedet tilslutte en
> > > > > > > Airport Extreme [snarere afløseren, der også har trådløs harddisk
> > > > > > > til backup af nettet], forudsat at jeg her slår router og
> > > > > > > dhcp-server fra.
> > > >
> > > > > > Jeg er ikke sikker, men jeg tror, du ikke behøver slå noget fra. Jeg
> > > > > > har sat min ekstreme lufthavn i "enden" på min router, som bro.
> > > >
> > > > > > Det virker perfekt.
> > > >
> > > > > Det kunne tænkes at være fordi den per default har slået dhcp-serveren
> > > > > fra - ellers ville du jo komme ind i et helt nyt internt adresserum.
> > > >
> > > > Den "første" router kører skam DHCP, hvad lufthavnen kører, véd jeg ikke
> > > > - jeg har bare sat den til bridgemode, og det virker.
> > >
> > > Det var nu også 'lufthavnen' jeg tænkte på - og 'bridgemode' lyder da som
> > > om at den bl.a. slår dhcp-serveren fra.
> >
> > nej, den slår router og dhcp fra og er bare en dum bro mellem det
> > kablede og trådløse netværk ..
>
> Skrev jeg andet?

fordi dhcp'en ifbm. brigde mode er lidt ligegyldig .. det er router
funktionen der er vigtig ..

/thomas


Morten Lind (06-12-2008)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 06-12-08 05:03

Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:

> fordi dhcp'en ifbm. brigde mode er lidt ligegyldig .. det er router
> funktionen der er vigtig ..
>
> /thomas

Og den router ligesom om, den var en forlængelse af den første router.

Den første/gamle router har en indbygget fireports switch, og en af
portene bruges til lufthavnens WANport med et krydset RJ45 kabel.

De tre porte i lufthavnens switch deler så statiske, interne IP-adresser
ud, ligesom de resterende tre porte i den første router.

Den første router bruger DHCP og hedder lokalt xxx.xxx.x.1. Lufthavnen
hedder 2 - G5´eren hedder 3 - G4´eren hedder 4 - den sidste port på
lufthavnen hedder 5 - kablingen til børnenes hus hedder 6 -
trykmaskinen/printeren hedder 7, og så er der yderligere en ledig port i
den gamle router.

Wi-Fi wirker, når man bruger iPod Touch, iPhone eller Michelles PowerMac
Pro.

Om noget så ikke er DHCP ved jeg ikke, men da det virker, som det skal,
går jeg ikke så højt op i det.

M.
--
[dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ML)]

Morten Lind (06-12-2008)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 06-12-08 06:00

Morten Lind <mortenlind@gmail.com> wrote:

> Wi-Fi wirker, når man bruger iPod Touch, iPhone eller Michelles PowerMac
> Pro.

.........Michelles MacBook Pro skulle der have stået.

M.
--
[dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ML)]

Thorbjørn Ravn Ande~ (04-12-2008)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ande~


Dato : 04-12-08 17:53

Per Rønne skrev:

> Sig mig, hvad tiltror I jeres naboer? Mit WiFi er ikke engang stærkt nok
> til at række til hele lejligheden, så jeg må have et ekstra access point

Måske er der gået et rør eller to?

Mit WiFi kan uden problemer nå ned på den nærliggende parkeringsplads.
Måske er der tapetseret med sølvpapir, eller jernarmering (men det
tvivler jeg på når det nu er din fødebolig).

--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus... Tubular Bells!"

Peter Farsinsen (04-12-2008)
Kommentar
Fra : Peter Farsinsen


Dato : 04-12-08 18:08

On 04/12/08 17.52, Thorbjørn Ravn Andersen wrote:
> Per Rønne skrev:
>
>> Sig mig, hvad tiltror I jeres naboer? Mit WiFi er ikke engang stærkt nok
>> til at række til hele lejligheden, så jeg må have et ekstra access point
>
> Måske er der gået et rør eller to?
>
> Mit WiFi kan uden problemer nå ned på den nærliggende parkeringsplads.
> Måske er der tapetseret med sølvpapir, eller jernarmering (men det
> tvivler jeg på når det nu er din fødebolig).

Ka' du sige hønsenet og siv? Jeg har en bekendt der boede i en gammel
lejlighed, hvor væggene var strikket sammen med hønsenet. Det åd
overraskende meget af signalet.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Thorbjørn Ravn Ande~ (04-12-2008)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ande~


Dato : 04-12-08 18:40

Peter Farsinsen skrev:
> On 04/12/08 17.52, Thorbjørn Ravn Andersen wrote:
>> Per Rønne skrev:
>>
>>> Sig mig, hvad tiltror I jeres naboer? Mit WiFi er ikke engang stærkt nok
>>> til at række til hele lejligheden, så jeg må have et ekstra access point
>>
>> Måske er der gået et rør eller to?
>>
>> Mit WiFi kan uden problemer nå ned på den nærliggende parkeringsplads.
>> Måske er der tapetseret med sølvpapir, eller jernarmering (men det
>> tvivler jeg på når det nu er din fødebolig).
>
> Ka' du sige hønsenet og siv? Jeg har en bekendt der boede i en gammel
> lejlighed, hvor væggene var strikket sammen med hønsenet. Det åd
> overraskende meget af signalet.

Da vist kun for dem der ikke fulgte med i fysiktimerne i skolen.

Er der hønsenet på væggene sidder man principielt i et Faraday-bur, men
til gengæld er man fri for at blive hakket :)

--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus... Tubular Bells!"

Peter Farsinsen (05-12-2008)
Kommentar
Fra : Peter Farsinsen


Dato : 05-12-08 10:24

On 04/12/08 18.40, Thorbjørn Ravn Andersen wrote:
>> Ka' du sige hønsenet og siv? Jeg har en bekendt der boede i en gammel
>> lejlighed, hvor væggene var strikket sammen med hønsenet. Det åd
>> overraskende meget af signalet.
>
> Da vist kun for dem der ikke fulgte med i fysiktimerne i skolen.

Var det ikke godt nok der jeg lavede bordskånere og bagte boller? ;)

> Er der hønsenet på væggene sidder man principielt i et Faraday-bur, men
> til gengæld er man fri for at blive hakket :)

Ja, ja. Bemærk at jeg HAR gjort observationen selv. Jeg var bare
overrasket over, det havde så stor betydning som det havde.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Thomas von Hassel (05-12-2008)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 05-12-08 10:29

Peter Farsinsen <fornavn@efternavn.dk> wrote:

> On 04/12/08 18.40, Thorbjørn Ravn Andersen wrote:
> >> Ka' du sige hønsenet og siv? Jeg har en bekendt der boede i en gammel
> >> lejlighed, hvor væggene var strikket sammen med hønsenet. Det åd
> >> overraskende meget af signalet.
> >
> > Da vist kun for dem der ikke fulgte med i fysiktimerne i skolen.
>
> Var det ikke godt nok der jeg lavede bordskånere og bagte boller? ;)
>

i fysik timerne ? spændende skole ..



/thomas

Thorbjørn Ravn Ande~ (05-12-2008)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ande~


Dato : 05-12-08 22:09

Peter Farsinsen skrev:
> On 04/12/08 18.40, Thorbjørn Ravn Andersen wrote:
>>> Ka' du sige hønsenet og siv? Jeg har en bekendt der boede i en gammel
>>> lejlighed, hvor væggene var strikket sammen med hønsenet. Det åd
>>> overraskende meget af signalet.
>>
>> Da vist kun for dem der ikke fulgte med i fysiktimerne i skolen.
>
> Var det ikke godt nok der jeg lavede bordskånere og bagte boller? ;)

Det må du vist spørge din fysiklærer om.

Han har nok savnet din opmærksomhed, hva'

>> Er der hønsenet på væggene sidder man principielt i et Faraday-bur, men
>> til gengæld er man fri for at blive hakket :)
>
> Ja, ja. Bemærk at jeg HAR gjort observationen selv. Jeg var bare
> overrasket over, det havde så stor betydning som det havde.

Der skal faktisk forbløffende lidt til. Altså store huller kan godt gå
an i hønsenet og det stadig virker som et bur.

Er man i tvivl om det, kan man prøve at høre transistorradio inde i sin bil.

--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus... Tubular Bells!"

Thomas von Hassel (05-12-2008)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 05-12-08 22:16

Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0002@gmail.com> wrote:

> Er man i tvivl om det, kan man prøve at høre transistorradio inde i sin bil.

eller finde et sted til sin TMC antenne så den får signal nok ... *suk*

/thomas

Thorbjørn Ravn Ande~ (06-12-2008)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ande~


Dato : 06-12-08 00:13

Thomas von Hassel skrev:
> Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0002@gmail.com> wrote:
>
>> Er man i tvivl om det, kan man prøve at høre transistorradio inde i sin bil.
>
> eller finde et sted til sin TMC antenne så den får signal nok ... *suk*

Du må køre med kalechen slået ned hele tiden når du gerne vil have
trafiksignaler!

--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus... Tubular Bells!"

Thomas von Hassel (06-12-2008)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 06-12-08 09:34

Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0002@gmail.com> wrote:

> Thomas von Hassel skrev: > Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0002@gmail.com>
> wrote: > >> Er man i tvivl om det, kan man prøve at høre transistorradio
> inde i sin bil. > > eller finde et sted til sin TMC antenne så den får
> signal nok ... *suk*
>
> Du må køre med kalechen slået ned hele tiden når du gerne vil have
> trafiksignaler!

eller hænge den ud af vinduet .. men et bliver lidt småkoldt ..

/thomas


Per Rønne (05-12-2008)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 05-12-08 08:46

Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0002@gmail.com> wrote:

> Per Rønne skrev:
>
> > Sig mig, hvad tiltror I jeres naboer? Mit WiFi er ikke engang stærkt nok
> > til at række til hele lejligheden, så jeg må have et ekstra access point
>
> Måske er der gået et rør eller to?
>
> Mit WiFi kan uden problemer nå ned på den nærliggende parkeringsplads.
> Måske er der tapetseret med sølvpapir, eller jernarmering (men det
> tvivler jeg på når det nu er din fødebolig).

Bruger du g eller n? Jeg bruger g, men jeg ved at n er meget stærkere.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Thorbjørn Ravn Ande~ (05-12-2008)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ande~


Dato : 05-12-08 21:17

Per Rønne skrev:
> Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0002@gmail.com> wrote:
>
>> Per Rønne skrev:
>>
>>> Sig mig, hvad tiltror I jeres naboer? Mit WiFi er ikke engang stærkt nok
>>> til at række til hele lejligheden, så jeg må have et ekstra access point
>> Måske er der gået et rør eller to?
>>
>> Mit WiFi kan uden problemer nå ned på den nærliggende parkeringsplads.
>> Måske er der tapetseret med sølvpapir, eller jernarmering (men det
>> tvivler jeg på når det nu er din fødebolig).
>
> Bruger du g eller n? Jeg bruger g, men jeg ved at n er meget stærkere.

g naturligvis. Er nærig!

Prøv med netstumbler under Windows.

--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus... Tubular Bells!"

Per Rønne (05-12-2008)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 05-12-08 21:44

Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0002@gmail.com> wrote:

> Per Rønne skrev:
> > Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0002@gmail.com> wrote:
> >
> >> Per Rønne skrev:
> >>
> >>> Sig mig, hvad tiltror I jeres naboer? Mit WiFi er ikke engang stærkt nok
> >>> til at række til hele lejligheden, så jeg må have et ekstra access point
> >> Måske er der gået et rør eller to?
> >>
> >> Mit WiFi kan uden problemer nå ned på den nærliggende parkeringsplads.
> >> Måske er der tapetseret med sølvpapir, eller jernarmering (men det
> >> tvivler jeg på når det nu er din fødebolig).
> >
> > Bruger du g eller n? Jeg bruger g, men jeg ved at n er meget stærkere.
>
> g naturligvis. Er nærig!
>
> Prøv med netstumbler under Windows.

Netstumbler?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Thorbjørn Ravn Ande~ (05-12-2008)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ande~


Dato : 05-12-08 21:56

Per Rønne skrev:

>> g naturligvis. Er nærig!
>>
>> Prøv med netstumbler under Windows.
>
> Netstumbler?

Ja, netstumbler.

Ret effektivt til netværksdækningsfejlfinding.

--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus... Tubular Bells!"

Per Rønne (07-12-2008)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 07-12-08 07:48

Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0002@gmail.com> wrote:

> Per Rønne skrev:
>
> >> g naturligvis. Er nærig!
> >>
> >> Prøv med netstumbler under Windows.
> >
> > Netstumbler?
>
> Ja, netstumbler.
>
> Ret effektivt til netværksdækningsfejlfinding.

Jeg har bare aldrig set ordet før, og aner ikke hvad det er.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Thorbjørn Ravn Ande~ (07-12-2008)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ande~


Dato : 07-12-08 10:11

Per Rønne skrev:

>>>> g naturligvis. Er nærig!
>>>>
>>>> Prøv med netstumbler under Windows.
>>> Netstumbler?
>> Ja, netstumbler.
>>
>> Ret effektivt til netværksdækningsfejlfinding.
>
> Jeg har bare aldrig set ordet før, og aner ikke hvad det er.

Det er navnet på et program der kan hentes fra nettet.

--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus... Tubular Bells!"

Thorbjørn Ravn Ande~ (04-12-2008)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ande~


Dato : 04-12-08 17:50

Peter Farsinsen skrev:
> On 04/12/08 06.49, Thomas von Hassel wrote:
>>>> alle sider. Så nu skulle det være umuligt at komme ind på mit netværk.
>>> Nej, WPA er jo brudt nu ;)
>>
>> og så var det vist ikke alligevel ...
>
> Jo, hvis man ikke har en meget lang og kryptisk passphrase.

Adgangsløsenfeltråbskode, tak!

Ellers kommer sprogrøgteren efter dig!

--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus... Tubular Bells!"

N/A (04-12-2008)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 04-12-08 17:43



N/A (04-12-2008)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 04-12-08 17:43



Thomas von Hassel (03-12-2008)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 03-12-08 11:54

Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:

> Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:
>
> > Ja, hvad mener I:
> >
> > <http://blogs.zdnet.com/security/?p=2242&tag=nl.e539>
>
> Jeg har straks købt Intego Virus Barrier på Apple Store og er faktisk
> ved at installere det i dette øjeblik. Man må jo hellere gøre, som Apple
> siger.

det var da nok det værtste valg ... og jeg håber ikke i alle styrter ud
og køber av software bare fordi apple hoster ..

/thomas


Morten Lind (03-12-2008)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 03-12-08 15:46

Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:

> det var da nok det værtste valg ... og jeg håber ikke i alle styrter ud
> og køber av software bare fordi apple hoster ..
>
> /thomas

Næeh Bare rolig.

M.
--
[dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ML)]

Erik Richard Sørense~ (03-12-2008)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 03-12-08 17:21



Thomas von Hassel wrote:
> Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:
>
>> Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:
>>
>>> Ja, hvad mener I:
>>>
>>> <http://blogs.zdnet.com/security/?p=2242&tag=nl.e539>
>> Jeg har straks købt Intego Virus Barrier på Apple Store og er faktisk
>> ved at installere det i dette øjeblik. Man må jo hellere gøre, som Apple
>> siger.
>
> det var da nok det værtste valg ... og jeg håber ikke i alle styrter ud
> og køber av software bare fordi apple hoster ..

Tja, jeg var også lige ved at få kaffen galt i halsen... Jeg kunne
forstå, hvis han så havde valgt at købe Avast! For Mac OS X istedet for.
- Det bliver ihvertfald den, jeg køber, når jeg skal have fornyet min
kode til Windows, - så køber jeg ret og slet dual-pakken til både Mac og
windows....

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Erik Richard Sørensen, Member of ADC, <mac-manNOSP@Mstofanet.dk>
NisusWriter - The Future In Multilingual Text Processing - www.nisus.com
OpenOffice.org - The Modern Productivity Solution - www.openoffice.org
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Henrik Münster (03-12-2008)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 03-12-08 19:01

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> Thomas von Hassel wrote:
> > Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:
> >
> >> Jeg har straks købt Intego Virus Barrier på Apple Store og er faktisk
> >> ved at installere det i dette øjeblik. Man må jo hellere gøre, som Apple
> >> siger.
> >
> > det var da nok det værtste valg ... og jeg håber ikke i alle styrter ud
> > og køber av software bare fordi apple hoster ..
>
> Tja, jeg var også lige ved at få kaffen galt i halsen... Jeg kunne
> forstå, hvis han så havde valgt at købe Avast! For Mac OS X istedet for.
> - Det bliver ihvertfald den, jeg køber, når jeg skal have fornyet min
> kode til Windows, - så køber jeg ret og slet dual-pakken til både Mac og
> windows....

Apple anbefaler Intego Virus Barrier, endda som den første, men det er
måske alfabetisk orden. Macworld har testet programmet og givet det 4,5
mus ud af fem mulige. Hvordan skal almindelige brugere tro andet, end at
det er et godt program?
--
Henrik Münster
Esbjerg
Danmark

Erik Richard Sørense~ (03-12-2008)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 03-12-08 19:42



Henrik Münster wrote:
> Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
>
>> Thomas von Hassel wrote:
>>> Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:
>>>
>>>> Jeg har straks købt Intego Virus Barrier på Apple Store og er faktisk
>>>> ved at installere det i dette øjeblik. Man må jo hellere gøre, som Apple
>>>> siger.
>>> det var da nok det værtste valg ... og jeg håber ikke i alle styrter ud
>>> og køber av software bare fordi apple hoster ..
>> Tja, jeg var også lige ved at få kaffen galt i halsen... Jeg kunne
>> forstå, hvis han så havde valgt at købe Avast! For Mac OS X istedet for.
>> - Det bliver ihvertfald den, jeg køber, når jeg skal have fornyet min
>> kode til Windows, - så køber jeg ret og slet dual-pakken til både Mac og
>> windows....
>
> Apple anbefaler Intego Virus Barrier, endda som den første, men det er
> måske alfabetisk orden. Macworld har testet programmet og givet det 4,5
> mus ud af fem mulige. Hvordan skal almindelige brugere tro andet, end at
> det er et godt program?

Programmet er i og for sig godt nok, men det _æder_ resurcer en masse. -
Det gør Avast! Mac oS X ikke, - og ClamXAV gør heller ikke, selvom du
har slået Sentry til. - Svjh. fra de målinger, jeg har lavet med
MenuMeters, sluger ClamXAV ca. 8%, Avast! Mac ca. 9%, Norton AV 11.x ca.
9-11%, mens VirusBarrier var oppe på knap 35% - og det vel at mærke på
min MacPro. På min Quicksilver dual 1,8ghz var tallene nogenlunde de
samme +/- en enkelt procent. Målt på OS X 10.5.3. Siden da har jeg ikke
afprøvet VB og NAV, men indtil videre kørt med ClamXAV på Mac-delen og
Avast! Home på Windows-delen. Så hvis ellers ClamXAV kan følge med,
vedbliver jeg med den indtil videre, - ellers bliver det en duo-pakke
fra Avast fremover.

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Erik Richard Sørensen, Member of ADC, <mac-manNOSP@Mstofanet.dk>
NisusWriter - The Future In Multilingual Text Processing - www.nisus.com
OpenOffice.org - The Modern Productivity Solution - www.openoffice.org
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Henrik Münster (03-12-2008)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 03-12-08 23:56

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> Programmet er i og for sig godt nok, men det _æder_ resurcer en masse. -
> Det gør Avast! Mac oS X ikke, - og ClamXAV gør heller ikke, selvom du
> har slået Sentry til. - Svjh. fra de målinger, jeg har lavet med
> MenuMeters, sluger ClamXAV ca. 8%, Avast! Mac ca. 9%, Norton AV 11.x ca.
> 9-11%, mens VirusBarrier var oppe på knap 35% - og det vel at mærke på
> min MacPro. På min Quicksilver dual 1,8ghz var tallene nogenlunde de
> samme +/- en enkelt procent. Målt på OS X 10.5.3. Siden da har jeg ikke
> afprøvet VB og NAV, men indtil videre kørt med ClamXAV på Mac-delen og
> Avast! Home på Windows-delen. Så hvis ellers ClamXAV kan følge med,
> vedbliver jeg med den indtil videre, - ellers bliver det en duo-pakke
> fra Avast fremover.

Nu har jeg jo en helt usædvanlig kraftig computer, så den kan sagtens
stå for mosten. Lige nu er Intego Virus Barrier ved at undersøge min
iPhone, og det koster ca. 5% af processorkraften. Og jeg har vel at
mærke hele 200% at tage af, for det er en Core 2 Duo. Tror jeg nok. Jeg
interesserer mig ikke vildt for hardware.
Derimod synes jeg, software er enormt spændende. Jeg tager bare
det her som et eksperiment. Programmet koster jo ikke alverden. Du
ekperimenterer jo også meget med programmer. Jeg havde faktisk det
problem med ClamXav, at det begyndte at løbe løbsk og æde processorkraft
i en grad, så det sløvede computeren og blæseren gik i gang. Begge dele
er irriterende, og det sidste især på en bærbar. Det går også ud over
batteritiden. Jeg har ellers brugt ClamXav i årevis, hvor sentry åbnede
automatisk ved log-in og overvågede min brugermappe. Jeg har sat andres
Mac op til at gøre det samme. Da ClamXav så begyndte at løbe løbsk,
måtte jeg slå sentry fra.
Jeg har i årevis jævnligt set Integos programmer på Apple Store.
Da Apple så kom med deres berømte råd om at bruge antivirusprogrammer,
så købte jeg det. Jeg skulle alligevel have nogen småting på Black
Friday, hvor der var udsalg, og ville gerne over den grænse, hvor man
får gratis fragt.
--
Henrik Münster
Esbjerg
Danmark

Erik Richard Sørense~ (04-12-2008)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 04-12-08 00:37


Henrik Münster wrote:
> Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
>> Programmet er i og for sig godt nok, men det _æder_ resurcer en masse. -
>> Det gør Avast! Mac oS X ikke, - og ClamXAV gør heller ikke, selvom du
>> har slået Sentry til. - Svjh. fra de målinger, jeg har lavet med
>> MenuMeters, sluger ClamXAV ca. 8%, Avast! Mac ca. 9%, Norton AV 11.x ca.
>> 9-11%, mens VirusBarrier var oppe på knap 35% - og det vel at mærke på
>> min MacPro. På min Quicksilver dual 1,8ghz var tallene nogenlunde de
>> samme +/- en enkelt procent. Målt på OS X 10.5.3. Siden da har jeg ikke
>> afprøvet VB og NAV, men indtil videre kørt med ClamXAV på Mac-delen og
>> Avast! Home på Windows-delen. Så hvis ellers ClamXAV kan følge med,
>> vedbliver jeg med den indtil videre, - ellers bliver det en duo-pakke
>> fra Avast fremover.
>
> Nu har jeg jo en helt usædvanlig kraftig computer, så den kan sagtens
> stå for mosten. Lige nu er Intego Virus Barrier ved at undersøge min
> iPhone, og det koster ca. 5% af processorkraften. Og jeg har vel at
> mærke hele 200% at tage af, for det er en Core 2 Duo. Tror jeg nok. Jeg
> interesserer mig ikke vildt for hardware.

Så må jeg jo ha' 4005 at 'æde' af med en QuadCore..-) - Men bortset fra
det, så er en iPhone jo nok heller ikke det mest komplicerede at
undersøge. - Men prøv at hente MenuMeters, - så kan du holde øje med
bevægelserne i menulinien. - Hvis du bruger 'aktivitetsovervågning', er
den nok heller ikke det mest pålidelige, da den jo hele tiden skriver
til en fil...

> Derimod synes jeg, software er enormt spændende. Jeg tager bare
> det her som et eksperiment. Programmet koster jo ikke alverden. Du
> ekperimenterer jo også meget med programmer.

Tja, det kan jeg vist ikke komme uden om.

> Jeg havde faktisk det
> problem med ClamXav, at det begyndte at løbe løbsk og æde processorkraft
> i en grad, så det sløvede computeren og blæseren gik i gang. Begge dele
> er irriterende, og det sidste især på en bærbar. Det går også ud over
> batteritiden. Jeg har ellers brugt ClamXav i årevis, hvor sentry åbnede
> automatisk ved log-in og overvågede min brugermappe. Jeg har sat andres
> Mac op til at gøre det samme. Da ClamXav så begyndte at løbe løbsk,
> måtte jeg slå sentry fra.

Hm, - og du har husket at slette den danske .lproj mappe fra 'Content'
-> 'Resources'? - Der er jo stadig fejl i den, og vi har endnu ikke
kunnet greje, _hvad_ det er, der nogle gange får ClamXAV til at opføre
sig underligt. - Jeg har slettet alle .lproj filer med undtagelse af den
engelske, - og CAV kører rigtig godt - og hurtigt.

Jeg har også installeret og sat den til aktiv på den MBP, jeg lige har
gjort færdig til mine venner, - heller ingen problemer dér.

> Jeg har i årevis jævnligt set Integos programmer på Apple Store.
> Da Apple så kom med deres berømte råd om at bruge antivirusprogrammer,
> så købte jeg det. Jeg skulle alligevel have nogen småting på Black
> Friday, hvor der var udsalg, og ville gerne over den grænse, hvor man
> får gratis fragt.

Det er da klart. - Samme princip har jeg da også brugt, når jeg har
handlet hso Otherworld, - jo mere, der kan samles i ét køb, jo billigere
bliver forsendelsen. - Men jeg synes nu heller ikke Avast! Mac+PC
duo-pack er dyrt... http://avast.com/eng/pricelist-avast-mac-edition.html

Licenses 1 Year 2 Years 3 Years
1 $ 49.95 $ 72.44 $ 92.68
2 - 4 $ 41.95 $ 61.04 $ 78.22

Så hvis ellers jeg kan læse deres prisliste, er det billigere at købe en
'familiepakke med 3 års opdateringsgaranti... - Så så'n 4-bruger vil jo
passe fint til mig - 3 OS X maskiner + en WinXP...

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Erik Richard Sørensen, Member of ADC, <mac-manNOSP@Mstofanet.dk>
NisusWriter - The Future In Multilingual Text Processing - www.nisus.com
OpenOffice.org - The Modern Productivity Solution - www.openoffice.org
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Henrik Münster (04-12-2008)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 04-12-08 10:51

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> Så må jeg jo ha' 4005 at 'æde' af med en QuadCore..-) - Men bortset fra
> det, så er en iPhone jo nok heller ikke det mest komplicerede at
> undersøge. - Men prøv at hente MenuMeters, - så kan du holde øje med
> bevægelserne i menulinien. - Hvis du bruger 'aktivitetsovervågning', er
> den nok heller ikke det mest pålidelige, da den jo hele tiden skriver
> til en fil...

Jeg plejer at bruge iStat Nano i Dashboard til lige hurtigt at se
processer. Jeg har vist prøvet MenuMeters engang. Jeg synes bare, man må
trække grænsen et sted. Man kan fylde sin computer med alle mulige små
smarte programmer. Selv om de er små, så fylder de trods alt lidt og
tager lidt ydelse. Jeg prøver derfor at holde mit system lidt rent. Det
er rigtigt, at min dobbeltkerneprocessor går op til 200% i ydelse, så
din går sikkert til 400%. Nu hvor Intego VirusBarrier er lukket og blot
overvåget harddisken i baggrunden, så ligger den i øvrigt på 0,0-0,1%.
Det er da beskedent.

> Hm, - og du har husket at slette den danske .lproj mappe fra 'Content'
> -> 'Resources'? - Der er jo stadig fejl i den, og vi har endnu ikke
> kunnet greje, _hvad_ det er, der nogle gange får ClamXAV til at opføre
> sig underligt. - Jeg har slettet alle .lproj filer med undtagelse af den
> engelske, - og CAV kører rigtig godt - og hurtigt.

Jeg har godt nok ikke slettet danish.lproj. Jeg gjorde det dengang den
forhindrede ClamXav i at køre, men det blev jo rettet. Siden har ClamXav
opført sig pænt i lang tid. Det var blot her for nylig, at den begyndte
at løbe løbsk.

> Det er da klart. - Samme princip har jeg da også brugt, når jeg har
> handlet hso Otherworld, - jo mere, der kan samles i ét køb, jo billigere
> bliver forsendelsen. - Men jeg synes nu heller ikke Avast! Mac+PC
> duo-pack er dyrt... http://avast.com/eng/pricelist-avast-mac-edition.html
>
> Licenses 1 Year 2 Years 3 Years
> 1 $ 49.95 $ 72.44 $ 92.68
> 2 - 4 $ 41.95 $ 61.04 $ 78.22
>
> Så hvis ellers jeg kan læse deres prisliste, er det billigere at købe en
> 'familiepakke med 3 års opdateringsgaranti... - Så så'n 4-bruger vil jo
> passe fint til mig - 3 OS X maskiner + en WinXP...

Tror du ikke, det er prisen pr. licens, hvis man køber 2-4 licenser? Det
passer jo fint, at stykprisen bliver lidt lavere, når man køber flere.
Det lyder da lidt underligt, hvis fire licenser skulle være billigere
end en.
--
Henrik Münster
Esbjerg
Danmark

Erik Richard Sørense~ (04-12-2008)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 04-12-08 17:53


Henrik Münster wrote:
> Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
>> Så må jeg jo ha' 4005 at 'æde' af med en QuadCore..-) - Men bortset fra
>> det, så er en iPhone jo nok heller ikke det mest komplicerede at
>> undersøge. - Men prøv at hente MenuMeters, - så kan du holde øje med
>> bevægelserne i menulinien. - Hvis du bruger 'aktivitetsovervågning', er
>> den nok heller ikke det mest pålidelige, da den jo hele tiden skriver
>> til en fil...
>
> Jeg plejer at bruge iStat Nano i Dashboard til lige hurtigt at se
> processer. Jeg har vist prøvet MenuMeters engang. Jeg synes bare, man må
> trække grænsen et sted. Man kan fylde sin computer med alle mulige små
> smarte programmer. Selv om de er små, så fylder de trods alt lidt og
> tager lidt ydelse. Jeg prøver derfor at holde mit system lidt rent. Det
> er rigtigt, at min dobbeltkerneprocessor går op til 200% i ydelse, så
> din går sikkert til 400%. Nu hvor Intego VirusBarrier er lukket og blot
> overvåget harddisken i baggrunden, så ligger den i øvrigt på 0,0-0,1%.
> Det er da beskedent.

Det er da rigtig nok, men det er nu meget lidt, et kontrolpanel i det
hele taget bruger. - Jeg bruger overhovedet ikke hverken dashboard eller
Widgets. - det giver nogle ubrugelige baggrundsfarver, når man som jeg
kører i omvendt kontrast...

>> Hm, - og du har husket at slette den danske .lproj mappe fra 'Content'
>> -> 'Resources'? - Der er jo stadig fejl i den, og vi har endnu ikke
>> kunnet greje, _hvad_ det er, der nogle gange får ClamXAV til at opføre
>> sig underligt. - Jeg har slettet alle .lproj filer med undtagelse af den
>> engelske, - og CAV kører rigtig godt - og hurtigt.
>
> Jeg har godt nok ikke slettet danish.lproj. Jeg gjorde det dengang den
> forhindrede ClamXav i at køre, men det blev jo rettet. Siden har ClamXav
> opført sig pænt i lang tid. Det var blot her for nylig, at den begyndte
> at løbe løbsk.

Det skulle du gøre. ClamXAV bliver klart hurtigere og langt mere stabil.

>> Det er da klart. - Samme princip har jeg da også brugt, når jeg har
>> handlet hso Otherworld, - jo mere, der kan samles i ét køb, jo billigere
>> bliver forsendelsen. - Men jeg synes nu heller ikke Avast! Mac+PC
>> duo-pack er dyrt... http://avast.com/eng/pricelist-avast-mac-edition.html
>>
>> Licenses 1 Year 2 Years 3 Years
>> 1 $ 49.95 $ 72.44 $ 92.68
>> 2 - 4 $ 41.95 $ 61.04 $ 78.22
>>
>> Så hvis ellers jeg kan læse deres prisliste, er det billigere at købe en
>> 'familiepakke med 3 års opdateringsgaranti... - Så så'n 4-bruger vil jo
>> passe fint til mig - 3 OS X maskiner + en WinXP...
>
> Tror du ikke, det er prisen pr. licens, hvis man køber 2-4 licenser? Det
> passer jo fint, at stykprisen bliver lidt lavere, når man køber flere.
> Det lyder da lidt underligt, hvis fire licenser skulle være billigere
> end en.

Det er faktisk for 4 licenser! - Jeg har lige kørt en 'prøvebestilling'
på 4 licenser... Den siger 525,88Dkr. = €70,61Euro, - så den er altså
go' nok...

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Erik Richard Sørensen, Member of ADC, <mac-manNOSP@Mstofanet.dk>
NisusWriter - The Future In Multilingual Text Processing - www.nisus.com
OpenOffice.org - The Modern Productivity Solution - www.openoffice.org
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Thomas von Hassel (03-12-2008)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 03-12-08 21:05

Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:

> Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
>
> > Thomas von Hassel wrote:
> > > Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:
> > >
> > >> Jeg har straks købt Intego Virus Barrier på Apple Store og er faktisk
> > >> ved at installere det i dette øjeblik. Man må jo hellere gøre, som Apple
> > >> siger.
> > >
> > > det var da nok det værtste valg ... og jeg håber ikke i alle styrter ud
> > > og køber av software bare fordi apple hoster ..
> >
> > Tja, jeg var også lige ved at få kaffen galt i halsen... Jeg kunne
> > forstå, hvis han så havde valgt at købe Avast! For Mac OS X istedet for.
> > - Det bliver ihvertfald den, jeg køber, når jeg skal have fornyet min
> > kode til Windows, - så køber jeg ret og slet dual-pakken til både Mac og
> > windows....
>
> Apple anbefaler Intego Virus Barrier, endda som den første, men det er
> måske alfabetisk orden. Macworld har testet programmet og givet det 4,5
> mus ud af fem mulige. Hvordan skal almindelige brugere tro andet, end at
> det er et godt program?

1: Apple har fjernet den omtalte KB artikel igen ..

2: Apple vil aldrig "anbefale" 3. parts programmer ... blot oplyse om
deres eksistens ...

/thomas

Henrik Münster (03-12-2008)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 03-12-08 23:56

Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:

> Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:
>
> > Apple anbefaler Intego Virus Barrier, endda som den første, men det er
> > måske alfabetisk orden. Macworld har testet programmet og givet det 4,5
> > mus ud af fem mulige. Hvordan skal almindelige brugere tro andet, end at
> > det er et godt program?
>
> 1: Apple har fjernet den omtalte KB artikel igen ..

Det er bare ligesom lidt sent. Når man læser en artikel, Apple har lagt
på nettet, så stoler man da på den. De skriver jo ikke: Advarsel. Denne
artikel er alligevel ikke korrekt, så vi fjerner den i morgen.

> 2: Apple vil aldrig "anbefale" 3. parts programmer ... blot oplyse om
> deres eksistens ...

OK, det er måske en strid om ord. Apple nævner vel programmer, som de
til en vis grad kan stå inde for. Jeg ved godt, at de ikke har nogen
form for forpligtelse, men omvendt vil de vel ikke nævne programmer, der
har store problemer og fungerer elendigt.
Du nævner i øvrigt ikke den anden del af mit indlæg: At
hæderkronede Macworld har givet programmet meget fine anmeldelser. Dem
kan man måske heller ikke stole på? Nå, men jeg tager det ikke så tungt.
Computeren er også en hobby for mig, og jeg synes såmænd kun, det er
sjovt at eksperimentere lidt. Det gør i andre vel også.
--
Henrik Münster
Esbjerg
Danmark

Thomas von Hassel (04-12-2008)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 04-12-08 06:46

Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:

> Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:
>
> > Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:
> >
> > > Apple anbefaler Intego Virus Barrier, endda som den første, men det er
> > > måske alfabetisk orden. Macworld har testet programmet og givet det 4,5
> > > mus ud af fem mulige. Hvordan skal almindelige brugere tro andet, end at
> > > det er et godt program?
> >
> > 1: Apple har fjernet den omtalte KB artikel igen ..
>
> Det er bare ligesom lidt sent. Når man læser en artikel, Apple har lagt
> på nettet, så stoler man da på den. De skriver jo ikke: Advarsel. Denne
> artikel er alligevel ikke korrekt, så vi fjerner den i morgen.
>
> > 2: Apple vil aldrig "anbefale" 3. parts programmer ... blot oplyse om
> > deres eksistens ...
>
> OK, det er måske en strid om ord. Apple nævner vel programmer, som de
> til en vis grad kan stå inde for. Jeg ved godt, at de ikke har nogen
> form for forpligtelse, men omvendt vil de vel ikke nævne programmer, der
> har store problemer og fungerer elendigt.
> Du nævner i øvrigt ikke den anden del af mit indlæg: At
> hæderkronede Macworld har givet programmet meget fine anmeldelser. Dem
> kan man måske heller ikke stole på?

Ah .. det så jeg ikke. Nu kommer det meget an på hvem der har skrevet
det pågældende review .. i det her tilfælde er det ikke en der er ansat
af Macworld, men en ekstern skribent. Jeg har bare set VirusBarrier
opføre sig _meget_ mærkeligt.

> Nå, men jeg tager det ikke så tungt.
> Computeren er også en hobby for mig, og jeg synes såmænd kun, det er
> sjovt at eksperimentere lidt. Det gør i andre vel også.

Til tider ... normalt skal det dog bare virke ..

/thomas

Henrik Münster (04-12-2008)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 04-12-08 10:51

Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:

> Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:
>
> > Du nævner i øvrigt ikke den anden del af mit indlæg: At hæderkronede
> > Macworld har givet programmet meget fine anmeldelser. Dem kan man måske
> > heller ikke stole på?
>
> Ah .. det så jeg ikke. Nu kommer det meget an på hvem der har skrevet
> det pågældende review .. i det her tilfælde er det ikke en der er ansat
> af Macworld, men en ekstern skribent. Jeg har bare set VirusBarrier
> opføre sig _meget_ mærkeligt.

Jeg må se, hvad der sker. Der er i øvrigt en meget sjov debat efter
anmeldelsen i Macworld. En skriver, at virusprogrammer er unødvendige,
for der er ingen virus til Mac. Han får så straks at vide, at der skam
findes en trojansk hest. Han konkluderer så, at det vil sige, at
virusdefinitionerne indeholder ét enkelt stykke malware. Så kan han godt
forstå, at Intego VirusBarrier i anmeldelsen kaldes hurtigt og let at
bruge.
--
Henrik Münster
Esbjerg
Danmark

Thomas von Hassel (04-12-2008)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 04-12-08 11:02

Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:

> Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:
>
> > Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:
> >
> > > Du nævner i øvrigt ikke den anden del af mit indlæg: At hæderkronede
> > > Macworld har givet programmet meget fine anmeldelser. Dem kan man måske
> > > heller ikke stole på?
> >
> > Ah .. det så jeg ikke. Nu kommer det meget an på hvem der har skrevet
> > det pågældende review .. i det her tilfælde er det ikke en der er ansat
> > af Macworld, men en ekstern skribent. Jeg har bare set VirusBarrier
> > opføre sig _meget_ mærkeligt.
>
> Jeg må se, hvad der sker. Der er i øvrigt en meget sjov debat efter
> anmeldelsen i Macworld. En skriver, at virusprogrammer er unødvendige,
> for der er ingen virus til Mac. Han får så straks at vide, at der skam
> findes en trojansk hest. Han konkluderer så, at det vil sige, at
> virusdefinitionerne indeholder ét enkelt stykke malware. Så kan han godt
> forstå, at Intego VirusBarrier i anmeldelsen kaldes hurtigt og let at
> bruge.

Mit specifikke problem var at den sløver skrivninger til filservere ...
til det der svarer til at sidde på et 10/100 ethernet selvom alt var
gigabit. ... da vi slog VirusBarrier fra var alt fint igen .. lokalt var
der ingen problemer.

/thomas

Henrik Münster (04-12-2008)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 04-12-08 11:56

Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:

> Mit specifikke problem var at den sløver skrivninger til filservere ...
> til det der svarer til at sidde på et 10/100 ethernet selvom alt var
> gigabit. ... da vi slog VirusBarrier fra var alt fint igen .. lokalt var
> der ingen problemer.

Det er jo nok muligt. Den kontrollerer jo alle de filer, man åbner eller
gemmer. Heldigvis har jeg ingen filserver. Jeg ved dårligt nok, hvad det
er
--
Henrik Münster
Esbjerg
Danmark

KentBM (03-12-2008)
Kommentar
Fra : KentBM


Dato : 03-12-08 13:31

Henrik Münster skrev:
> Jeg har straks købt Intego Virus Barrier på Apple Store og er faktisk
> ved at installere det i dette øjeblik. Man må jo hellere gøre, som Apple
> siger.
Jeg sidder og kan ikke rigtigt blive enig med mig selv om dit og Per
Rønnes indlæg er tykt ironi eller om I virkelig mener det

--

Kent

Henrik Münster (03-12-2008)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 03-12-08 14:05

KentBM <kentF_JERNmagnussen@aim.com> wrote:

> Henrik Münster skrev:
> > Jeg har straks købt Intego Virus Barrier på Apple Store og er faktisk
> > ved at installere det i dette øjeblik. Man må jo hellere gøre, som Apple
> > siger.
> Jeg sidder og kan ikke rigtigt blive enig med mig selv om dit og Per
> Rønnes indlæg er tykt ironi eller om I virkelig mener det

Selvfølgelig mener vi det. Vi er begge to totalt humorforladte.
--
Henrik Münster
Esbjerg
Danmark

samir (04-12-2008)
Kommentar
Fra : samir


Dato : 04-12-08 02:26

nogen af jer der har avast windåse+mac til evaluering eller noget...?

samir

Erik Richard Sørense~ (04-12-2008)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 04-12-08 17:43


samir wrote:
> nogen af jer der har avast windåse+mac til evaluering eller noget...?

Ja, jeg har kørt med Avast! på mine windows opsætninger lige siden
Win95, og det kører særdeles godt. - Jeg har fanget adskillige PC vira
på mine windows og selv en enkelt gammel InitB til Mac, som kom ind via
min Windows 98.

Jeg har kun lige afprøvet Avast Mac OS X, og det ser ud til, den kører
lige så sikker som windows versionen...

Og så er Avast! nok det hurtigste antivirusprogram, der overhovedet
findes på markedet... - En første scanning af min ene Mac disk med ca.
110gb data (shared med WinXP) tog lidt under en time. Næste scanning tog
30 sek.!

Første scanning af min OS X 10.5.5 brugermappe - ca. 17gb - med Avast!
Mac tog ca. 25min. - anden scanning ca. 45 sek..

Dvs., at Avast! Mac OS X er knap så hurtig som Windows versionen, men
her må man huske på, at Avast! til Mac endnu er et forholdsvis nyt
produkt, og selvfølgelig vil det da tage lidt tid, inden de får den
fuldt optimeret.

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Erik Richard Sørensen, Member of ADC, <mac-manNOSP@Mstofanet.dk>
NisusWriter - The Future In Multilingual Text Processing - www.nisus.com
OpenOffice.org - The Modern Productivity Solution - www.openoffice.org
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

N/A (04-12-2008)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 04-12-08 17:43



Thomas Bjorn Anderse~ (04-12-2008)
Kommentar
Fra : Thomas Bjorn Anderse~


Dato : 04-12-08 08:10

henrik@muenster.dk (Henrik Münster) writes:

> Peter Farsinsen <fornavn@efternavn.dk> wrote:
>
>> On 03/12/08 23.56, Henrik Münster wrote:
>>
>> > alle sider. Så nu skulle det være umuligt at komme ind på mit netværk.
>>
>> Nej, WPA er jo brudt nu ;)
>
> Det er vist også WPA2. Jeg har ikke vildt meget forstand på det.

WPA2 skulle være sikker lidt endnu. Forskellen på WPA1 og WPA2 er bla.
metoden til at beskytte krypteringsnøglerne. WPA1 er oprindeligt
udviklet med det mål, at det skulle være muligt at afvikle det på
eksisterende hardware med lidt driver opdatering. Det viste sig
åbenbart at være en dårlig ide.

I øvrigt er WPA fortsat ret sikker, hvis man sætter
nøglerotationstiden ned til 45 sekunder. "Bruddet" består i, at
dele af krypteringsnøglen bliver "lækket" over tid, så hvis man sætter
systemerne til at udstede nye nøgler er skaden begrænset.

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Thomas von Hassel (04-12-2008)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 04-12-08 09:47

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Ja, hvad mener I:
>
> <http://blogs.zdnet.com/security/?p=2242&tag=nl.e539>

<http://mediamac.comon.dk/index.php/news/show/id=20632>

måske ikke helt uden grund at man skal være lidt mere opmærksom ..

/thomas

Stig Leerbeck (04-12-2008)
Kommentar
Fra : Stig Leerbeck


Dato : 04-12-08 15:27

Jeg har kigget mig lidt omkring.

Mit valg er faldet på iAntivirus af følgende årsager:

1. Programmet ser ud til at kunne løse opgaven med aktiv scanning og
mulighed for en lang række andre scanninger efter eget valg samt
automatisk jævnlig opdatering.
2. Programmet er gratis.
Jeg er af den opfattelse at antivirus skal være gratis. Ikke fordi jeg
er en nærig-per (det er jeg også!), men fordi min erfaring fra
PC-brugere viser mig, at betalingssoftware har en tendens til at blive
syltet ved abbonnements-fornyelse. Det kan skyldes nærighed, troen på at
virus nok ikke rammer den pågældende bruger eller at brugeren finder det
for besværligt - måske vil han ikke handle over nettet, måske forstår
han ikke engelsk, måske bliver han mødt med for mange valg (Skal det
være home-pro med supersecurity pakke eller erhvervsudgaven med
dobbeltsikring og bla bla bla).
3. Den scanner ikke for PC-virus. Muligheden for at en Macbruger skulle
videresende virusbefængte mails ti en PC-bruger er mildt sagt
spektakulær. Og det er iøvrigt op til PC-brugeren at beskytte sig selv.
Det er muligvis derfor at den kører på min maskine uden at jeg
overhovedet har mærket den - der er jo kun få trojanske heste i omløb
til Mac.
4. Udvikleren er kendt for andre seriøse produkter til Mac.

Jeg ved selvfølgelig ikke om den virker. Jeg har ikke haft lejlighed til
at afprøve den med ægte virusser/trojanere, da de er så sjældne. Den ene
jeg var ude for i professionel sammenhæng blev slettet og jeg ved ikke
hvor man downloader en ny :-/

Er der nogen der har isoleret en i laboratoriet?

Borset fra Clam-AV. (Jeg kan med sikkerhed sige at den IKKE genkendte
trojaneren) gælder det jo for alle av-programmerne at vi ikke ved
hvordan de arbejder i "felten" og hvor hurtigt organisationen bagved
reagerer på nye trusler.

Stig Leerbeck
--
www.simplesoft.dk - www.fileoffice.dk

Per Rønne (04-12-2008)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 04-12-08 17:02

Stig Leerbeck <stigleerbeck@nypost.dk> wrote:

> min erfaring fra PC-brugere viser mig, at betalingssoftware har en tendens
> til at blive syltet ved abbonnements-fornyelse

Min BullGuard, til Windows, er købt for en periode af to år, med
automatisk træk fra konto ved fornyelsen hvert andet år. To år kostede
kun 50% mere end et år.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Henrik Münster (04-12-2008)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 04-12-08 23:41

Stig Leerbeck <stigleerbeck@nypost.dk> wrote:

> Jeg har kigget mig lidt omkring.
>
> Mit valg er faldet på iAntivirus af følgende årsager:
>
> 1. Programmet ser ud til at kunne løse opgaven med aktiv scanning og
> mulighed for en lang række andre scanninger efter eget valg samt
> automatisk jævnlig opdatering.
> 2. Programmet er gratis.

Så vidt jeg kan se, koster det $29,95 incl. et års opdatering.

> Jeg er af den opfattelse at antivirus skal være gratis. Ikke fordi jeg
> er en nærig-per (det er jeg også!), men fordi min erfaring fra
> PC-brugere viser mig, at betalingssoftware har en tendens til at blive
> syltet ved abbonnements-fornyelse. Det kan skyldes nærighed, troen på at
> virus nok ikke rammer den pågældende bruger eller at brugeren finder det
> for besværligt - måske vil han ikke handle over nettet, måske forstår
> han ikke engelsk, måske bliver han mødt med for mange valg (Skal det
> være home-pro med supersecurity pakke eller erhvervsudgaven med
> dobbeltsikring og bla bla bla).

Men det gælder vel mere i firmasammenhæng. Hvis man som privatbruger
vælger et bestemt antivirusprogram, så tager man vel også stilling til,
hvordan det skal opdateres fremover, og hvad det koster.

> 3. Den scanner ikke for PC-virus. Muligheden for at en Macbruger skulle
> videresende virusbefængte mails ti en PC-bruger er mildt sagt
> spektakulær. Og det er iøvrigt op til PC-brugeren at beskytte sig selv.
> Det er muligvis derfor at den kører på min maskine uden at jeg
> overhovedet har mærket den - der er jo kun få trojanske heste i omløb
> til Mac.

Så databasen indeholder tre trojanske heste? Det må være hurtigt
overstået at skanne harddisken

> 4. Udvikleren er kendt for andre seriøse produkter til Mac.

Så vidt jeg kan se, laver firmaet mest produkter til Windows. Alene
firmanavnet PC Tools antyder det. Det er ikke for at være negativ. Jeg
spørger skam af ærlig nysgerrighed, da jeg aldrig har hørt om firmaet
eller programmet før.

> Borset fra Clam-AV. (Jeg kan med sikkerhed sige at den IKKE genkendte
> trojaneren) gælder det jo for alle av-programmerne at vi ikke ved
> hvordan de arbejder i "felten" og hvor hurtigt organisationen bagved
> reagerer på nye trusler.

Intego har i hvert fald lige opdaget en ny. Der var endda en hilsen i
den til Intego, da den dannede en fil, hvor Intego indgik i navnet.
--
Henrik Münster
Esbjerg
Danmark

Stig Leerbeck (07-12-2008)
Kommentar
Fra : Stig Leerbeck


Dato : 07-12-08 17:44

Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:

> Så vidt jeg kan se, laver firmaet mest produkter til Windows. Alene
> firmanavnet PC Tools antyder det. Det er ikke for at være negativ. Jeg
> spørger skam af ærlig nysgerrighed, da jeg aldrig har hørt om firmaet
> eller programmet før.

Det har du egentlig fulldstændig ret i. Jeg forveklsede firmaet med et
andet. PC Tools har jeg hørt meget godt om fra PC brugere.

Og det er fuldstændigt rigtigt, at der kan ikke være mange vira at fiske
efter på en Mac.

Stig Leerbeck
--
www.simplesoft.dk - www.fileoffice.dk

Thomas Bjorn Anderse~ (07-12-2008)
Kommentar
Fra : Thomas Bjorn Anderse~


Dato : 07-12-08 10:04

per@RQNNE.invalid (Per Rønne) writes:

> Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0002@gmail.com> wrote:
>
>> Per Rønne skrev:
>>
>> >> g naturligvis. Er nærig!
>> >>
>> >> Prøv med netstumbler under Windows.
>> >
>> > Netstumbler?
>>
>> Ja, netstumbler.
>>
>> Ret effektivt til netværksdækningsfejlfinding.
>
> Jeg har bare aldrig set ordet før, og aner ikke hvad det er.

Kender du ordet "google"? Det er med i Oxford English
Dictionary. Måske er det på tid at få opgraderet iPhonen?

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Per Rønne (15-12-2008)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 15-12-08 10:11

Thomas Bjorn Andersen <tbamacnewsNOSPAM200508@gen-v.net> wrote:

> per@RQNNE.invalid (Per Rønne) writes:
>
> > Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0002@gmail.com> wrote:
> >
> >> Per Rønne skrev:
> >>
> >> >> g naturligvis. Er nærig!
> >> >>
> >> >> Prøv med netstumbler under Windows.
> >> >
> >> > Netstumbler?
> >>
> >> Ja, netstumbler.
> >>
> >> Ret effektivt til netværksdækningsfejlfinding.
> >
> > Jeg har bare aldrig set ordet før, og aner ikke hvad det er.
>
> Kender du ordet "google"? Det er med i Oxford English
> Dictionary. Måske er det på tid at få opgraderet iPhonen?

OED findes ikke til iPhone; det findes i bogform og til Windows.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408527
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste