Chikane fra embedsmand
Fra : Lasse Hansen

Dato : 02-12-08 12:00

Hej gruppe.
Jeg står og har en voldssag under opsejling, og i den forbindelse ville jeg
lige få en kopi af min rene straffeattest, med henblik på at søge nyt
arbejde nærmeste par dage.

Da jeg kommer op på stationen, er J.B behjælpelig med at udskrive min
attest, indtil han ser at jeg har denne sag kørende. Han noterer noget på et
stykke papir, og jeg synes at udskriften tager et stykke tid, da han også
sidder og skriver noget på PC'en, som jeg ikke kan se fra min vinkel.

Jeg får så min straffeattest udleveret, sammen med mit legimitation, og han
kommer med en kommentar, af hånende karakter om at "ja, det ser jo ud til at
der snart kommer noget på den".

Er det noget jeg vil få fordel af at klage over? Eller er det bare sådan at
ordensmagten har autoritet til at være flabet, på deres kontorer?

Lasse.

Fra : michel

Dato : 02-12-08 12:27

Gætter på at J.B. betyder Jens Betjent

Man må desværre leve med at magthaverne er flabede, korrupte og uduelige. Du
får intet ud af at klage hvis du ikke er en del af inderkredsen af
samfundets magthavere. Politiet vil skide på alle almindelige mennesker.
Selv åbenbare sager om politivold som er videooptaget, kan de snakke udenom.

Fra : Dan Storm

Dato : 04-12-08 09:28

michel skrev:
> [...]
> almindelige mennesker.
> Selv åbenbare sager om politivold som er videooptaget, kan de snakke

Hvor er du dum at høre på.
Har du belæg for dine postulater? Ellers hører dit ævl til i
dk.snak.mudderkastning.

Så derfor; FUT: dk.snak.mudderkastning

- Så vigtig er du heller ikke!

Fra : David

Dato : 02-12-08 12:39

"Lasse Hansen" <in@val.id> skrev i en meddelelse

> Er det noget jeg vil få fordel af at klage over? Eller er det bare sådan
> at ordensmagten har autoritet til at være flabet, på deres kontorer?
>
> Lasse.

Du kan jo altid klage over dårlig opførsel fra offentlige, men også fra
privat ansatte.

Har du vidner går det nemmere.

Han må jo tænke som han vil, men det er lidt uproffesionelt at sige det.

OT. Så grænser det jo lidt til svindel det du laver, medmindre du oplyser
den kommende arbejdsgiver om du har en voldsag under opsejling.
Grunden til du bliver bedt om en ren straffeattest ved jobsøgning er jo
netop for at tjekke hvad du har lavet, og her er du vidende om at der måske
kommer en voldsag i dit straffe register, og den viden tilbageholder du fra
arbejdsgiveren.

Man må bare håbe for dig at en eventuel arbejdsgiver ikke får nys om det fra
anden side,

og jeg håber selvfølgelig at din kommende arbejdsgiver opdager det, for der
er jo en grund til man bliver bedt om en ren straffeattest.

Mv h David

Fra : Lasse Hansen

Dato : 02-12-08 12:54

> [...]
> netop for at tjekke hvad du har lavet, og her er du vidende om at der
> måske kommer en voldsag i dit straffe register, og den viden tilbageholder

Jeg er heldigvis uskyldig indtil sagen har været for en dommer. Og når jeg
mangler arbejde, har jeg da min fulde ret til at få udskrevet en ren
straffeattest, da jeg stadig er en "fri mand".

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 02-12-08 12:43

Lasse Hansen skrev:

Du må være en mimose siden du ikke kan tåle at blive drillet med
at du laver bedrag. Og det har intet med chikane at gøre.

--
Bertel

Fra : Holst

Dato : 02-12-08 13:14

Bertel Lund Hansen wrote:

> Du må være en mimose siden du ikke kan tåle at blive drillet med
> at du laver bedrag. Og det har intet med chikane at gøre.

Hvori ligger bedraget?

Fra : Ejvind Kruse

Dato : 03-12-08 21:14

Bertel Lund Hansen wrote:
> Lasse Hansen skrev:
>
> Du må være en mimose siden du ikke kan tåle at blive drillet med
> at du laver bedrag. Og det har intet med chikane at gøre.

Er det også bare for at drille dine medtrafikanter, at du konsekvent
kører i den yderste vognbane i en tosporet rundkørsel - eller er det
blot at betragte som lidt uskyldig chikanekørsel ?

--
Ejvind Kruse

Fra : Frank

Dato : 02-12-08 13:36

Hej

"Lasse Hansen" <in@val.id> skrev i en meddelelse
> Er det noget jeg vil få fordel af at klage over? Eller er det bare sådan
> at ordensmagten har autoritet til at være flabet, på deres kontorer?

Hvad er det du vil klage over?

At betjenten deler din opfattelse af at det er vigtigt for din jobsøgning at
du får udskrevet en straffeattest før din voldssag bliver afgjort?

At han er enig med dig?

Mvh
Frank

Fra : Allan Soerensen

Dato : 02-12-08 13:43

"Lasse Hansen" <in@val.id> skrev i en meddelelse

> Er det noget jeg vil få fordel af at klage over?

Hvilken "fordel" forventer du da at kunne få ud af at klage over en
medarbejders uprofessionelle opførsel?
Du er vel ikke så naiv at tor det har nogen indflydelse på din verserende
voldssag.

Hvis du vil klage, skal det være i håb om at det ændre medarbejderens
fremtidlige adfærd, ikke for at du opnår en "fordel"

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 02-12-08 15:21

Allan Soerensen skrev:

> Hvis du vil klage, skal det være i håb om at det ændre medarbejderens
> fremtidlige adfærd,

Er første betingelse ikke at der overhovedet er noget at klage
over? Det er der ikke her - ikke engang tæt på.

--
Bertel

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 02-12-08 16:55

Bertel Lund Hansen <unospamo@lundhansen.dk> writes:

> Er første betingelse ikke at der overhovedet er noget at klage
> over? Det er der ikke her - ikke engang tæt på.

Står der alt om ens verserende sager i den fil man skal bruge
til at udskrive en straffeattest? Ellers er der vel tale om at
han har misbrugt sine beføjelser til at se i registre som ikke var
relevante for det han skulle.

Men jeg ved ikke hvad der står hvor i hvilke registre hos politiet, så
det kan sagtens være at alt det står i samme fil.

Mvh Trine

Stor brugskunstforretning med fuldt sortiment i de søde Gjøltrolde

Fra : michel

Dato : 03-12-08 16:04

"Trine Kornum Christiansen" <news@trinekc.dk> wrote in message

> Men jeg ved ikke hvad der står hvor i hvilke registre hos politiet, så
> det kan sagtens være at alt det står i samme fil.

Noget tyder på at de skriver det hele i en txt fil i Notepad.
Når de så udveksler indholdet med andre afdelinger, så printes filen på
papir og sendes med PD tumperne. Modtagerne skriver så det hele ind igen i
en ny txt fil hvor der i forvejen stod lidt.
Det må være på grund af denne hyper effektivitet, at de ikke gider opklare
indbrud i private hjem. Selv folk med en MPEG4 video af indbrudstyvene må gå
forgæves da de kun modtager WHS bånd.

michel

Fra : Dan Storm

Dato : 04-12-08 09:32

Trine Kornum Christiansen skrev:
> [...]
> til at udskrive en straffeattest? Ellers er der vel tale om at
> han har misbrugt sine beføjelser til at se i registre som ikke var

Jeg har et par gange skulle bruge en ren straffeattest medens jeg har
haft en sag kørende.
I begge tilfælde tog det lidt længere tid at udskrive den rene
straffeattest end da jeg ikke havde nogle sager hos politiet.

> Men jeg ved ikke hvad der står hvor i hvilke registre hos politiet, så
> det kan sagtens være at alt det står i samme fil.

Jeg forestiller mig systemet er lavet sådan at du ikke kan se
straffeattesten uden at se verserende sager; men hvis jeg får mulighed
for det, vil jeg lige undersøge det i weekenden og vil da lige give en
melding om det forholder sig sådan.

- Så vigtig er du heller ikke!

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 02-12-08 17:43

Den Tue, 02 Dec 2008 15:21:17 +0100 skrev Bertel Lund Hansen:

> Er første betingelse ikke at der overhovedet er noget at klage over? Det
> er der ikke her - ikke engang tæt på.

Nævningeting, anklager og dommer, fidusen Bertel, har talt - endda
særdeles juridisk veldokumenteret.

Ja alt står på politierens computer, også klip i kørekortet og fartbøder,
men disse skal ikke med på straffeattesten. Narko domme skal - og mord og
vold.

--
Karl Erik

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 02-12-08 17:50

Karl Erik Christensen skrev:

.... et eller andet.

[*GNORPS*] ... Hov! ... [*KLIKKETIKLIK*] ... Sådan

--
Bertel

Fra : kaz

Dato : 03-12-08 17:58

Lasse Hansen wrote:
> [...]
> noget på et stykke papir, og jeg synes at udskriften tager et stykke
> tid, da han også sidder og skriver noget på PC'en, som jeg ikke kan
Du kunne jo evt spørge om hvad der står. du har jo ret til indsigt

> Jeg får så min straffeattest udleveret, sammen med mit legimitation,
> og han kommer med en kommentar, af hånende karakter om at "ja, det
> ser jo ud til at der snart kommer noget på den".

Sålænge der intet er på attesten så er der intet. En sådan kommentar er
særdeles flæbet, imo, og jeg mener det eneste du kan gøre i en sådan
situation er at høfligt spørge manden hvad ligger til grund for flæberiet,
højt og tydeligt så andre kan høre det.

> Er det noget jeg vil få fordel af at klage over? Eller er det bare
> sådan at ordensmagten har autoritet til at være flabet, på deres
> kontorer?
Man kan ikke generalisere med at ordensmagten er sådan og sådan. Der er
ingen lov mod at være flæbet.

Fra : N_B_DK

Dato : 05-12-08 22:04

"kaz" <kazai@yahoo.de> wrote in message

> [...]
> sådan situation er at høfligt spørge manden hvad ligger til grund for
> flæberiet, højt og tydeligt så andre kan høre det.

Tror du forveksler flabet med flæberi, hvilket er 2 meget vidt
forskellige ting.

--
MVH. N_B_DK
Pioneer CLD-D925 købes.

Fra : Kim2000

Dato : 05-12-08 22:11

> [...]
>
> Er det noget jeg vil få fordel af at klage over? Eller er det bare sådan
> at ordensmagten har autoritet til at være flabet, på deres kontorer?

Hvad med at bruge dine kræfter på noget nyttigt?

Fra : Dan Storm

Dato : 15-12-08 09:59

Til dem det nu end måtte interessere.

Jeg har i weekenden spurgt et par betjente om hvordan det foregår når
politiet skal udskrive en straffeattest.

Betjentene får alle informationer vedrørende en persons forhold; domme,
sigtelser eller andre forhold der kan være relevante i forbindelse med
udskrivningen af straffeattesten.

Ud fra disse informationer vil betjenten også få at vide hvorvidt en
straffeattest kan udskrives eller om den skal tilsendes borgeren andet
steds fra (alt afhængigt af de forhold der er registreret på vedkommende).

- Så vigtig er du heller ikke!