Billigt ned i varmen til nytår?
Fra : Sørensen

Dato : 02-12-08 11:34

Hej!

Jeg skulle lige høre, om der er nogen som helst måde, at komme billigt ned i
varmen til nytår?

Jeg har prøvet fx at søge på Momendo efter flyrerejser fra Göteborg, Hamburg
og London til Las Palmas (spaninen, Gran Canarie), og selvom der er en del
at spare fra London, er det nu så dyrt at komme fra DK til London, at det
alligevel ikke kan betale sig..

- Har I nogle konklrete erfaringer eller tips, der kan skaffe et par
fattigrøve billigt på varmeferie tæt på nytår og et par uger frem?

På forhånd MANGE tak!
Venlig hilsen
Sørensen

Fra : ;o\)-max-

Dato : 02-12-08 15:52

"Sørensen"
> [...]
>
> - Har I nogle konklrete erfaringer eller tips, der kan skaffe et par fattigrøve billigt
> på varmeferie tæt på nytår og et par uger frem?

Se om der er noget ved rødehavet der passer jer,
Atlantis har altid last minute tilbud.

Rødehavet er stadig paradis under vandet og sol
sol sol over vandet. Og kan man li mellemøstlig
mad, så er man i paradis i feks. Sharm el Sheik,
grillet lam, fisk, salater og dips og friskbagt pita.
Naama bay er til fest og farver og alt hvad den
slags turist byer har at byde på. Solopgang
på toppen af Moses bjerget er en fin oplevelse.
En bustur til Cairo på egen hånd (nat bus) er
også en billig og fin oplevelse, tag evt en
overnatning, ellers er det lidt måske lidt
komprimeret. Men snorkel og briller, det
er under vand overfladen det sker, det er vildt.
-max-

Fra : blue

Dato : 02-12-08 18:52

"Sørensen" <duvedikkehvemNOSPAM@hotmail.NIX> skrev i en meddelelse

> Jeg skulle lige høre, om der er nogen som helst måde, at komme billigt ned
> i varmen til nytår?

Hvad er billigt?

Uanset hvad bliver det nok ikke helt let at finde billige billetter, da det
nok er et af de dyreste tidspunkter på året. Omkring 5.500,- for to uger til
Gran Canaria uspecificeret med afrejse den 27. kan jeg finde i dag.

Jeg har selv lige købt flybillet til Phuket med afrejse i næste uge - to
uger for 3.700 kr.

Fra : Armand

Dato : 02-12-08 20:46

blue skrev:
> "Sørensen" <duvedikkehvemNOSPAM@hotmail.NIX> skrev i en meddelelse

> Hvad er billigt?

Eller hvor varmt er "i varmen"?

> [...]
> nok er et af de dyreste tidspunkter på året. Omkring 5.500,- for to uger til
> Gran Canaria uspecificeret med afrejse den 27. kan jeg finde i dag.

Til gengæld er de første uger af januar billige, så hvis ikke det
primære mål er at holde nytår hjemmefra vil efter(!) nytår være en bedre
ide!
Jeg bemærkede en annonce i avisen i fredags: 3 uger til Azorerne for
2700,-kr
Men selvom der generelt er et par grader varmere (á 12°-17°) end på
sammenlignelige Gran Canaria, så er der på Azorerne tilsyneladende ikke
nær så solrigt som Canarias, á kun ca. tre timers daglig solskin mod ca.
5 timer - Så det er et spørgsmål om øerne kan falde ind under termen
"ned i varmen".

--
Armand.