maling på gulvtæppe
Fra : tnk

Dato : 02-12-08 13:35

Øv... vi har spildt lidt maling på vores gulvtæppe. Ved ikkke nøjagtigt
hvilket tæppe det er. Men det er sådan et meget slidstærk et der bruges
meget på kontorer og på trapper. Malingen er ikke på oliebasis. Malingen
blev straks tørret op og vasket af med lunkent vand tilsat lidt brunsæbe.
Dog er der nu hvor det er tørret helt op en lys plet, hvor uheldet skete...
Kan vi opløse det på en eller anden vis igen og få det gjort bedre rent?

Mvh Tove

www.forlaget-sol.dk

Fra : Jakob Griffel

Dato : 02-12-08 14:09

> Dog er der nu hvor det er tørret helt op en lys plet, hvor uheldet
> skete...

Har i ikke vasket farven (altså tæppets egen farve) ud af tæppet med den
omgang det har fået...?

--
Hilsen Jakob

Fra : Allan Nielsen

Dato : 02-12-08 07:28

On 2 Dec., 14:08, "Jakob Griffel" <NOPEgrif...@NOPENOPEprivat.dk>
wrote:

> Har i ikke vasket farven (altså tæppets egen farve) ud af tæppet med den
> omgang det har fået...?
>
> --
> Hilsen Jakob

Det tror jeg også er problemet!... Alm. lunkent vand burde uden
problemer kunne fjerne plasticmaling, der ikke er tørt.
Det kunne også være, at tæppet er lidt beskidt og det har den brune
sæbe så hjulpet jer med :).. Muligvis resten af gulvet kan renses med
en tæpperenser

/Allan

Fra : Jakob Griffel

Dato : 02-12-08 19:58

> Det kunne også være, at tæppet er lidt beskidt og det har den brune
> sæbe så hjulpet jer med :).. Muligvis resten af gulvet kan renses med
> en tæpperenser

Netop hvad jeg tænkte...

--
Hilsen Jakob

Fra : tnk

Dato : 03-12-08 08:18

Det er horholdsvis nyt tæppe - og er ikke snavset. det er simpelthen
malingen der ikke er blevet vasket ordentlig af. Hvor der er blevet tværet
og tørret i det er malingsresterne indtørret.... Jeg mangler oplysninger på
om jeg kan opløse den resterne maling igen og få det gjort bedre rent.

Mvh Tove

www.forlaget-sol.dk

Fra : John V.

Dato : 06-12-08 16:48

"tnk" <tnk@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> på om jeg kan opløse den resterne maling igen og få det gjort bedre rent.

Du kan eventuelt prøve med sprit i varmt vand, men jeg lover ikke det
virker.
Jo billigere maling du har brugt, jo nemmere vil det være at få af.
Er det f.eks. rigtig dyr vådrumsmaling, har du nok ikke mange chancer for at
få det helt af.

--
Med Venlig Hilsen

Malermester
John Vedsegaard
www.taform.dk

Fra : Allan Nielsen

Dato : 03-12-08 00:30

On 3 Dec., 08:17, "tnk" <t...@privat.dk> wrote:
> [...]
> om jeg kan opløse den resterne maling igen og få det gjort bedre rent..

Den var værre... Umiddelbart er der nok ikke så meget at gøre..
Plasticmaling er ikke rigtig til at opløse når det først er tørt..
Og finder du noget der kan opløse det, vil jeg nok frygte, at det
samme sker med tæppet.
Hvis det er små "klumper" der er indtørret, så kan i prøve at fjerne/
kradse dem op og derefter vaske og vaske igen og igen.
Muligvis vand og sæbe kunne få de sidste rester til at slippe/løsne
sig fra tæppet

/Allan

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 03-12-08 11:00

Allan Nielsen skrev:

> Plasticmaling er ikke rigtig til at opløse når det først er tørt..

Bums (eller dét som jem & fix har) tar det nu...spørgsmålet er hvad tæppet
siger?
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : tnk

Dato : 03-12-08 15:27

Har lige kontaktet min forhandler. Han har et middel tæppet kan tåle (det er
en kvalitetstæppe) og som med stor sandsynlighed kan klare problet sammen
med en rensemaskine og rent vand. Tak for svarene.

www.forlaget-sol.dk

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 04-12-08 00:01

tnk skrev:

> Har lige kontaktet min forhandler. Han har et middel tæppet kan tåle
> (det er en kvalitetstæppe) og som med stor sandsynlighed kan klare
> problet sammen med en rensemaskine og rent vand. Tak for svarene.

Held og lykke

Jeg er i gang med at fjerne 1000 grå plasticmaling-stænk fra min blå bil -
den stod for tæt på da jeg rullede maling på cykelskuret - også en
opgave der trækker tænder ud
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : John V.

Dato : 06-12-08 16:45

> [...]
>
> Jeg er i gang med at fjerne 1000 grå plasticmaling-stænk fra min blå bil -
> den stod for tæt på da jeg rullede maling på cykelskuret - også en
Den skal da bare poleres, så bliver den også som ny.

--
Med Venlig Hilsen

Malermester
John Vedsegaard