Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nedskalering af billeder
Fra : John

Dato : 02-12-08 21:48

Hej

Er der nogen der kender et program der kan nedskalere billeder, dvs. multi
nedskalering, så man ikke skal have fat i hvert enkelt billede.

John

Fra : Martin [TMM]

Dato : 02-12-08 21:52

Hej
John wrote:
> Er der nogen der kender et program der kan nedskalere billeder, dvs.
> multi nedskalering, så man ikke skal have fat i hvert enkelt billede.

IrfanView er god til den slags. http://www.irfanview.net/
Jeg bruger det selv.

Mvh
Martin, der ikke på nogen tænkelig eller utænkelig måde er i ledtog med
gutterne bag irfanview.

Fra : John

Dato : 02-12-08 22:07

> [...]
> Jeg bruger det selv.
>
> Mvh
> Martin, der ikke på nogen tænkelig eller utænkelig måde er i ledtog med

Hej Martin

Hvordan skalerer du flere billeder på een gang?

--
John

Fjern "nospam_" fra adressen

Fra : Hauge

Dato : 03-12-08 05:18

Hej
John wrote:
> Hvordan skalerer du flere billeder på een gang?

Oppe under menuen "Filer" er der "Batch conversion/rename", der kan man alle
de smarte ting.

Mvh Hauge

Fra : Per Z

Dato : 03-12-08 11:47

Lightroom...

Fra : ;o\)-max-

Dato : 03-12-08 12:01

"John"

> Er der nogen der kender et program der kan nedskalere billeder, dvs. multi nedskalering,
> så man ikke skal have fat i hvert enkelt billede.
> Med venlig hilsen
> John

Du sku ta og få dig FastStone image viewer, det er gratis.
En lynhurtig viewer, der også batch behandler dine billeder.
Du laver dit udvalg højre klikker og sætter de nye mål,
vælger output folder og i løbet af et blink med øjnene,
er det klaret.

Progammet er lille og effektivt, jeg ved flere bruger det
selvom de også har investeret i de store dyre programmer.
FastStone fungerer bare bedre. -max-

Fra : Mogens

Dato : 03-12-08 13:15

-max- wrote:
> [...]
>
> Progammet er lille og effektivt, jeg ved flere bruger det
> selvom de også har investeret i de store dyre programmer.

Tak for tippet. Faststone fåes endda som Portable for vi som rejser
meget. Super!

Fra : John

Dato : 03-12-08 17:01

Hej