Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Lightroom crop - huske seneste størrelse
Fra : Per Falkjær

Dato : 02-12-08 16:59

Det er muligt at ændre cropsize til 15x21. Men er der en mulighed for,
at Lightroom husker denne. Skal man croppe 700 billeder kan mange af dem
gøres med "previous", men det ville være rart om Lightroom huskede den
sidste udgave.
mvh - Per

Fra : Gert Nielsen

Dato : 02-12-08 17:23

"Per Falkjær" <pefa_FJERN@.mail.dk> skrev i en meddelelse
> Det er muligt at ændre cropsize til 15x21. Men er der en mulighed for, at
> Lightroom husker denne.
Det gør den da, hvis du indtaster en custom cropsize.

> Skal man croppe 700 billeder kan mange af dem gøres med "previous", men
> det ville være rart om Lightroom huskede den sidste udgave.

Du kan anvende copy settings og vælge crop. Så klarer du 700 stk i et hug
med Sync Setting.
Gert

Fra : Michaelbs

Dato : 02-12-08 17:58

"Gert Nielsen" <gn_abf@Nospam.dk> skrev i meddelelsen

> Det gør den da, hvis du indtaster en custom cropsize.

> Du kan anvende copy settings og vælge crop. Så klarer du 700 stk i et hug
> med Sync Setting.
> Gert

Man kan vel også lave en preset. Den har man så til rådighed hvornår man end
ønsker det.
mvh Michaelbs

Fra : Gert Nielsen

Dato : 02-12-08 20:22

"Michaelbs" <mbsFjernDette@FjernOgsåDettemichaelbennati.dk> skrev i en
meddelelse news:49356924$0$90275$14726298@news.sunsite.dk...

> Man kan vel også lave en preset. Den har man så til rådighed hvornår man
> end ønsker det.

Det kunne man da
Nu ville jeg nok ikke lægge crop i en preset. Ville du?

Det var så 3 metoder. Preset, Copy settings og Sync Settings til samme
problem.
Jeg har i mange år levet af at lave software. Lightroom er det første SW,
jeg har købt, hvor det var har været nødvendigt at KØBE dukumentationen!
Jeg kan anbefale EVENING, MARTIN: ADOBE PHOTOSHOP LIGHTROOM2
Den koster "kun" 200- hos adlibris.dk
Gert

Fra : Per Falkjær

Dato : 03-12-08 21:52

> Man kan vel også lave en preset. Den har man så til rådighed hvornår man
> end ønsker det.
> mvh Michaelbs

Tak for to brugbare svar. Jeg har fra Luminous Landscape købt deres
nyeste Lightroom Tutorial for Version 2.
Jeg har endnu ikke opgraderet til V2, da jeg lige skal have overstået
årets vigtigste opgave, men en af mine venner har jeg overtalt til at
opgradere til V2, men han synes, den kører væsentlig langsommere end V1.
Hvad er jeres erfaringer med V2 ift. V1?
mvh - Per