Lavgearet Mercedes = Super sikker Mercedes
Fra : mugge

Dato : 02-12-08 23:57

Sad og funderede over om de "små" E-klasse mercedeser var ved at komme ned i
pris (finanskrise you know) men spekulerede så p om det stadig var nogen
sløve æsker......

Fandt så denne info og jeg må sige jeg var noget overrasket over hvor
lavgearet sådan en må være...... Til gengæld synes jeg det er at snyde når
man kan kalder en bil for meget sikker bare fordi man monterer en så voldsom
fartbegrænser.

http://autoimport.dk/modelinfo/type/211/211%20Sedan%202002-%20E%20klasse/model/E200_CDI-3/

Sådan en er jo kun sjov i byer med meget kort mellem lyskrydsene.

God aften fra

mugge

Fra : BikeManiac

Dato : 03-12-08 00:49

On 2 Dec., 23:57, "mugge" <mogenslarsen2...@FJERNyahoo.dk> wrote:
> [...]
>
> http://autoimport.dk/modelinfo/type/211/211%20Sedan%202002-%20E%20kla...
>
> Sådan en er jo kun sjov i byer med meget kort mellem lyskrydsene.

Hvordan kan du se at den er lavgearet?

Lucas

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 03-12-08 09:32

BikeManiac skrev:

> Hvordan kan du se at den er lavgearet?

Ud fra topfarten?
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 03-12-08 09:46

BikeManiac wrote:

> Hvordan kan du se at den er lavgearet?

Tror du mangler humoren i den ;)

Følgende står i salgsopstillingen:
"Max. hastighed:    11 km/t"

--
Johan Holst Nielsen
Freelance PHP Developer - http://phpgeek.dk

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 03-12-08 09:47

Johan Holst Nielsen wrote:

> Tror du mangler humoren i den ;)
>
> Følgende står i salgsopstillingen:
> "Max. hastighed: 11 km/t"

Og for den sags skyld:
"Acceleration:    206 sek"

Mon ikke max hastighed og acceleration lige er blevet forbyttet ;)

Fra : Brian Lund

Dato : 03-12-08 10:37

> Og for den sags skyld:
> "Acceleration: 206 sek"

Ja gad vide om det er 206 sekunder for 0-11 km/t!?

Puha, man slider nok ikke lige bremserne op i sådan en!

Brian

Fra : Holm

Dato : 03-12-08 12:04

Brian Lund wrote:
> Puha, man slider nok ikke lige bremserne op i sådan en!

Næh, spørgsmålet er, om den overhovedet kan overkomme vindmodstanden

--
s s h o l m (at) g m a i l . c o m

Fra : claus b.p.

Dato : 03-12-08 12:20

Holm wrote:

> Næh, spørgsmålet er, om den overhovedet kan overkomme vindmodstanden

Nej effekten fejler ikke noget, men den er nok registreret som kørestol. Gad
vide om man så må køre rundt med den inde i Føtex?

/Claus

Fra : claus b.p.

Dato : 03-12-08 12:25

mugge wrote:
> Sad og funderede over om de "små" E-klasse mercedeser var ved at
> komme ned i pris (finanskrise you know) men spekulerede så p om det
> stadig var nogen sløve æsker......

Generelt er det ikke sløve æsker, og du får vel aldrig en sælger til at
indrømme at priserne på et produkt går nedad. Men den generelt forringede
kvalitet, samtidig med at det med disse modeller er stort set umuligt at
gøre noget på dem selv, må danne god basis for at presse prisen på skiltet.
Jeg ved ikke om Gørløse laver servicekontrakter, for ellers var det jo fint
at få presset sådan en, og en rustbehandling, med ind i handlen.

/Claus

Fra : oz3bto

Dato : 04-12-08 05:27

"mugge" <mogenslarsen2003@FJERNyahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Sådan en er jo kun sjov i byer med meget kort mellem lyskrydsene.

Nu kikkede jeg ikke lige vildt meget på linket

Mercerne er alt efter modellen ret kvikke
Har selv kørt 270cdi 280 og 320cdi .. Sidste var klart den hurtigste (Æder
golf VR6 til morgenmad)
270 var også ok kvik .. ca samme som en 160HK´passat TDI.. Merceren har bare
lige 10-15HK mere :P

Inden du køber mercedes så kør en god lang tur i den om muligt.. En del
sidder A H til i mercedes sæder.. Jeg er en af dem (Foretrækker volvo
taxaen )
Iøvrigt.. Nu du kikker efter stor fin bil så prøv en Volvo V70 D5 af de
nyere modeller.... efter min mening en hel del bedere at køre i som mercer
også er der mere plads i den. Man får bla. ikke plads til 4 velvoksne KLM
personale kufferter i en mercer E klasse trods at dem vi har ved taxa er
st.car