iPhone..
Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 01-12-08 22:59

Hej gruppe,

Jeg må nok acceptere, at jeg er faldet for patten og må eje en iPhone.
Jeg har tidligere plæderet for, at den ikke er god at skrive sms på i
stor stil, men man vænner sig vel til meget?

Mit spørgsmål går på at nettet florerer med rygter om en 32GB model -
pladsen er jeg som sådan ikke interesseret i (selvom den selvfølgelig er
kærkommen) men kan jeg mon forvente nye features som får den nuværende
model til at ligne en stone-age model ligesom det skete da 3G blev
bygget ind i den vi har nu samt GPS og andre lækkerier?

Kort sagt - køb "nu" eller vente et par måneder?

PS: Jeg har ikke "brug" for den så jeg kan sagtens vente hvis det er
"nødvendigt".

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 02-12-08 00:12

Martin Johansen [6000] <martinlj@tiscali.dk> wrote:

> [...]
> Jeg har tidligere plæderet for, at den ikke er god at skrive sms på i
> stor stil, men man vænner sig vel til meget?

efter et par dage var jeg hurtigere på iPhone end på min "gamle" Nokia
N73 ... du skal bare stole på autokorrekturen ..

> [...]
>
> Kort sagt - køb "nu" eller vente et par måneder?
>
> PS: Jeg har ikke "brug" for den så jeg kan sagtens vente hvis det er

Det er det klassiske spørgsmål .. og svaret er det samme, køb når du har
brug for det, men husk at selvom der kommer en ny model så holder din
gamle jo ikke op med at virke. Derudover ser det ud til at Apple vil
blive ved med at holde de gamle modeller på samme OS version så det
"eneste" du går glip af er nye hardware dimser ... og udover et bedre
kamera kan jeg ikke lige se hvad de ellers kan finde på ..

/thomas

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 02-12-08 00:31

> efter et par dage var jeg hurtigere på iPhone end på min "gamle" Nokia
> N73 ... du skal bare stole på autokorrekturen ..

Jeg er villig til, at satse.

Jeg prøvede konen's Touch men synes jeg havde lidt svært ved at ramme de
små taster på keypadded.

Man skal vel bare øve sig?

> Det er det klassiske spørgsmål .. og svaret er det samme, køb når du har
> brug for det,

Det vidste jeg du ville skrive

Men jeg får aldrig "brug" for sådan en. Jeg vil bare gerne have mest
muligt for mine penge og det får jeg ikke hvis jeg køber i dag og der
kommer en ny model "i morgen".

Jeg køber ikke altid ting fordi jeg har brug for dem, men mere fordi de
er "nice-to-have".. jeg er gadget og teknik freak og køber tit ting jeg
dybest set ikke har brug for, men som jeg hygger mig med.

> [...]
> "eneste" du går glip af er nye hardware dimser ... og udover et bedre
> kamera kan jeg ikke lige se hvad de ellers kan finde på ..

Jeg tænker bedre batteritid, bedre BT support, større skærm osv osv.

Ting som jeg med glæde vil vente på - men synes ikke rygterne melder om
så meget.

Fra : Henrik Münster

Dato : 02-12-08 00:58

> Jeg er villig til, at satse.
>
> Jeg prøvede konen's Touch men synes jeg havde lidt svært ved at ramme de
> små taster på keypadded.
>
> Man skal vel bare øve sig?

Jeg er så gammeldags og uvant med SMS, at min tommelfinger ikke er så
dominerende. Jeg bruger derfor pegefingeren. Den er mindre, så jeg
rammer tasterne mere præcis. Jeg synes egentlig ikke, iPhone er så egnet
til at blive betjent med tommelfingeren. Jeg er helt med på, at det er
det eneste rigtige til andre telefoner, men det behøver det jo ikke være
med en iPhone.

> Jeg tænker bedre batteritid, bedre BT support, større skærm osv osv.
>
> Ting som jeg med glæde vil vente på - men synes ikke rygterne melder om
> så meget.

Jeg har ikke læst rygterne, men der kan jo sagtens komme forbedringer af
de eksisterende funktioner. Jeg kan dog dårligt forestille mig, at der
ligefrem kommer en ændring af formen med større skærm eller andet. Det
bliver nok mest justeringer måske med de ting, du nævner.
Hvis man læser MacRumors guide, anbefaler de, at man venter med
at købe. De skriver dog også, at 32 GB chips først bliver produceret fra
starten af 2009, og før kan de jo ikke komme i en iPhone. Der er jo
ellers Macworld Expo i San Francisco i januar, og her præsenterer Apple
traditionelt en del nyheder. Det er derfor oplagt at vente til efter den
med at købe nyt, hvis man kan vente så længe. Det er kun lidt over en
måned.

<http://buyersguide.macrumors.com/#iPhone>
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 02-12-08 01:40

> [...]
> traditionelt en del nyheder. Det er derfor oplagt at vente til efter den
> med at købe nyt, hvis man kan vente så længe. Det er kun lidt over en

Det er primært Macrumours der har sat mine tanker i gang.

Jeg afventer det nye år og ser hvad det bringer. Så er der måske også
kommet lidt mere ro over de nye spillere på markedet.

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 02-12-08 10:21

On 02/12/08 01.39, Martin Johansen [6000] wrote:

> Det er primært Macrumours der har sat mine tanker i gang.
>
> Jeg afventer det nye år og ser hvad det bringer. Så er der måske også
> kommet lidt mere ro over de nye spillere på markedet.

Ingen her har et bedre grundlag for at spekulere, end du. Personligt
tror jeg ikke, at Apple præsenterer en ny model, men det er da meget
tænkeligt, at de præsenterer nye versioner af den nuværende. 3G-modellen
er først for nyligt blevet tilgængelig i en række lande og taget i
betragtning, hvor lang tid der gik mellem første og anden model, tror
jeg ikke, det er realistisk, der sker noget førend tidligst til sommmer.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Snorre Berg

Dato : 03-12-08 10:07

Henrik Münster skreiv:

> [...]
> til at blive betjent med tommelfingeren. Jeg er helt med på, at det er
> det eneste rigtige til andre telefoner, men det behøver det jo ikke være

Det er helt åpenbart at mennesket henger etter i utvikling her. Vi
trenger mindre klumpete tommelfingre.

Fra : Henrik Münster

Dato : 03-12-08 10:56

Snorre Berg <snorremacberg@gmail.no> wrote:

> Henrik Münster skreiv:

> Det er helt åpenbart at mennesket henger etter i utvikling her. Vi
> trenger mindre klumpete tommelfingre.

Jamen mennesket tilpasser sig. Når man bruger tommelfingeren meget,
vokser det område i hjernen, der styrer den, så den kan styres mere
præcist. Det er sket for moderne mennesker. Læg mærke til, at folk i dag
trykker på en dørklokke med tommelfingeren. Før i tiden brugte de
pegefingeren. Når man spørger om vej til posthuset på gaden er der endda
mange, der peger med tommelfingeren i stedet for pegefingeren. Jeg er
måske lidt gammeldags, men jeg prøver at tvinge mig selv til at bruge
pegefingeren til de ting, den er bedst til som f.eks. at pege.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten Lind

Dato : 03-12-08 16:05

> [...]
> måske lidt gammeldags, men jeg prøver at tvinge mig selv til at bruge
> pegefingeren til de ting, den er bedst til som f.eks. at pege.

Det er s´gu´ da ikke rigtigt - du juledriller

M.

Fra : Henrik Münster

Dato : 03-12-08 19:01

> Det er s´gu´ da ikke rigtigt - du juledriller

Jo, det er skam rigtigt. Hvis man bruger en bestemt legemsdel meget. Det
kan f.eks. være, hvis man er højrehåndet, men bliver nødt til at bruge
venstre hånd meget til et eller andet, så vil den legemsdel efterhånden
blive styret af en større del af hjernen. Man har fundet ud af, at hos
moderne mennesker bliver tommelfingeren kontrolleret af en større del af
hjernen end før i tiden. Dermed bliver den bedre til finmotorik. Derfor
er folk også mere tilbøjelige til at bruge tommelfingeren mere.
Eksemplet med ringeklokken ved hoveddøren er rigtig godt. Før i tiden
ville man ikke drømme om at trykke på den med andet en pegefingeren. I
dag bruger mange tommelfingeren.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Flemming Rubini

Dato : 03-12-08 19:17

> [...]
> Eksemplet med ringeklokken ved hoveddøren er rigtig godt. Før i tiden
> ville man ikke drømme om at trykke på den med andet en pegefingeren. I

Der er i hvert fald nogen der så bør holde op med at pille næse ...

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Henrik Münster

Dato : 03-12-08 23:56

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Der er i hvert fald nogen der så bør holde op med at pille næse ...

Jeg tør slet ikke sige, at jeg engang så en artikel af en østrigsk
forsker, hvor han mente, det var godt at pille næse og spise det, man
pillede ud. Det skulle styrke immunforsvaret. Teoretisk kan han da have
ret, da der vel er masser af bakterier i. Får man dem ind i kroppen, vil
kroppen danne antistof og være bedre rustet næste gang, den udsættes for
de samme bakterier.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Flemming Rubini

Dato : 04-12-08 09:24

> [...]
> ret, da der vel er masser af bakterier i. Får man dem ind i kroppen, vil
> kroppen danne antistof og være bedre rustet næste gang, den udsættes for

Men , det kommer nok an på hvor man arbejder

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Snorre Berg

Dato : 04-12-08 00:27

Henrik Münster skrev:

> [...]
> måske lidt gammeldags, men jeg prøver at tvinge mig selv til at bruge
> pegefingeren til de ting, den er bedst til som f.eks. at pege.

Interessant. Vårt legeme utvikler seg altså senere enn styresystemet.

Fra : Flemming Rubini

Dato : 04-12-08 09:28

Snorre Berg <snorrebergfake@gmail.com> wrote:

> Interessant. Vårt legeme utvikler seg altså senere enn styresystemet.

Rekursivt, og hvis du ikke fortolker det for bogstaveligt. Der menes
selvfølgelig, at der er tale om at hånden er repræsenteret i en større
del af hjernen, ikke at hjernen vokser.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini