CrossOver, duer det?
Fra : Henrik Münster

Dato : 30-11-08 20:37

Nu kører der en tråd med forskellige måder at køre Windows. Ingen har
nævnt CrossOver, der skulle gøre det muligt at køre Windows-programmer
uden at have Windows installeret. Er der nogen, der bruger det?
Jeg anskaffede det for længe siden for at kunne bruge en ordbog,
men det slugte så mange ressourcer, at det var ubrugeligt. Processoren
på min daværende MacBook Core 2 Duo røg op på 80 grader i løbet af 30
sekunder, og blæseren gik straks op på 6000 omdrejninger pr. minut. Ud
over det irriterende i larmen, så kan jeg ikke holde tanken ud, om at
min computer bliver belastet så hårdt. Det var vel at mærke, bare jeg
åbnede ordbogsprogrammet eller IE uden i øvrigt at lave noget, så det
burde jo ikke belaste processoren.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 30-11-08 21:23

Henrik Münster skrev:
> Nu kører der en tråd med forskellige måder at køre Windows. Ingen har
> nævnt CrossOver, der skulle gøre det muligt at køre Windows-programmer
> uden at have Windows installeret. Er der nogen, der bruger det?

Jeg hentede det da det var gratis for nyligt, fordi jeg ville se om
Steam kørte (køb Windows spil direkte over nettet), og det gjorde det
ikke for mig. Det gør Microsoft's MSN-klient heller ikke :(

Hvis man kun har behovet for et af de programmer de understøtter er det
fint, men man skal være opmærksom på at det er et nicheprodukt og at man
skal have lave forventninger så man kan blive dejligt, positivt
overrasket :)

Fra : Flemming Rubini

Dato : 01-12-08 08:51

> Jeg hentede det da det var gratis for nyligt, fordi jeg ville se om
> Steam kørte (køb Windows spil direkte over nettet), og det gjorde det
> ikke for mig. Det gør Microsoft's MSN-klient heller ikke :(

Steam kører hos mig i Crossover Games, men afhentning af demoer virker
> [...]

> fint, men man skal være opmærksom på at det er et nicheprodukt og at man
> skal have lave forventninger så man kan blive dejligt, positivt

Jeg har heller ikke haft succes med en modelflysimulator, og et par
andre små programmer. Men det var da sjovt at jeg kunne bruge
TPSpeedstat som et Windows program uden videre, men i kort tid.

I de fleste tilfælde med det jeg har afprøvet, har maskinen bare frosset
fast ofte med det samme.

Crossover skal formentlig bruges som TRA foreskriver.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 01-12-08 17:28

Flemming Rubini skrev:

> Steam kører hos mig i Crossover Games, men afhentning af demoer virker
> ikke.

Æh, hvis man ikke kan hente spil med Steam så virker det vel pr
definition ikke?

> Jeg har heller ikke haft succes med en modelflysimulator, og et par
> andre små programmer. Men det var da sjovt at jeg kunne bruge
> TPSpeedstat som et Windows program uden videre, men i kort tid.

De ting jeg ville bruge virkede ikke ordentligt, og så lagde jeg det
væk. Konceptet er dog godt, da Wine alt andet lige bruger meget færre
ressourcer end en virtuel maskines afviklingsmiljø.

> I de fleste tilfælde med det jeg har afprøvet, har maskinen bare frosset
> fast ofte med det samme.

Det var ikke så rart - øv

Fra : Henrik Münster

Dato : 01-12-08 18:29

> Konceptet er dog godt, da Wine alt andet lige bruger meget færre
> ressourcer end en virtuel maskines afviklingsmiljø.

Det er som sagt ikke min erfaring. Processoren på mine bærbare er drønet
op på fuld kraft og på 80 grader i løbet af 30 sekunder, hvorefter
blæserne er begyndt at køre på fuld kraft. Det er muligt, man ikke
opdager det på en stor stærk Mac Pro, hvor blæserne måske ikke går i
gang så let, men på en bærbar bemærker man straks, at blæserne går i
gang, og så er det jo, man begynder at se på processorbelastning og
temperatur.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Flemming Rubini

Dato : 01-12-08 19:21

> [...]
> gang så let, men på en bærbar bemærker man straks, at blæserne går i
> gang, og så er det jo, man begynder at se på processorbelastning og

Det var en ting som imponerede mig ved programmet, at det ikke satte sig
på processorkraften, så formentlig er den del blevet bedre, end da du
prøvede det sidst.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Henrik Münster

Dato : 01-12-08 22:14

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Det var en ting som imponerede mig ved programmet, at det ikke satte sig
> på processorkraften, så formentlig er den del blevet bedre, end da du
> prøvede det sidst.

Prøvede det? Jeg har skam købt og betalt det. Det er bare over et år
siden, så min support er udløbet. Når man betaler får man nemlig et års
support. Hvis jeg vil have en ny version, skal jeg altså betale for den.
Det er jeg ikke meget for. Jeg har jo betalt for en version, der reelt
aldrig har virket. Jeg kunne selvfølgelig prøve en gratis udgave i 30
dage, før jeg beslutter mig for, om jeg vil betale for skidtet en gang
til.
Jeg besluttede mig for at prøve CrossOver, fordi jeg fandt en
dansk-fransk/fransk-dansk ordbog i Netto til kr. 99,-. Der var en cd
med, der kun virker under Windows. Jeg tænkte, at det var smart at have
sådan en ordbog på computeren, men der er altså grænser for, hvor meget
krudt jeg gider bruge på det.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Flemming Rubini

Dato : 01-12-08 23:25

> [...]
> med, der kun virker under Windows. Jeg tænkte, at det var smart at have
> sådan en ordbog på computeren, men der er altså grænser for, hvor meget

pardon my french, men jeg vil da gerne sende en varm hilsen og et af
hjertet tak for for din support at softwaren indviklingen

Min viden om programmet bliver nok begrænset desværre, da jeg ligesom
dig, ikke vil bruge mere tid på denne afprøvning.

Jeg synes da det ville være rimeligt at du fik gratis opdateringer
indtil programmet viste sig dueligt.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 01-12-08 23:25

Henrik Münster skrev:

> [...]
> gang så let, men på en bærbar bemærker man straks, at blæserne går i
> gang, og så er det jo, man begynder at se på processorbelastning og

Det er jo bare tegn på at noget kører i løkke for fuld skrue. Det
behøver skam ikke være Crossovers skyld.

Fx gik blæseren i gang her før - det var en Safariside der brændte
cputid af. Jeg undersøgte det ikke nærmere, men det er meget hyppigt
flashreklamer der ikke kan styre sig.

Fra : Henrik Münster

Dato : 02-12-08 00:35

> Det er jo bare tegn på at noget kører i løkke for fuld skrue. Det
> behøver skam ikke være Crossovers skyld.

Det sker bare hver gang, jeg starter CrossOver. Jeg har prøvet at slette
programmer og installere dem igen. Jeg har ikke gidet eller ikke haft
tid til at forske mere i det. Pludselig gik tiden, og min support udløb.
Jeg skulle selvfølgelig have bedt om hjælp hos Codeweavers mens tid var.

> Fx gik blæseren i gang her før - det var en Safariside der brændte
> cputid af. Jeg undersøgte det ikke nærmere, men det er meget hyppigt
> flashreklamer der ikke kan styre sig.

Det kender jeg godt. Safari kan godt stå og bruge en masse CPU-kraft på
visse hjemmesider. Det er bare ingenting i forhold til min CrossOver.
Den drønede langt op over 100%, og processortemperaturen var 80 grader
på 30 sekunder. Det var fuldstændig vildt, og jeg har aldrig oplevet
noget lignende.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 02-12-08 00:52

Henrik Münster skrev:

> Den drønede langt op over 100%, og processortemperaturen var 80 grader

Langt over 100%?

Tror du ikke du skal tage to panodiler og se om du har det bedre i
morgen?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 02-12-08 00:54

> Langt over 100%?

hvis han har mere end én kerne så kan have have 200% belastning.

> Tror du ikke du skal tage to panodiler og se om du har det bedre i
> morgen?

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 02-12-08 01:01

Thomas von Hassel skrev:

> hvis han har mere end én kerne så kan have have 200% belastning.

Næhæ, der normaliseres du. Apple kan godt finde ud af det med
procentregning.

Du må forveksle OS X med et eller andet andet operativsystem.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 02-12-08 06:41

> Næhæ, der normaliseres du. Apple kan godt finde ud af det med
> procentregning.

Jeg kan sende dig et screenshot af en 8 kernet MacPro med et app som har
ca. 750% CPU load .. :)

> Du må forveksle OS X med et eller andet andet operativsystem.

nix

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 02-12-08 10:17

Thomas von Hassel skrev:

> Jeg kan sende dig et screenshot af en 8 kernet MacPro med et app som har
> ca. 750% CPU load .. :)

Det må du da gerne :) Elsker post :))

Du må også gerne sende Mac Pro'en. Trænger til en ny arbejdsmaskine.

> nix

Ok. Alle kan jo tage fejl - tror jeg nok!

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 02-12-08 10:29

> Det må du da gerne :) Elsker post :))
>
> Du må også gerne sende Mac Pro'en. Trænger til en ny arbejdsmaskine.

> Ok. Alle kan jo tage fejl - tror jeg nok!

dur din email ?

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 02-12-08 22:13

Thomas von Hassel skrev:

> dur din email ?

Jep. PÃ¥ usenet bruger jeg gyldige mailadresser - det er bare ikke dem
alle jeg tester så tit.

Jeg brugte i øvrigt top. Fint til sårn nogen gamle nisser som mig.

Fra : Henrik Münster

Dato : 02-12-08 01:09

> hvis han har mere end én kerne så kan have have 200% belastning.

Netop. Er det ikke Core 2 Duo, vi har i vores Mac'er nu om dage?

Det hjælper ikke på mine evner i procentregning
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 01-12-08 06:24

> Er der nogen, der bruger det?
Hentede det også da det var gratis - bruger det kun til Internet
Explorer (og det er ikke særligt smooth) - men heldigvis er det yderst
sjældent jeg har brug for det/Windows

--
MA @ 55.01.46N/11.50.38E www.ammentorp.org - fjern xyz fra mailadresse
-- and don't forget to boogie