Hjælp anmeldelse vedr Mark- og vejfred
Fra : Nudistforeningen

Dato : 01-12-08 18:35

Goddag
Kan I hjælpe med at sammensætte en skriftlig politianmeldelse vedr nabo´s
hund som løber frit på vores grund og skider.
Alle normale henstillinger og muligheder er udtømte. Det har stået på i nu 2
år og vi har en del fotos af begivenhederne.
Naboen er en bums som er udenfor terapeutisk og pedagogisk rækkevidde.

Han render også selv på vores grund, og grunden er IKKE indhegnet men han er
fuldkommen klar over hvor skellet går.

Der er flere personer i nabolaget som ikke forstår at de er uønskede hos os.
De bruger ofte en tur med hunden som undskyldning for at snuse rundt og
hundene skider hver gang. Vi samler nogengange en hel spandfuld lort

Vi vil gerne have hjælp til at sammensætte en skriftlig politianmeldelse
hvor vi vedlægger fotos af fredskrænkeren og hans hund i færd med at skide.
Vores ønske er at han straffes personligt for at betræde vores private grund
samt at hans straffes for at lade sin hund rende løs på vores grund. Vi
ønsker også at han skal betale erstatning for at v i skal samle hans hunds
lort op samt erstatning for at rense op efter lort som folk træder i og
derefter sviner bolig og bilmåtter til samt må kassere sko.

Vi har advaret vedkommendet i 2 år, om at vi skyder hunden, men bumsen truer
tilbage med en masse vold mv.
Må vi rent faktisk skyde hunden efter § 14 i Mark- og Vejfredsloven ?

På forhånd tak til alle for hjælp

Hilsen
Nudisterne

Fra : Kevin Borbye Edelvan~

Dato : 01-12-08 10:59

On 1 Dec., 18:35, "Nudistforeningen" <inva...@invalid.invalid> wrote:

> Kan I hjælpe med at sammensætte en skriftlig politianmeldelse vedr nabo´s
> hund som løber frit på vores grund og skider.

Der er ingen formkrav til en sådan anmeldelse, så I skriver bare løs.
Hvis jeg alligevel skal give et råd med på vejen, så hold en neutral
og mindre spraglet stil, end I her i indlægger byder.

> Vi har advaret vedkommendet i 2 år, om at vi skyder hunden, men bumsen truer
> tilbage med en masse vold mv.
> Må vi rent faktisk skyde hunden efter § 14 i Mark- og Vejfredsloven ?

Ja og nej. Efter bestemmelsens ordlyd må i, men spørgsmålet er, om
bestemmelsen tjener at forhindre en situation, som den I står i
(materiel typicitet). Netop denne lov lider sine steder slemt under
sin alderdom, og mange af bestemmelserne trænger mildest talt til en
modernisering. Men som udgangspunkt vil det være en svær opgave at
straffe dig for at have skudt hunden, såfremt du tidligere har advaret
ejeren om, at du vil skyde den, såfremt den fortsat færdes på din
grund. Husk dog, at du formentlig bærer bevisbyrden for, at en sådan
advarsel er givet (anbefalet brev).

Mvh
Kevin Borbye Edelvang

Fra : Ukendt

Dato : 01-12-08 19:06

Nudistforeningen wrote:
> Goddag
> Kan I hjælpe med at sammensætte en skriftlig politianmeldelse vedr
> nabo´s hund som løber frit på vores grund og skider.

Når du kan forfatte dit indlæg, kan du vel også
selv skrive en skriftelig klage til politiet

Fra : Mr.Larsen

Dato : 01-12-08 19:07

Nudistforeningen formulerede spørgsmålet:

Først kaldte du dig michel, og nu nudistforeningen, er der skolefri?

--
http://www.projecthoneypot.org/

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 01-12-08 21:37

"Nudistforeningen" <invalid@invalid.invalid> skrev i
meddelelsen news:gh178r$qfm$1@news.motzarella.org...

> Vi har advaret vedkommendet i 2 år, om at vi skyder hunden,
> men bumsen truer tilbage med en masse vold mv.
> Må vi rent faktisk skyde hunden efter § 14 i Mark- og
> Vejfredsloven ?

Nej! Der er faldet bøder i lignende sager mod folk der har
gjort det du foreslår. Anmeld sagen til politiet og lad dem
tage affære. Andet og mere skal du/I ikke gøre. Og så få
indhegnet grunden hvis det er et problem.

Fra : Steen Hansen

Dato : 02-12-08 07:21

On Mon, 1 Dec 2008 18:35:18 +0100, "Nudistforeningen"
<invalid@invalid.invalid> wrote:

> [...]
>tilbage med en masse vold mv.
>Må vi rent faktisk skyde hunden efter § 14 i Mark- og Vejfredsloven ?

Du kan formetlig iflg. dyreværnsloven ikke udføre aflivningen, med de
hensyn der skal tages til dyret. Men hvis du kan alliere dig med en
jæger, slagter eller dyrlæge skulle du kunne få aflivet hunden på
fulgt lovlig vis, under forudsætning af at du har advaret dyrets ejer
forinden.

Steen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 02-12-08 12:39

Nudistforeningen skrev:

> Må vi rent faktisk skyde hunden efter § 14 i Mark- og Vejfredsloven ?

Har I jagtret på jeres grund?

En ting er om det er lovligt selve det at skyde hunden. Noget
andet er om det er lovligt at gå og skyde løs på den grund hvor
hunden løber.

--
Bertel