Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Pixum - Cewe - misfarvning
Fra : Erik D

Dato : 01-12-08 12:39

Hej.

Er det sådan, at billeder bestilt hos Pixum nogengange bliver kopieret
i tyskland og andre gange hos Cewe i Skødstrup ?

Jeg har modtaget 3 forsendelser, hvoraf de 2 var i en elendig
kvalitet.
Efter at have kontaktet dem har de bedt mig om- og fået nogle scan af
et eksempel på fejlen.
Lidt underligt synes jeg, for hva´ siger et scan i en flatbed
egentlig.

Uanset om de refunderer eller hvad ved jeg, er jeg rimeligt pissed
over det. Det tog omkring 10 timer at uploade.
Har et så stort firma da ingen ordentlig kvalitetskontrol - kører de
bare med de samme kemikaler til billederne begynder at blive brune ?

Erik

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 02-12-08 00:55

"Erik D" <erikdaugaard@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Jeg kan fortælle dig, at de ikke bliver fremstillet i Skødstrup.
CeWe-Color Danmark har i flere år kun haft administration i Skødstrup.

Det sidste af produktionen er forlængst rykket til Lübeck.
Så vidt jeg har hørt er man endda ved at nedlægge den danske administration
og flytte det til Tyskland.

Der findes ikke længere noget større fotolaboratorie i Danmark.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Erik D

Dato : 02-12-08 01:22

> 10 timer. Ha.

Ja, tidsspilde er en rar ting.

Fra : Per

Dato : 02-12-08 02:28

On 2 Dec., 01:23, "J" <j...@nospam.xy> wrote:
> [...]
> Har et så stort firma da ingen ordentlig kvalitetskontrol - kører de
> bare med de samme kemikaler til billederne begynder at blive brune ?

Jeg har kun dårlige erfaringer med pixum. Det er ikke dig der har
glemt at fjerne X i "optimering", for så går det rigitg galt med
Pixum, hvis du selv har behandlet dine billeder i Photoshop,

Kvalitetskontrol. Med de priser de tager, så mener jeg ikke at man kan
forvente for meget.
Per

Fra : Erik D

Dato : 02-12-08 02:57

On 2 Dec., 10:28, Per <inter...@wolfsdorf.dk> wrote:

> [...]
> Pixum, hvis du selv har behandlet dine billeder i Photoshop,
>
> Kvalitetskontrol. Med de priser de tager, så mener jeg ikke at man kan

Jeg fjerner naturligvis også X i optimering - men det er da lige før
jeg fortryder.

Enig ang. pris/forventning. På den anden side har jeg tidligere
modtaget OK produkter fra dem.....måske skulle man opsøge noget
insider information omkring tidspunkter for kemikalieskift

Fra : Michaelbs

Dato : 02-12-08 11:00

"Erik D" <erikdaugaard@gmail.com> skrev i meddelelsen
On

> [...]

modtaget OK produkter fra dem.....måske skulle man opsøge noget
insider information omkring tidspunkter for kemikalieskift

Hvis der har været smuttere blandt de billeder jeg har bestilt (fx 3-4 ud af
en sending på 300) , har jeg scannet en kopi til dem og straks modtaget en
helt ny sending med ALLE billeder vederlagsfrit.
Det er da ok service.

mvh Michaelbs

Fra : Peter Holm

Dato : 05-12-08 20:50

> [...]
> 3-4 ud af en sending på 300) , har jeg scannet en kopi til dem og
> straks modtaget en helt ny sending med ALLE billeder vederlagsfrit.

kan backe denne op.
jeg bruger pixum 20-30 gange årligt og der er gode dage og dårlige dage hvad
angår print. (flest gode dage)
Deres service fejler til gængæld intet. De sender altid mig en re-print af
alt uden at stille spørgsmål.

Mvh
Peter

Fra : Erik D

Dato : 02-12-08 03:03

On 2 Dec., 10:59, "Michaelbs"
<mbsFjernDette@FjernOgsåDettemichaelbennati.dk> wrote:
> [...]
> en sending på 300) , har jeg scannet en kopi til dem og straks modtaget en
> helt ny sending med ALLE billeder vederlagsfrit.

Ja det må man sige.

Fra : Kenneth

Dato : 04-12-08 17:30

"Erik D" <erikdaugaard@gmail.com> skrev i en meddelelse
Hej.

Er det sådan, at billeder bestilt hos Pixum nogengange bliver kopieret
i tyskland og andre gange hos Cewe i Skødstrup ?

Hvorfor skulle Pixum få lavet billeder hos en konkurent ???

Har et så stort firma da ingen ordentlig kvalitetskontrol - kører de
bare med de samme kemikaler til billederne begynder at blive brune ?

nej, pixum har ingen kvalitetskontrol - det har de flere gange fortalt mig
da jeg undrende har spurgt til dårlige farver etc.
Det hele foregår automatisk - og kvalitetskontrol er for dyrt.
Pixum er meget billige med deres produkt og jeg har også altid fået god og
hurtig ombytning når jeg har reklameret - så alt ialt synes jeg at man får
et mere end rimeligt produkt for sine penge

//Kenneth