Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Anmeldelse af Canon PS. SX1 - IS ??
Fra : PMH

Dato : 01-12-08 17:33

Hej

Jeg er lidt varm på den nye Canon Powershot SX1.

Jeg har dog ikke fundet nogle anmeldelser af det nogle
steder. Der er kun de sædvanlige overfladiske kommentarer,
fra journalister der har haft det i hånden.

Er der nogen der har set reviews af kameraet nogle steder,
eller evt. har erfaringer med det..??

Mvh
PMH

Fra : Mogens

Dato : 01-12-08 17:56

PMH wrote:
> [...]
> fra journalister der har haft det i hånden.
>
> Er der nogen der har set reviews af kameraet nogle steder,

Går ud fra at du mener SX10:
http://www.cameralabs.com/reviews/Canon_PowerShot_SX10_IS/

Fra : PMH

Dato : 01-12-08 18:13

"Mogens" <mail@mogenslunde.dk> skrev i en meddelelse

> Går ud fra at du mener SX10:
> http://www.cameralabs.com/reviews/Canon_PowerShot_SX10_IS/

Nej jeg mener faktisk SX1
Det er "storebror" til SX10.

Den er med CMOS sensor, som det første kompaktkamera, og
kan optage video i full HD kval. 1920x1080.
Kan skyde 4 billeder i sek. i højeste kvalitet.
http://www.canon.dk/For_Home/Product_Finder/Cameras/Digital_Camera/PowerShot/PowerShot_SX1_IS/index.asp

Mvh
PMH

Fra : Mogens

Dato : 01-12-08 20:13

PMH wrote:
> [...]
> kan optage video i full HD kval. 1920x1080.
> Kan skyde 4 billeder i sek. i højeste kvalitet.

Ups - den havde jeg ikke lige set. Underligt at den ikke skyder i RAW,
for så havde den da været interessant. Og hvor det træls med de
monsterzooms der altid starter ved 28 mm. Håber en dag at en af
producenterne finder ud af at en god zoom starter ved 24 mm :)

Fra : PMH

Dato : 02-12-08 10:19

> [...]
> der altid starter ved 28 mm. Håber en dag at en af producenterne finder ud

Ja man må sige at største minus ved kameraet umiddelbart må være,
at den ikke kan skyde i RAW.
28mm vidvinkel er trods alt bedre end de 35mm som ellers har været
kendetegnende ved kompakt zoom kameraerne.

PMH

Fra : www.tsp-photo.com

Dato : 01-12-08 21:45

"PMH" <tjaa@tjaa.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fra journalister der har haft det i hånden.
>
> Er der nogen der har set reviews af kameraet nogle steder,

Det er ikke så underligt. Der er vist ikke mange der har erfaring med den
endnu. Meldingen fra Canon Danmark er, at de regner med, at den rammer gaden
i midten af December, men nu må vi se, den var annonceret til at ankomme i
slutningen af November, men det er blevet udskudt. Den ser ellers ret
spændende ud, og den Beta-version jeg har prøvet var ret lækker. Men ellers,
som Mogens siger, den minder om SX 10 IS rent byggemæssigt, men som du selv
siger, CMOS og full HD-video.

MVH
Thomas

Fra : PMH

Dato : 02-12-08 10:29

"www.tsp-photo.com" <sass@-slet-mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> lækker. Men ellers, som Mogens siger, den minder om SX 10 IS rent
> byggemæssigt, men som du selv siger, CMOS og full HD-video.

Ja jeg kan godt se at det kniber lidt med leveringen, men nu er det jo også
Canon vi snakker om
Det bliver lidt spændende om den kommer på hylderne inden jul.

Jeg har dog fået opsnappet fra en Canon repræsentant, at ved videooptagelse
i full HD, er der kun strøm til ca. 5 min.
Så man må påregne en pæn pose AA batterier, hvis man skal lege meget med
videofunktionen i full HD.

Jeg er mere spændt på hvad CMOS sensoren kan præstere på foto.
Om fokus er hurtig og præcis, ikke mindst i mindre belysning.
Og hvor hurtig det reagerer i det hele taget.

PMH