Lettere pinlig indrømmelse afgives her i v~
Fra : mugge

Dato : 01-12-08 20:09

Jeg har nu haft min bil i et halvt år og den er ved at runde 30k km - den
var brugt og havde gået 20K da jeg købte den.

I den senere tid har jeg bemærket at blæsermotoren starter ret ofte - jeg
har undret mig over at det er fortsat i den kolde tid.

I fredags da jeg var ude at køre gik den i gang efter at bilen holdt i
tomgang blot et halvt minut....... Dette skete flere gange nå jeg holdt i
tomgang.... Problemet er lidt ekstra pernibelt da sådan en Astra ikke har
nogen temperaturmåler i instrumentbrættet.

Tilfældigvis kom jeg forbi en Opel forhandler (heldigvis ikke min lokale) og
gik ind for at få en afklaring af om det var meget alvorligt eller om jeg
turde køre videre på denne måde. Man er lidt på herrens mark når man ikke
kan aflæse temperaturen - det skulle derudover bedst vise sig at alle kloge
ågernes snak om topstykker og toppakninger på Astra i start 90'ere skulle
forplante sig til min 06'er.

Hvad var der galt????

MVH

VK

Fra : Brian Sørup

Dato : 01-12-08 20:29

"mugge" <mogenslarsen2003@FJERNyahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> derudover bedst vise sig at alle kloge ågernes snak om topstykker og
> toppakninger på Astra i start 90'ere skulle forplante sig til min

Du havde sikkert A/C'en slået til ...
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : N/A

Dato : 01-12-08 20:38

Fra : Martin Bak

Dato : 01-12-08 20:38

"Brian Sørup" <camaropower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Defekt termostat ?

Det ville der ikke være noget specielt pinligt i. Desuden ville det vel
næppe kunne starte blæsermotoren. Føleren til blæseren sidder gerne i selve
køleren. Hvis termostaten på grund af en defekt altid er åben, så vil vandet
aldrig blive varmt. Hvis den altid er lukket vil køleren (og dermed føleren)
aldrig blive varm.
Jeg tror måske, at det slet ikke var kølerens blæser som mugge kunne høre.
Hvad det så var ved jeg ikke.
Alternativt har han ikke fået sat propperne på sidste gang han tjeckede
kølervæske. Så har bilen manglet vand, men ikke så meget at cirkulationen er
stoppet.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Brian Sørup

Dato : 01-12-08 20:45

> [...]
> Alternativt har han ikke fået sat propperne på sidste gang han
> tjeckede kølervæske. Så har bilen manglet vand, men ikke så meget at

Så har han sikkert haft A/C'en til at køre, den tænder typisk blæseren
efter kort tids stilstand...
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : mugge

Dato : 01-12-08 20:52

> Så har han sikkert haft A/C'en til at køre, den tænder typisk blæseren
> efter kort tids stilstand...
> --
> Brian Sørup
> Volvo V70 2,5T Aut.

Nu var det så heldigt at jeg var i arbejdsjakkesættet så man tog mig
selvfølgelig alvorlig

Der blev straks hidkaldt en værkfører der da også med stor kyndighed sørgede
for at slukke A/C'en.... Jeg var så selvfølgelig høflig og lyttede
efterfølgende pænt på den tekniske forklaring (mens jeg trods alt glædede
mig over at det ikke var hos det lokale værksted).

Se her ville jeg jo hellere have stillet spørgsmålet i dette venlige forum
først.

mugge

- der takker for de kvalificerede svar man altid får her -

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 01-12-08 23:38

> Nu var det så heldigt at jeg var i arbejdsjakkesættet så man tog mig
> selvfølgelig alvorlig

Det er selvfølgelig noget skidt at blive taget alvorligt

> Der blev straks hidkaldt en værkfører der da også med stor kyndighed
> sørgede for at slukke A/C'en....

Av! De store kanoner køres straks i stilling

> [...]
> mig over at det ikke var hos det lokale værksted).
>
> Se her ville jeg jo hellere have stillet spørgsmålet i dette venlige forum

'Vi' stiller til gengæld 2 modspørgsmål:
1) Hvad lød regningen på?
2) Hvad er gevinsten for rigtigt gættet fejl?

> mugge
>
> - der takker for de kvalificerede svar man altid får her -

--
Uffe Bærentsen (der ofte griner højt og længe når d.f.b. læses
)))))

Fra : mugge

Dato : 02-12-08 00:10

> [...]
> 2) Hvad er gevinsten for rigtigt gættet fejl?

> --
> Uffe Bærentsen (der ofte griner højt og længe når d.f.b. læses

1) Nu er en af fordelen ved at være velklædt automobilanalfabet at ethvert
rettidigt værksted ser en potentiel profitabel kunde, så de har nok regnet
med at tjene indsatsen hjem næste gang jeg skal have påfyldt sprinklervæske
- Nej de var meget fair - jeg fik det gratis - værkføreren fik en
historie til lærlingene - så nemt er jeg bange for at det ikke var gået hos
den lokale.........

2) Hvad skal man give rige mennesker som Hr. Sørup (der jo var aldeles
hurtig til at finde svaret) og som har råd til at køre Volvo??? Hmmm Jeg går
ud og sætter en kold i køleskabet (og lover ikke at røre den - kun de andre)
til næste gang han måtte formaste sig til det sydlige Danmark....

mugge

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 02-12-08 00:12

On Mon, 1 Dec 2008 23:37:56 +0100, "Uffe Bærentsen"
<leiti_IKKE_SPAM_@hotmail.com> wrote:

>'Vi' stiller til gengæld 2 modspørgsmål:
>1) Hvad lød regningen på?

>--

Det kostede naturligvis gratis.

>--

>2) Hvad er gevinsten for rigtigt gættet fejl?

>--

Et livslangt medlemskab af Socialdemokratiet, for udviste evner i
kategorien at rage til sig. )

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : mugge

Dato : 02-12-08 00:16

> Et livslangt medlemskab af Socialdemokratiet, for udviste evner i
> kategorien at rage til sig. )
>
> --
>
> Venlig hilsen
> Folmer

I bemeldte partis medlemsblad vil man næste gang sikkert kunne læse det
fornuftige i at vi fra 2010 skal betale 1500,- om året for at benytte danske
motorveje.............

mugge

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 02-12-08 00:23

"mugge" <mogenslarsen2003@FJERNyahoo.dk> wrote in

> I bemeldte partis medlemsblad vil man næste gang sikkert kunne læse
> det fornuftige i at vi fra 2010 skal betale 1500,- om året for at
> benytte danske motorveje.............

Så ka det jo for rigtig mange danskere bedre betale sig at køre på
landevejene?

Fra : Ukendt

Dato : 02-12-08 00:27

> [...]

>fornuftige i at vi fra 2010 skal betale 1500,- om året for at benytte danske

Ka' du selv hitte bøtten med brun sæbe ?

--
Jan_stevns

Fra : Anders Houmark

Dato : 02-12-08 18:38

> I bemeldte partis medlemsblad vil man næste gang sikkert kunne læse det
> fornuftige i at vi fra 2010 skal betale 1500,- om året for at benytte
> danske motorveje.............

Hvis det inkluderer fri hastighed, SÅ JA TAK. :D

Mvh Anders

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 02-12-08 19:04

Anders Houmark skrev:

> Hvis det inkluderer fri hastighed, SÃ… JA TAK. :D

Hvor fan kan du køre så hurtigt du vil? Alle spor er jo fyldt allerede.

Fra : Brian Lund

Dato : 03-12-08 09:25

> Hvis det inkluderer fri hastighed, SÅ JA TAK. :D

Ja der må jo være nogen der har råd, halvt så langt kørt på tanken plus
f.eks. 1500 kr ekstra for at køre?

Brian

Fra : Fly Christensen

Dato : 02-12-08 20:17

On Tue, 2 Dec 2008 00:15:33 +0100, "mugge"

>I bemeldte partis medlemsblad vil man næste gang sikkert kunne læse det
>fornuftige i at vi fra 2010 skal betale 1500,- om året for at benytte danske
>motorveje.............

Om jeg fatter, hvorfor, at vi på den side med den friske mælk til
københavnerne, skal til at betale ekstra for, at de skal mænge sig på
deres motorveje. Der findes allerede skat til den slags ting.

Fly

Fra : Martin Bak

Dato : 02-12-08 00:23

> Det kostede naturligvis gratis.

> Et livslangt medlemskab af Socialdemokratiet, for udviste evner i
> kategorien at rage til sig. )

Nu skal der jo ikke gå dk.politik i det her, men hvem tror du
inddrivelsesadvokaterne stemmer på? (Du ved, dem der lever af at flå i
forvejen fattige mennesker, der dermed kommer til at betale for samme
advokaters dyre biler)
Nok ikke sosserne.

--
Martin