Klar til skiferie - Er der glemt noget
Fra : oz3bto

Dato : 01-12-08 17:13

Turen går igen iår til Norge .. et godt stykke oppe

Bilen har fået 4 nye vinterdæk af lamel typen.. MEGET grov mønster.. Dertil
også 4 snekæder af kraftig norsk kvalitet
2 gule sikkerheds vester og 2 "kommune"arbejdsjakker (Vi er kun 2 i bilen)
Genopladelig halogen spot lygte (En ordentlig stor fætter)
Sneskovel
Træktov + ARB elestik tov + en solid "skovkæde" (Samme grej vi bruger når
vi leger i smadder)
2 styk skind til at tørre ruder med
En pakke sterin lys og et par tæpper
900A start booster med kompressor

Oven i det fik bilen også 4 gule strobe lygter 2 for og 2 bag 1 gul strobe
rotorblink på taget og 2 Hella rally 3000 xenon i fronten

Syntes jeg har husket alt man bør have med + en del extras.. Bla rotor blink
og strobe lygterne er guld værd hvis man skal holde på en mørk vej for
montering af snekæder e.l.
Også ser det jo ikke helt forkert ud på en 4WD

Noget glemt ?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-12-08 17:40

oz3bto skriver:

> Noget glemt ?

Vestkysthabitten termoelefanthuen, handsker og de tykke vinterstøvler.

Sidder man fast i sneen er det fedt at hoppe i det og så ud i sneen. Så
fryser man ikke. En pilotjakke er kun til at varme overkroppen på og
bukserne bliver våde når du står i sne til knæene.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Jørgen L.

Dato : 01-12-08 17:55

> Oven i det fik bilen også 4 gule strobe lygter 2 for og 2 bag 1 gul strobe

De der gule strobe lys hvor har du skaffet dem ?

--
Hilsen Jørgen
Toyota Landcruiser 3,0 D-4D & LMC Lord Ambassador 560 RD

Fra : oz3bto

Dato : 01-12-08 19:15

"Jørgen L." <Noemail@noemail.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> Hilsen Jørgen
> Toyota Landcruiser 3,0 D-4D & LMC Lord Ambassador 560 RD
> Garmin SP 2820, 2650 og GPS 12. Garmin 2650 til salg

Ved en kammerat .. Som har købt dem ved
http://www.matronics.dk/produkter/Biler/Pacecar/ledadvarsel.aspx

Fra : Klaus G.

Dato : 01-12-08 19:54

> Noget glemt ?
Hvor langt ud skal i? Med alt det udstyr så lyder det som om i skal til
nordpolen. Eller også stoler du ikke ret meget på bilen?:)

--
Klaus G. // Seth-Enoch // SukkerFri
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Ukendt

Dato : 01-12-08 21:03

> Hvor langt ud skal i? Med alt det udstyr så lyder det som om i skal til
> nordpolen. Eller også stoler du ikke ret meget på bilen?:)

Jeg fik også de særeste billeder for mit indre blik og tænkte,
godt man ikke skal til Norge.
Fik han købt de der varmepuder som skal knækkes
før de afgiver en dejlig varme ? Kan også fåes tl sko + vanter..

Fra : oz3bto

Dato : 01-12-08 21:06

> Hvor langt ud skal i? Med alt det udstyr så lyder det som om i skal til
> nordpolen. Eller også stoler du ikke ret meget på bilen?:)

> [...]

Stoler fint på bilerne .. Sku mere føret + vi skal være der en lille
månedstid
Vi har før mødt ret voldsomme snestorme i norge på vejen til ski
destinationer...
Sidste år sad vi 6 timer og ventede på noget der kunne rydde sne..Det lære
man lidt af

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 01-12-08 21:33

Husk nu feltratiober til 14 dage - B.S !!!
Og måske telefonnummeret til Bubber hvis det går helt glat

Thomas

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 01-12-08 22:03

"oz3bto" <no@in.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> destinationer...
> Sidste år sad vi 6 timer og ventede på noget der kunne rydde sne..Det lære

Jeg tror jeg har sagt det før; køb en bil som vores - der kan du få
udstyret, der gør dig uafhængig:
http://www.eschlberger.com/
og hvis du så sætter de her balletsko på burde den være hjemme:
http://www.offroad-forum.de/viewtopic.php?t=5825

Vi kører til Idre Fjäll i uge 3 - men forventer at ku klare turen uden den
slags udstyr - vi nøjes med gode vinterdæk.
Samme dæk klarede turen fint 2 gange sidste vinter - sammen med
4-hjulstrækket
Åh - og så følges vi med min storebror - der også kører 4x4
------------------------------------
Jesper Hedegaard
BMW F650ST når vejret spiller
Suzuki Jimny når det spilder

Fra : oz3bto

Dato : 01-12-08 23:30

"Jesper Hedegaard" <eksisterer@ikke.da> skrev i en meddelelse

> [...]
> 4-hjulstrækket
> Åh - og så følges vi med min storebror - der også kører 4x4

Ja vi var godtnok forbi suzuki da vi kikkede på ny bil

Jimmien var sku for bette til os .. skulle gerne være en del plads bag i
bilen bla til vovsen + der skal hægtes 1700kg på krogen af og til

ang. snekæder så skal de jo med .. træktove bliver en nødvendighed når vi
skal ud og lege med bilerne i sneen.. Ja det er ikke så meget ski vi skal
stå på .. 2 af os har ikke knæ til den slags.. div. træk tover ligger
normalt fast i bilen .. Ved aldrig hvornår man få brug for det

Fra : HB

Dato : 01-12-08 21:33

"oz3bto" <no@in.dk> skrev i meddelelsen
> Turen går igen iår til Norge .. et godt stykke oppe
> Noget glemt ?.........

Jäger the )

--
/HB

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 02-12-08 03:42

"oz3bto" <no@in.dk> skrev i en meddelelse
> Turen går igen iår til Norge .. et godt stykke oppe
>
> Genopladelig halogen spot lygte (En ordentlig stor fætter)
>
> Noget glemt ?

Jeg ville tage min pandelygte med. Det er rart at have hænderne fri til
arbejdet.
Sådan en LED pandelygte kan klare sig forbløffende længe på et par AAA
batterier, og gir forrygende meget lys. En god sovepose er sikkert også en
go ide, skulle man sidde fast længe - Bedre end tæpper.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Torben Scheel

Dato : 02-12-08 08:09

oz3bto wrote:

> Noget glemt ?

De' ve' je' sgutte - men jeg lurer på om ikke det var billigere med et
liftkort?

--
vh
Torben

Fra : Klaus G.

Dato : 02-12-08 16:13

> De' ve' je' sgutte - men jeg lurer på om ikke det var billigere med et
> liftkort?
ROFL!

Ja, med den oppakning kunne man godt tro at de vil tage bilen op til toppen
hver gang, i stedet for skiliften :D

Fra : Fly Christensen

Dato : 02-12-08 20:19

On Mon, 1 Dec 2008 17:12:47 +0100, "oz3bto" <no@in.dk> wrote:

[snip]

>Noget glemt ?

Ski?

Fly

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 02-12-08 21:07

> On Mon, 1 Dec 2008 17:12:47 +0100, "oz3bto" <no@in.dk> wrote:
>
> [snip]

> Ski?
>
> Fly

Ski eller fly ??

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 02-12-08 21:28

On Tue, 02 Dec 2008 21:07:13 +0100, Jesper Hedegaard wrote:

> "Fly Christensen" <x_nospam_x@gmx.net> skrev i en meddelelse

> Ski eller fly ??

Hehe, jeg nåede også lige at tænke at de da ikke skulle bruge fly hvis de
skulle have bilen til Norge.