peugoet 306 bliver for varm
Fra : claus

Dato : 30-11-08 16:44

Hej gruppe

Efter at have tømt og skyllet køleren igennemmed rent vand derefter fyldt
frostvæske og vand på igen så er det somomat den har en tendens tilat blive
noget varmere end før dette før låmotor templige under 90 grader nu kører
den over 90 grader såsnart motoren bliver belastet lidt
nogen der har en ide om hvad der kan være sket køleren er ikke utæt og
varmeblæseren giver fint varme inde inde i bilen så umiddelbart ser det ud
til at det hele er normalt

nogen der har en ide ?

Mvh claus

Fra : Jørgen L.

Dato : 30-11-08 16:53

> [...]
> nogen der har en ide om hvad der kan være sket køleren er ikke utæt og
> varmeblæseren giver fint varme inde inde i bilen så umiddelbart ser det ud

Hej Claus

Umildelbart tror jeg at du har en luftlomme i dit system, således at vandet
cirkuleres lidt for langsomt.
På min gamle Toyota Sportsvan 2,2 td skulle den op med forenden og helst så
højt at træket næsten ramte jorden bagved og startes og gasses op, så kom
luften ud.

--
Hilsen Jørgen
Toyota Landcruiser 3,0 D-4D & LMC Lord Ambassador 560 RD

Fra : DerGolf

Dato : 30-11-08 17:12

evt defekt thermostat,
evt løs kilerem (hvis vandpumpen atlså bliver trukket af den
evt. plastikpumpehjul sidder løs på vandpumpeakselen.
evt luft i kølesystemet Se evt efter om der ikke er en udluftningsskrue til
kølesystemet. Skulle gerne sidde højt oppe....
Evt utæt toppakning....kompression kommer over i kølesystemet. (Bobler den
fra ekspansionsbeholderen når du lader den køre i tomgang uden køledæksel?
Husk kun gør det ved kold motor, på gr af skoldningsfare

mvh Mic