Så blev der handlet :-)
Fra : Jebir

Dato : 30-11-08 16:27

Hej!

Allerførst; mange tak for de gode forslag og hjælp i min biljagt...

Som det efterhånden er kotyme vil jeg lige følge op på jagten

Jeg fik flere gode råd her i gruppen, og læste om flere forskellige biler...
Dog endte det med, at jeg gik en helt anden vej end alt hvad jeg havde
kigget på...

Var tirsdag på vej op og kigge/prøvekøre en Corolla fra 99, og kørte
hjemmefra i god tid for at kunne kigge lidt hos nogle forskellige
forhandlere på vejen (bor i Esbjerg, skulle via Holstebro og videre til
Skive for at prøve 'rollaen).

Var inde hos et par små, RIGTIGE brugtvognsforhandlere, som opfyldte alle
fordomme om brugtvognsforhandlere, og kørte hurtigt videre igen fra disse
steder

Snakkede også med et par mere reelle (og større) bilhuse, som alle havde DEN
HELT RIGTIGE BIL til mig

Da jeg kom til Holstebro var jeg ved at have travlt, men valgte dog
alligevel at kigge en tur forbi brugtudstillingen hos Tang Biler, og her
stod en Suzuki Baleno 1.3 fra 2001, som egentlig så meget godt ud... - jeg
fik en salgsopstilling og kørte videre mod Skive, hvor jeg lynhurtigt
konstaterede at Corolla'en ikke var mig... Følte nærmest jeg var "på besøg"
i den når jeg satte mig i den, sad nærmere oven på sæderne end i dem, og så
var der bare lidt for mange ting fra salgsannoncen som sælgeren ikke
liiiiiiige kunne huske eller få til at passe sammen...
Så ingen Corolla til mig

Det endte med at jeg tog en overnatning i Holstebro, læste alt hvad jeg
kunne finde om Baleno på nettet, og kørte op til Tang Biler onsdag morgen
for at prøve Baleno'en - 20 minutter senere var jeg solgt (og inden for ikke
særlig længe var bilen også! hehe).

Fredag var jeg oppe og hente den - og den gamle Astra, som vi altid har ment
havde sin egen vilje, vidste godt hvad vej det gik - så fredag morgen da jeg
kom ud havde den valgt at smide strømmen, hehe

Men det gik - og sidst på dagen kom jeg hjem i en - for mig - sprit ny
Baleno

Vh,
- Mikkel

Fra : Martin Bak

Dato : 30-11-08 16:44

"Jebir" <jebir@jebir.dk> skrev i en meddelelse
> Hej!
>

> Men det gik - og sidst på dagen kom jeg hjem i en - for mig - sprit ny
> Baleno

Tillykke med bilen

Jeg kan oplyse, at det er relativt enkelt at skifte motor i sådan en.
Gearkassen er også ret nem at skifte, det kan dog være forbandet vanskeligt
at finde en der er til at betale, der er nærmest venteliste til dem...

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Fly Christensen

Dato : 30-11-08 17:37

On Sun, 30 Nov 2008 16:43:45 +0100, "Martin Bak"
<fornavn@fornavnefternavn.dk> wrote:

>"Jebir" <jebir@jebir.dk> skrev i en meddelelse

>Tillykke med bilen

Ditto!

>Jeg kan oplyse, at det er relativt enkelt at skifte motor i sådan en.
>Gearkassen er også ret nem at skifte, det kan dog være forbandet vanskeligt
>at finde en der er til at betale, der er nærmest venteliste til dem...

Det er nok ikke det første, han ønsker at høre, når han lige har købt
den...

Fly

Fra : Brian H

Dato : 30-11-08 20:57

"Fly Christensen" <x_nospam_x@gmx.net> skrev i meddelelsen

> Det er nok ikke det første, han ønsker at høre, når han lige har købt
> den...

Han skrev jo at han havde læst at hvad der var at læse (sådan cirka) så mon
ikke han ved det?

Fra : Jebir

Dato : 30-11-08 22:08

> Han skrev jo at han havde læst at hvad der var at læse (sådan cirka) så
> mon
> ikke han ved det?

- hmm, nej, det ved han ikke...

Som skrevet, læste alt hvad jeg kunne finde, samt snakkede med en bekendt
der kendte til bilen, og havde gode erfaringer - og mit umiddelbare indtryk
var, ud fra anmeldelser og tests, at det var en pålidelig bil, uden de store
skavanker - men det lyder da ikke voldsomt godt?

- Mikkel

Fra : Martin Bak

Dato : 01-12-08 20:49

> [...]
> indtryk var, ud fra anmeldelser og tests, at det var en pålidelig bil,
> uden de store skavanker - men det lyder da ikke voldsomt godt?

Den Baleno som jeg har skiftet både motor og gearkasse på er en noget ældre
årgang end din. Der _har_ været problemer med gearkasserne, men forhåbentlig
har de da fået styr på det.
Det viste sig at være kropumuligt at finde en gearkasse der var til at
betale. Og næsten umuligt at finde en selvom man var villig til at betale
uhyrlige summer.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Søren

Dato : 02-12-08 21:14

"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> Det viste sig at være kropumuligt at finde en gearkasse der var til at
> betale. Og næsten umuligt at finde en selvom man var villig til at betale

1,3 Motoren spiser ikke så meget gearkasse.

Jeg har haft en 1,6 stc. 1999 den åd ca. en gearkasse pr.100.000 km. Den
havde fået ny motor ved 225.000 km.

Det var nemt nok at finde renoverede gearkasser hos ophuggerne til
3500-4000kr.

Fra : Martin Bak

Dato : 02-12-08 21:42

"Søren" <briskat@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> havde fået ny motor ved 225.000 km.
>
> Det var nemt nok at finde renoverede gearkasser hos ophuggerne til

Den jeg havde med at gøre var en 1,3 fra 1997

--
Martin
www.martinbak.dk/