Indrejse USA
Fra : MVJ

Dato : 30-11-08 14:42

Er der én der ved lidt nærmere omkring det nye, at man skal registrere sig
på nettet inden indrejse til USA - evt. et link der fortæller om det.
Mogens

Fra : Steen Hansen

Dato : 30-11-08 15:32

On Sun, 30 Nov 2008 14:41:54 +0100, "MVJ" <mogens.amd64@gmail.com>
wrote:

>Er der én der ved lidt nærmere omkring det nye, at man skal registrere sig
>på nettet inden indrejse til USA - evt. et link der fortæller om det.
>Mogens

https://esta.cbp.dhs.gov/esta/esta.html?_flowExecutionKey=_cC15BA090-CF0E-F2B8-04B8-3FE2777C6C88_k33313EE4-A399-8DDF-1435-9D55FB3B3D72

Udfyld denne formular, der er også en vejledning samme sted.

Det tager ca 2-3 minutter, og i vores tilfælde fik vi et OK ca 1 sek
efter den var sendt.

Hilsen
Steen

Fra : MVJ

Dato : 30-11-08 18:40

> Udfyld denne formular, der er også en vejledning samme sted.
>
> Det tager ca 2-3 minutter, og i vores tilfælde fik vi et OK ca 1 sek
> [...]
---------
Takker - lige præcis hvad jeg søgte.
Mogens

Fra : Sanne

Dato : 01-12-08 18:51

"Steen Hansen" <test@test.com> skrev i meddelelsen
> On Sun, 30 Nov 2008 14:41:54 +0100, "MVJ" <mogens.amd64@gmail.com>
>>
> Det tager ca 2-3 minutter, og i vores tilfælde fik vi et OK ca 1 sek
> [...]

??? jeg troede først det gjaldt efter 12. januar 2009
Husker jeg forkert ?

Mvh
Sanne

Fra : Steen Hansen

Dato : 02-12-08 07:23

On Mon, 1 Dec 2008 18:50:56 +0100, "Sanne" <lochnees@worldonline.dk>
wrote:

>"Steen Hansen" <test@test.com> skrev i meddelelsen

>??? jeg troede først det gjaldt efter 12. januar 2009
>Husker jeg forkert ?
>
>Mvh
>Sanne

Ved indrejse efter 12 januar, så hvis du skal til amerika inden skal
du ikke udfylde den.

Steen

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 01-12-08 19:40

"MVJ" <mogens.amd64@gmail.com> wrote in message
> Er der én der ved lidt nærmere omkring det nye, at man skal registrere sig
> på nettet inden indrejse til USA - evt. et link der fortæller om det.
> Mogens

I oktober var vi en flok som var derovre - og den ene af os havde lavet sin
ansøgning på hjemmesiden - vi andre havde udfyldt de gammelkendte
formularer.
Da vi kom frem til Immigration officer'en i Chicago, og min kollega henviste
til sin anmelding på nettet, så sagde denne: "Oh no! - this website is only
for training purposes until january!" - og så fik min kollega ellers
udleveret den grønne seddel, og måtte i gang med at grifle.
En anden kollega stødte til os en uges tid senere fik så udleveret en
oplysningsfolder om systemet - også i Chicago - så det ser ud til at de ikke
rigtig kan bestemme sig.

mvh

Andreas M. Hansen