Plader i vindueskarm
Fra : KS

Dato : 30-11-08 17:50

Jeg skal have lagt nogle plader - marmor eller granit - i mine vindueskarme.

De er nu blot malede mursten, og sådan har de været i 25 år.

Hvordan skal de nye plader fastgøres ?

Skal malingen på murstenene skrabes af ?

Har nogen af jer erfaringer fra lignende projekt ?

Mvh KS

Fra : Per H

Dato : 30-11-08 19:00

LIP så sidder de meget fast.

per

Fra : KS

Dato : 30-11-08 19:30

"Per H" <tramanden@gmail.com> skrev i meddelelsen

> LIP så sidder de meget fast.
> --

Hvad med malingen på de gamle musten ?

Mvh KS

Fra : Per H

Dato : 30-11-08 19:47

On Sun, 30 Nov 2008 19:30:26 +0100, "KS"
<keld.<SLET_DETTE>soerensen@os.dk> skrev:

>"Per H" <tramanden@gmail.com> skrev i meddelelsen

>Hvad med malingen på de gamle musten ?

Kan du skrabe det væk med bagsiden af hånden, så tag det af

ellers bruger du multi lib det binder på alt.

Du kan også bare lægge det i noget cilikone eller andet fugematriale,

per

Fra : Martin Bak

Dato : 30-11-08 23:38

"Per H" <tramanden@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Kan du skrabe det væk med bagsiden af hånden, så tag det af
>
> ellers bruger du multi lib det binder på alt.
>
> Du kan også bare lægge det i noget cilikone eller andet fugematriale,

Nu havner vi virkelig i gds helvedet...

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Per H

Dato : 01-12-08 12:34

On Sun, 30 Nov 2008 23:37:45 +0100, "Martin Bak"
<fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev:

>"Per H" <tramanden@gmail.com> skrev i en meddelelse

>Nu havner vi virkelig i gds helvedet...

gds?

per

Fra : Martin Petersen

Dato : 01-12-08 14:17

> gds?

Gør det selv.

Gør jer selv den tjeneste at lave tingene, så de en anden gang kan skilles
ad. Det er fanme ikke sjovt at skulle have fat i både murer, maler og tømrer
næste gang den plade skal skiftes....

- Martin

Fra : Per H

Dato : 01-12-08 16:07

On Mon, 1 Dec 2008 14:16:35 +0100, "Martin Petersen"
<usenet@[FJERN]nakskovnet.dk> skrev:

> [...]

>ad. Det er fanme ikke sjovt at skulle have fat i både murer, maler og tømrer

du kunne jo bare have læst videre martin

per

Fra : Martin Petersen

Dato : 01-12-08 16:10

> du kunne jo bare have læst videre martin

Det var såmænd en generel betragtning. Ikke specielt møntet på nogen.

Jeg ser ret meget lort, i kraft af at jeg er tømrer. Nogle folk ville bare
være bedre tjent med at indse at de ikke kan alt. :)

- Martin

Fra : Carsten

Dato : 01-12-08 18:11

"Martin Petersen" <usenet@[FJERN]nakskovnet.dk> skrev i en meddelelse
news:4933fe46$0$90269> Jeg ser ret meget lort, i kraft af at jeg er tømrer.
Nogle folk ville bare
> være bedre tjent med at indse at de ikke kan alt. :)

en del "professionelle" håndværkere inclusive skal jeg hilse og sige

Carsten

Fra : Per H

Dato : 01-12-08 18:29

On Mon, 1 Dec 2008 16:09:51 +0100, "Martin Petersen"
<usenet@[FJERN]nakskovnet.dk> skrev:

>"Per H" <tramanden@gmail.com> skrev i meddelelsen

Hvordan ville du selv gøre pladen fast`?

per

Fra : Martin Bak

Dato : 01-12-08 23:43

> Hvordan ville du selv gøre pladen fast`?

Nu var det mig der startede med at brokke mig, så det er vel også rimeligt
at jeg svarer.
Og svaret er, at det kan man ikke svare på uden at kende flere detaljer om
murens og væggens konstruktion. Som det er beskrevet foreløbig lugter det
langt væk af kuldebro og muligvis fugtproblemer.
Men helt sikkert er det, man man ikke bare tager noget tilfældigt "snot" og
limer pladen fast med. Måske kan den limes fast, men så er det med en egnet
lim. Og med limstriberne påført rigtigt. Ikke bare noget
silikoneetellerandet. Det er dømt til at give problemer.

--
Martin
www.martinbak.dk/