fjernvarmepriser
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 30-11-08 05:02

Hej

Hvad betaler i for jeres fjernvarme?

Man kan selvfølgelig ikke gøre noget ved prisen som sådan, men da
meget rart at vide om det er en normalpris markedet igennem, eller om
man bliver taget ved næsen

abonnement 1070kr/år
"effektafgift" 16,83kr/kvm/år her betaler jeg så for 78kvm 1312,74
faste udgifter må så være 2383kr/årligt eller 198,56/måned

Når så til forbruget, som er 522,75kr/MWh alle priser inkl. moms

Ja jeg synes nu umildbart den faste udgift er ret dyr (da jeg også har
betalt 43.000 for at få lagt ind), men hvordan ser det ellers ud for
jer andre?

Fra : TG

Dato : 30-11-08 08:25

On Nov 30, 1:01 pm, Bjarke Hansen <bjark...@hotmail.com> wrote:
> [...]
>
> Ja jeg synes nu umildbart den faste udgift er ret dyr (da jeg også har
> betalt 43.000 for at få lagt ind), men hvordan ser det ellers ud for

Jeg har ikke fjernvarme, og kan derfor ikke bidrage med sammenligning
af priser - men umiddelbart syens jeg ikke at 2400 kr/år lyder af ret
meget i faste omkostninger, dette skal jo betale for slitage på den
fælles del af fjernvarme-nettet..

/TG

Fra : Carsten

Dato : 30-11-08 19:01

"Bjarke Hansen" <bjarke_h@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>faste udgifter må så være 2383kr/årligt eller 198,56/måned
>Når så til forbruget, som er 522,75kr/MWh alle priser inkl. moms

http://www.odderforsyningsselskab.dk/showpage.php?pageid=2857

Carsten

Fra : Jens Åge Holm

Dato : 30-11-08 21:07

On Sun, 30 Nov 2008 04:01:47 -0800, Bjarke Hansen wrote:

> [...]
>
> Ja jeg synes nu umildbart den faste udgift er ret dyr (da jeg også har
> betalt 43.000 for at få lagt ind), men hvordan ser det ellers ud for

Du kan prøve at kigge lidt på gennemsnitspriserne fra Dansk Fjernvarme og
regne dine priser om til deres "standardhus", og se hvor din pris ligger:

http://www.danskfjernvarme.dk/www.danskfjernvarme.dk/Forside/StatistikOgDriftsdata/Fjernvarmepriser.aspx

Her i Aalborg er priserne 1250 kr. for abonnement, 10,31 kr. pr. m2 for
effekt.

Vi afregner pr. m3 og ikke pr. MWh. For mit eget vedkommende har jeg siden
august ligget på en omregnet pris med min specifikke afkøling på ca. 230
kr. pr. MWh. Aalborg skulle vist også have noget af danmarks billigste
fjernvarme.

--
JÅH

Fra : Flunk

Dato : 01-12-08 01:10

On 30 Nov., 21:06, Jens Åge Holm <bo...@get2net.dk> wrote:

> [...]
> august ligget på en omregnet pris med min specifikke afkøling på ca.. 230
> kr. pr. MWh. Aalborg skulle vist også have noget af danmarks billigste

Den seneste statistik fra Energitislynet findes her.
Her er hvad ca 350 værker i dk kræver:
Der er stor forskel.

http://www.energitilsynet.dk/prisstatistik/varme/pr-26-september-2008/

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 01-12-08 10:22

On 1 Dec., 09:09, Flunk <c...@nktflexibles.com> wrote:

> Den seneste statistik fra Energitislynet findes her.
> Her er hvad ca 350 værker i dk kræver:
> Der er stor forskel.

Takker, ja det må man sige.. Fra ca. 9000 til 30000...

Men det passer da ikke helt det mit fjernvarmeværk har opgivet, af det
takstblad jeg har fået i hånden..

Fra : Rasmus

Dato : 13-12-08 09:48

Bjarke Hansen <bjarke_h@hotmail.com> wrote in news:3a49abc5-4d77-44f6-b6d6-
> [...]

> Ja jeg synes nu umildbart den faste udgift er ret dyr (da jeg også har
> betalt 43.000 for at få lagt ind), men hvordan ser det ellers ud for

Øster Toreby varmeværk (4800)

Forbrugsafgift (a' conto) for almindelig bolig
420,00 kr./MWh

Administrationsafgift
450,00 kr./år

Målerleje alm. parcelhus målere
354,00 kr./år

Arealafgift indtil 130 m2
20,00 kr./m2

Arealafgift efter 130 m2
9,00 kr./m2

http://www.oe-toreby-varmevaerk.dk/priser.htm

Så altså:

804(admin+måler) + 2080(areaafgift 104 kvm)= 2884 i fast udgift. og så 420
pr MWh.