Privatvej/vejret
Fra : Essox

Dato : 01-12-08 10:26

Hej derude, her er et lidt kildent spørgsmål, lyder som følger:

Til min ejndom hører en ca 50-60m grusvej, som fører op til min nabo, som
har vejret til denne vej, mit problem med denne nabo er
at han kører som en vanvittig op og ned af denne grusvej, med det resultat
at vores garagevinduer er fulde af stenslag, små stjerner og større revner,
(garagen grænser helt ud til grusvejen, og har 3 stk 110x100cm
dannebro-vinduer) selvom jeg flere gange har bedt ham om at tage lidt
hensyn, og køre noget langsommere, dog uden resultat.
Nu er situationen så blevet den, at jeg skal til at renoverer hele garagen,
og lægge den til beboelsen, og så skal der selvfølgelig nye vinduer i.
Kan jeg gøre noget præventivt, så han ikke kører så hurtigt og ødelægger
mine nye vinduer og beklædning?
Jeg kan jo ikke nægte ham adgang til vejen, da det er eneste adgang til hans
hus.
Jeg har tænkt på at monterer en bom, med lås og så give ham en nøgle, så han
bliver nødt til at stå ud af bilen for at åbne bommen, må jeg det?
Må jeg lave chikaner? Vejbump? etc.?????

Essox

Flemming Nielsen.

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 01-12-08 19:26

> [...]
> han bliver nødt til at stå ud af bilen for at åbne bommen, må jeg det?
> Må jeg lave chikaner? Vejbump? etc.?????

Du må sætte store blomsterkummer op, så han skal tage farten af bilen. Du
skal dog anmelde det til kommunen, da skrældebil og redningskøretøjer skal
kunne komme uhindret igennem. Vejbump er formentlig også en mulighed, men
spørg kommunen.

Mvh Maria