Spørgsmål om syn & skøn
Fra : Kim Jørgensen

Dato : 30-11-08 22:25

Hej, jeg har søgt på syn og skøn her i gruppen, og et indlæg fortæller
at syn og skøn foretages af retten.

Sagen er jeg har en opgave, ikke blodig stor, men den fylder rigeligt i
mit univers, hvor en maler har givet tilbud, og blevet bedt om at lave 2
rum i stand.

Han laver selv det første til min tilfredshed, han sætter så en
underentrepenør på til at lave rum 2, og har sker der ting og sager, men
pirmært, og det, det handler om, handler laver nogle ting åbenlyst forkert.

Maleren der har entreprisen mener at arbejdet er helt iorden, trods bl.a
, ham der har lavet arbejdet forkert, har medgivet det er forkert.

status er nu, jeg er ikke tilfreds, maleren mener det er iorden, der er
ikke betalt nogle penge, da der ikke har været nogen opkrævning.

Skal jeg i retten, eller findes der ikke en uvildig 3 part som kan gå
ind og vurdere hvad der er rigtigt eller forkert ?

Mvh

Kim

Fra : -=JF=-

Dato : 30-11-08 23:09

Kim Jørgensen skrev:

> Skal jeg i retten, eller findes der ikke en uvildig 3 part som kan gå
> ind og vurdere hvad der er rigtigt eller forkert ?

Hvis du stadig er på fornuftig talefod med maleren kunne en mulighed
være at foreslå at I finder en syn og skønsmand og lade ham afsige 'dom'
over arbejdet, og så lade taberen betale for synet?

--
Mvh. John

Life is what happens to you while you're busy making other plans.
(John Lennon)

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 01-12-08 00:03

-=JF=- skrev:
> [...]

> være at foreslå at I finder en syn og skønsmand og lade ham afsige 'dom'
> over arbejdet, og så lade taberen betale for synet?

Vi er nok ikke på niveau hvor vi kan tale om tingene.... hvilket er hans
valg.

// Kim

Fra : Steen Hansen

Dato : 01-12-08 16:16

On Sun, 30 Nov 2008 22:24:39 +0100, Kim Jørgensen <k7@get2net.invalid>
wrote:

> [...]
>

>Skal jeg i retten, eller findes der ikke en uvildig 3 part som kan gå
>ind og vurdere hvad der er rigtigt eller forkert ?

Umiddelbart vil jeg kontakte malerens garantiforening (Byg og garanti
eller tilsvarende ordning for malere)

De vil så afgøre jeres mellemværende.

Hvis og når du får en regning fra maleren må du ikke bare undlade at
betale denne, du skal betale for den del af arbejdet der er iorden.

Er maleren ikke medlem af en garantiordning skal du stadigvæk gøre
indsigelse over for maleren og stadigvæk kun betale for den del der er
iorden. Herefter afventer du hvad maleren gør, for du så et brev med
en stævning/eller incasso gør du insigelser mod beløbet og kontakter
din egen advokat.

I sidst nævnte tilfælde skal du nok påregne at uanset hvad, så kommer
det til at koste dig penge, da du formentlig aldrig vil få 100% ret,
desværre.

Steen