Hunde
Fra : /Peter

Dato : 30-11-08 16:23

Ligenu kører der en debat i dk.fritid.dyr.hund om løsgående hunde.

Hvilket fik mig til at tænke på løsgående hunde på privat område, med
adgang for offentligheden,
f.eks, en privat starnd hvor man ikke må nægte andre passage.

Hvordan er man som ejer af grunden og hundeejer mon stillet her,
kan man lade sine hunde frit løbe rundt, også selv de måske genere
passagen?

Fra : Steen Hansen

Dato : 01-12-08 16:08

On Sun, 30 Nov 2008 16:22:50 +0100, "/Peter" <qwery@qwert.qw> wrote:

> [...]
>
>Hvordan er man som ejer af grunden og hundeejer mon stillet her,
>kan man lade sine hunde frit løbe rundt, også selv de måske genere

Iflg. Mark og vejfred må ingen husdyr færdes på andres område.

Så færdes hundene på det du kan kalde for eget, skulle der ikke være
noget problem idet.

Hvis passagen er offentlig område, må hundene selfølgelig ikke være
der.

Mvh
Steen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 01-12-08 16:28

Steen Hansen skrev:

> [...]

Kan stranden være privat? Jeg er bekendt med at man kan have det
der kaldes strandret.

--
Bertel

Fra : Ukendt

Dato : 01-12-08 19:02

Bertel Lund Hansen wrote:

> Kan stranden være privat? Jeg er bekendt med at man kan have det
> der kaldes strandret.

Der er alligevel noget skolemesteren ikke ved:
http://www.rudersdal.dk/Rudersdal_rundt/Natur/Badestrande_badevand/Privat_strand.aspx

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 02-12-08 12:34

<Just> skrev:

> Der er alligevel noget skolemesteren ikke ved:

Ja, jeg vidste ikke at man kaldte det for "privat strand", men
hvad du linker til, beskriver reglerne for det der kaldes
"strandret", og dem kendte jeg godt.

Spørgsmålet er om det er privat i den forstand at man kan nægte
hunde adgang. Det ved jeg ikke.

Jeg ved kun at vi har holdt og holder vores strandret i hævd, og
at vi aldrig har påtalt hunde på stranden og heller ikke har i
sinde at gøre det.

Jeg tvivler på at man har ret til det, men jeg ville gerne vide
det.

--
Bertel

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 01-12-08 16:17

> [...]

>Hvordan er man som ejer af grunden og hundeejer mon stillet her,
>kan man lade sine hunde frit løbe rundt, også selv de måske genere

på din private grund kan hunden gøre hvad den/du vil (sådan da)
hvis den gør hele tiden eller på en måde så det er til gene for andre
så er der nogen restriksioner ( se hunde loven ) men hunden kan ellers
løbe frit på dit matrikel - men i det område der åbent for
offentligheden - skal den være under kontrol ..den må mao ikke være
til gene for andre og skal være i snor der hvor der er skildtet med
det..

jeg har selv et lille kræ - der i princippet ikke må løbe løs
men her om vinteren hvor der ikke er så mange mennesker lader jeg
hende bare løbe som det passer hende ... om sommeren har jeg hende i
en lang snor ... efter det har vist sig hun er en sand hudine til at
bryde ud af det hegn jeg har sat op -

idioten kan springe ( temligt højt ) ud i friheden - men klyden kan
altså ikke finde ud af at hoppe tilbage

MvH Bo M Mogensen
--
Gør en forskel :http://www.verdensborn.dk/articles.php?lng=da&pg=185
Holly Marie Combs http://www.hollymariecombs.dk/

Fra : Ejvind Kruse

Dato : 01-12-08 19:21

"Bo M. Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> bryde ud af det hegn jeg har sat op -
>
> idioten kan springe ( temligt højt ) ud i friheden - men klyden kan

Du er jo fuld af løgn bøø din rotte er jo død og du må slet ikke bo i det
skur om vinteren..

--
Ejvind van der Halen - men kald mig bare Birger
Kaj: Man skulle tage og skide ham Mågensen et stykke ?

Fra : Steen Johansen

Dato : 01-12-08 20:58

"Ejvind Kruse" <hejwind@c.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> Kaj: Man skulle tage og skide ham Mågensen et stykke ?
> Bøje: Ja han er godt nok en kedelig karl. HA - HA - HA - HA!

Halemands sludder Rotten lever og som Pang sio nist må man

Fra : /Peter

Dato : 01-12-08 16:26

"/Peter" <qwery@qwert.qw> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvordan er man som ejer af grunden og hundeejer mon stillet her,
> kan man lade sine hunde frit løbe rundt, også selv de måske genere

OK, mange tak til jer...