Bye-bye blodbøg!
Fra : Millie

Dato : 25-07-01 22:36

Så sker det altså! På fredag kommer manden med motorsaven og tager livet af
min elskede blodbøg.
Tusind tak for jeres medlevende kommentarer, det gjorde det lidt lettere at
tage den svære beslutning. Godt nok græd datteren på 3, da hun hørte, at
træet - og hendes dejlige gynge - skulle væk. Men et løfte om et nyt
gyngestativ hjalp da lidt. Lige siden sav-manden var og kigge i mandags, har
jeg siddet under bøgen så meget jeg kunne. Snakket lidt til det gamle træ og
fortalt det, hvorfor det nu skal væk. Det svarer med en vemodig svag
løvsusen..
Vi lader stubben stå som blomsterbord i haven, det er da det mindste, vi kan
gøre.
Men en ting er sikker, jeg er ikke hjemme på fredag!
Hilsen Millie

Fra : R.N.

Dato : 27-07-01 10:42

"Millie" <skrev i en meddelelse

> [...]
af
> min elskede blodbøg.
> Tusind tak for jeres medlevende kommentarer, det gjorde det lidt lettere

Ja som have- og naturelsker har man levet med i dine besværligheder med at
tage den ene eller den anden beslutning. Og jeg har tænkt på dig, når jeg
går forbi et stort område vi har her omkring en fin istandsat bondegård, som
bruges til klubaktiviteter, fællesspisning etc. Nogle af de store gamle
træer dér fik elmesyge og måtte fældes. Vi var også meget kede af det,
selvom de ikke står inde i vores egne små gårdhaver.

Men midt på een af de store plæner valgte man at plante en ret lille
blodbøg. Og på de 3-4 år, der er gået, synes jeg sandelig den er vokset
meget. Blevet een eller halvanden meter højere.

Ja jeg ved godt, det ikke er gratis at få den fældet og der er allerede talt
om et nyt gyngestativ, alligevel kan jeg ikke lade være med at sige: jeg
håber der er lidt håndører tilovers så I også lige her og nu kan købe en
dejlig stor og lys parasol - i en farve I rigtig godt kan lide. Selv har jeg
to lysegule parasoller i min gårdhave, synes de pynter i 'luftrummet'. De
forretninger der har parasoller til overs plejer at sælge dem billigt lige
nu.

> siddet under bøgen så meget jeg kunne. Snakket lidt til det gamle træ og
> fortalt det, hvorfor det nu skal væk. Det svarer med en vemodig svag
> løvsusen..

Det var godt - jeg taler også sommetider med mit kinesiske hjertetræ.

> Vi lader stubben stå som blomsterbord i haven, det er da det mindste, vi
kan
> gøre.
> Men en ting er sikker, jeg er ikke hjemme på fredag!

Det forstår jeg MEGET godt. Uuuh det er også i dag. Jeg håber I efter nogen
tid får forskellige kreative ideer til at give haven et nyt look, som I vil
synes om.

Kærlige hilsener

Elena