/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Neddrossling..!
Fra : Rasmus Boeriths Vest~


Dato : 25-07-01 22:22

Er det mulig at neddrossle en Kawasaki GPZ 500 S til 34hk ??

mvh.
Rasmus




 
 
Hans Møller Andersen (25-07-2001)
Kommentar
Fra : Hans Møller Andersen


Dato : 25-07-01 22:32

Kig hos http://www.buchberg-mc.dk/.
Hans


Rasmus Boeriths Vestergaard <rasmus@re-z.dk> wrote in message
news:9jnd2o$11mt$1@news.cybercity.dk...
> Er det mulig at neddrossle en Kawasaki GPZ 500 S til 34hk ??
>
> mvh.
> Rasmus
>
>
>



SmaRTrxxv (26-07-2001)
Kommentar
Fra : SmaRTrxxv


Dato : 26-07-01 00:22

Wow.....

Var det noget med en 34 hk Goldwing

er der nogen MC'er der ikke fåes drosselkit til

Han har/skaffer endda også til voxan...

--
M.v.h.
Thore Jensen
RF600R
Motorcyklister og logistikere er sgu mere fornuftige !
"Hans Møller Andersen" <hman@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:oTG77.221$YE5.25995@news.get2net.dk...
> Kig hos http://www.buchberg-mc.dk/.
> Hans
>
>
> Rasmus Boeriths Vestergaard <rasmus@re-z.dk> wrote in message
> news:9jnd2o$11mt$1@news.cybercity.dk...
> > Er det mulig at neddrossle en Kawasaki GPZ 500 S til 34hk ??
> >
> > mvh.
> > Rasmus
> >
> >
> >
>
>



Bent Madsen (26-07-2001)
Kommentar
Fra : Bent Madsen


Dato : 26-07-01 21:49

man kan ALTID neddrosle en motor...

om den har GODT af det.. det er så et helt andet spørgsmål...



Armand (27-07-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 27-07-01 15:50


Bent Madsen <revisionsfirma_bent@madsen.mail.dk> skrev i en
news:3b60831f$0$6023$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> man kan ALTID neddrosle en motor...
>
> om den har GODT af det.. det er så et helt andet spørgsmål...

Nævn lige blot ét argument for at en motor belastes højere af at yde
mindre!

--
Armand.
(hvis indlæg har stået over alt imens at Cybercity fik hul igennem igen)










Steen S. Schmidt (27-07-2001)
Kommentar
Fra : Steen S. Schmidt


Dato : 27-07-01 17:23

> > man kan ALTID neddrosle en motor...
> >
> > om den har GODT af det.. det er så et helt andet spørgsmål...
>
> Nævn lige blot ét argument for at en motor belastes højere af at yde
> mindre!

Det drejer sig vist om den måde der drosles på. Hvis nu hele effektabet
stammer fra mindre dyser, og dermed magere blanding? Det ville absolut ikke
være særligt godt i længden, men ikke desto mindre er dette ét af midlerne
der bliver brugt.

Mvh
Steen



Bent Madsen (27-07-2001)
Kommentar
Fra : Bent Madsen


Dato : 27-07-01 16:26


> Nævn lige blot ét argument for at en motor belastes højere af at yde
> mindre!
>

den belastes selvfølgelig ikke mindre.. det svarer jo sådan set bare til at
du kun kører ved.. mindre omdr. hele tiden.. (som man også gør med nye
cykler de første... 5Kkm)... (nogen gør)

det som belastes.. (afhængig af droslingsmulighederne)...

f.eks. en sv650s sætter man bare en skrue ind ved gaskablet.. så man ikke
kan gasse længere op end til de 34hk..

ved en gsx250r sætter man nogle skiver ind i karburatoren.. så den ikke kan
suge mere luft ind .. (så det også på en eller anden måde kompenserer...
osv...osv. sådan at der også kun er de 34hk)...
problemet ved denne karburator-tingeling... er at den suger for lidt luft
ind i forhold til den benzin mængde..
det vil sige.. en masse uafbrændt benzin havner i udstødningen som skidt og
slam.. "koks".

jeg kender MANGE som har det problem (250cc ejere)... specielt kender jeg to
som har rs250'ere og de har måttet få gennemblæst hele udstødningssystemet
for at få det koks væk...

så tænker du nok... "hvad kan det gøre"..

med tilstrækkelig koks i udstødningen vil den få problemer med at komme af
med den afbrændte blanding... og jo mere og mere... jo sværre... osv.

til sidst (jeg har prøvet det 2 gange nu.. på min ) .. så sker der det at
der kommer overtryk i udstødningen.. pga. det høje tryk fra motoren.. at
ventilerne begynder at sige sjove lyde..
hvilket har resulteret i at min kompression på cylinder 1 og 3 røg 1/3
ned... ÆV!!.. nye ventiler..
men.. efter de er blevet skiftet... og systemet nu er blevet gennemblæst...
så... funker den igen... som ny..

og nu har jeg også fjernet de lorte-skiver.. ... sikke noget møg-drosling
.....
.... der kommer dog stadig en smule koks ud når den ryger op på de 16K omdr.

- Stefan Madsen !!



Jon Larsen (27-07-2001)
Kommentar
Fra : Jon Larsen


Dato : 27-07-01 22:06


> ved en gsx250r sætter man nogle skiver ind i karburatoren.. så den ikke
kan
> suge mere luft ind .. (så det også på en eller anden måde kompenserer...
> osv...osv. sådan at der også kun er de 34hk)...
> xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Hej..
Du skulle vel ikke vide hvordan såen en bette gixxer ellers er "restrictet"
????
Noget med en M-Max-boks evt ????


--
MVH.
Jon larsen.
GSX-R 250 pilot (uden M-Max boks) men med bundtræk fra 9000 omdr og
Laser-lyd.






Armand (28-07-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 28-07-01 00:42


Bent Madsen <revisionsfirma_bent@madsen.mail.dk> skrev i en
news:3b6188f3$0$2623$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> > Nævn lige blot ét argument for at en motor belastes højere af at yde
> > mindre!
> den belastes selvfølgelig ikke mindre.. det svarer jo sådan set bare
> til at du kun kører ved.. mindre omdr. hele tiden.. (som man også gør
med
> nye cykler de første... 5Kkm)... (nogen gør)

Jup!
Og den største belastning af stempler og lejer, samt transmission, er da
ved maksimalt moment, hvilket man aldrig opnår på den droslede motor,
endsige ved aldrig at køre mere ned med ½ gasgivning!
Er det ikke at "belaste mindre"??

> ved en gsx250r sætter man nogle skiver ind i karburatoren.. så den
>ikke kan suge mere luft ind .. (så det også på en eller anden måde
> kompenserer... osv...osv. sådan at der også kun er de 34hk)...
> problemet ved denne karburator-tingeling... er at den suger for lidt
> luft ind i forhold til den benzin mængde..

Taler vi her om Buchbjergs drosselkit's??
De forekommer i to versioner:
1) Et anslagsstop for gaskablet, således at man ikke kan gasse mere end
X-mængde! Denne drosling kan ikke kræve anden dysning, eftersom det
svarer tiol at køre med behersket gas til daglig!
2) Et anslagsstop for C.V. karburatorens vacuum-spjæld, således at dette
ikke kan løftes over en vis grad, uanset gasgivningen! Til disse
droslings-sæt hører også modsvarende dyser til karburatorerne! (Det har
netop her i gruppen været diskuteret at man ikke engang må dyse om på en
droslet model, eftersom at dyserne er en del af droslings-kittet!)!

> det vil sige.. en masse uafbrændt benzin havner i udstødningen som
> skidt og slam.. "koks".
> jeg kender MANGE som har det problem (250cc ejere)... specielt
> kender jeg to som har rs250'ere og de har måttet få gennemblæst hele
> udstødningssystemet for at få det koks væk...

Nu er vi ovre i totaggere, og dér skyldes tilkoksningen ikke bensin- men
derimod olie-forbruget, op dét er man selv årsag til p.g.a. for tung
gashånd (gaskablet styrer oliepumpen)!
Totaktsmotorcykler i alm. trafik bør køres med højere omdrejninger og
mindre gasgivning (= samme motorkraft), hvilket generelt kan omskrives
til at man skal køre ét gear lavere "end ellers"

> så tænker du nok... "hvad kan det gøre"..
> med tilstrækkelig koks i udstødningen vil den få problemer med at
> komme af med den afbrændte blanding... og jo mere og mere... jo
> sværre... osv.
> til sidst (jeg har prøvet det 2 gange nu.. på min ) .. så sker der det
> at der kommer overtryk i udstødningen.. pga. det høje tryk fra
motoren..
> at ventilerne begynder at sige sjove lyde.. hvilket har resulteret i
at min
> kompression på cylinder 1 og 3 røg 1/3 ned... ÆV!!.. nye ventiler..

På en firetakter? Mnjaeh :-/
Mon det ikke er en halvkvædet historie fra din mekaniker fordi at døden
skal have en årsag ???

For fed blanding á vanlig vis: En hængende choker eller manglende
inddysning af et andet udstødningssystem, skader som sådan kun igennem
afvaskning af cylindersidens oliefilm, og ikke noget med tyk koks á
totakts-sod!!

--
Armand.






Christian Knudsen (06-08-2001)
Kommentar
Fra : Christian Knudsen


Dato : 06-08-01 20:55


>
> f.eks. en sv650s sætter man bare en skrue ind ved gaskablet.. så man ikke
> kan gasse længere op end til de 34hk..
>

>>

Hvis man sætter en skrue i gaskablet, på sv650s'eren, kan man så ikke bare
skrue den ind og ud efter behov......hvis nu de blå drenge kommer, eller er
det en populær måde at sige noget smart på???

Christian



Bent Madsen (07-08-2001)
Kommentar
Fra : Bent Madsen


Dato : 07-08-01 09:37

> Hvis man sætter en skrue i gaskablet, på sv650s'eren, kan man så ikke bare
> skrue den ind og ud efter behov......hvis nu de blå drenge kommer, eller
er
> det en populær måde at sige noget smart på???

hmmm.. jeg ved ikke helt hvor den skrue sidder...

hvis det er nede ved karburatorene ... så er det nok lidt svært...
hvis det er ved gashåndtaget.. så ja.. det vil da tro..
..men det kan da være at der er en herinde fra denne her NG som har en
droslet sv650s'er....
men ellers.. så spørg en mc-butik...
de burde jo vide det :)



Armand (08-08-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 08-08-01 01:47


Bent Madsen <revisionsfirma_bent@madsen.mail.dk> skrev i en
news:3b6fa984$0$296$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Hvis man sætter en skrue i gaskablet, på sv650s'eren, kan man så
ikke
> > bare skrue den ind og ud efter behov......hvis nu de blå drenge
kommer,
> > eller er det en populær måde at sige noget smart på???
> hmmm.. jeg ved ikke helt hvor den skrue sidder...
> hvis det er nede ved karburatorene ... så er det nok lidt svært...
> hvis det er ved gashåndtaget.. så ja.. det vil da tro..

Uanset placeringen, så skulle det undre mig om ikke at det var under én
eller anden form for plombering, som gør det mulig at foretage en hurtig
visuel kontrol af tilstedeværelsen :-/
Jeg tror nu forøvrigt at "skrue" er et beskrivende udtryk, som flytter
tomgangs-SKRUENS anslag om "på den anden side". Den korrekte benævnelse
må snarere være: "anslagsstop"!

--
Armand.





Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177525
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408687
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste