Anmeldelse af Sys Bjerre i berlingske
Fra : Peter T.

Dato : 29-11-08 14:50

1 ud af 6 stjerner og anmelderen slutter af med:

"Så nederen var det faktisk."

<http://www.berlingske.dk/article/20081129/kultur/81129016/>

Jeg og flere i min omgangskreds er glade for, at hun er blevet ansat på
DR, så vi måske kan slippe for mere støj fra hende. :)

--
Åge Halldorsson i dk.kultur.musik d. 22/11/08:

"Der er ingen grund til at spamme gruppen til med tråde om det samme
emne. Vi har to andre Beatles-tråde"

Fra : Martin Bak

Dato : 29-11-08 15:04

"Peter T." <usenet170908@hotmail.INVALIDcom> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg og flere i min omgangskreds er glade for, at hun er blevet ansat på
> DR, så vi måske kan slippe for mere støj fra hende. :)

Hun irriterer også mig, men så er det heller ikke værre. Der er fra tid til
anden nogle der af uransaglige grunde bliver helt overdrevent eksponeret i
radio og fjernsyn.

Det holder såmænd nok op igen.

Men man kan undre sig over, hvorfor playlisterne bliver skruet sammen som de
gør. Og hvorfor de bliver brugt som de gør, så "Malene" f.eks er blevet
spillet 20+ gange om dagen i over et halvt år. Denne opmærksomhed fra
radioen er såvidt jeg kan få øje på det eneste, der gør at nummeret er
berettiget til benævnelsen "hit".
Så det er radioens playlisteudvalg der afgør om noget er hit eller skidt?

Mere generet er jeg af Lars Lilholt. Fordi det har fortsat i så mange år.
Mit mareridt bliver til virkelighed en gang imellem, når min clockradio
vækker mig lige mens han bræger derudaf. Så er dagen ødelagt. Seriøst, jeg
er i dårligt humør fra morgen til aften på sådanne dage.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Henrik Laursen

Dato : 29-11-08 16:04

"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> wrote in

> [...]
> gør at nummeret er berettiget til benævnelsen "hit".
> Så det er radioens playlisteudvalg der afgør om noget er hit eller

Nej, det der afgør det er hvor mange gange at et pladeselskab vil betale
for at nummeret spilles i radioen hver dag.
Er de villige til at smide en 30.000kr på bordet cash med ordende:
"Spil nummeret 20 gange om dagen", så er "hittet" blevet født.

De playlister er en ren omgang fis idag, da de styres af pladeselskaberne
og de kontanter de er villige for at betale for at få deres artister med
i dem.

--
Henrik Laursen

Fra : Mathias

Dato : 29-11-08 17:13

Martin Bak skrev:
> [...]
> berettiget til benævnelsen "hit".
> Så det er radioens playlisteudvalg der afgør om noget er hit eller skidt?

Det kan hænge sammen med at en stor del af P3s lyttere rent faktisk
kunne lide nummeret?

Albummet er lige nu nr 5 på iTunes Top Albums liste. Så der må være
nogen som lytter til det af egen fri vilje. Men det er selvfølgelig
playliste-udvalgets skyld at folk kender hende og hendes sange.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 29-11-08 18:05

Mathias skrev:

>Det kan hænge sammen med at en stor del af P3s lyttere rent faktisk kunne
>lide nummeret?

Ægypten havde 10 plager, i Danmark har vi P3.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Jesper Lauridsen

Dato : 17-12-08 00:22

On Sat, 29 Nov 2008 17:12:47 +0100, Mathias <mathias@-vaek-supermathias.dk> wrote:

>Det kan hænge sammen med at en stor del af P3s lyttere rent faktisk
>kunne lide nummeret?

Når jeg hører den sang spekulerer jeg hvordan folk ville reagere hvis en
mand sang samme tekst.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 17-12-08 07:58

"Jesper Lauridsen" <rorschak@sorrystofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Når jeg hører den sang spekulerer jeg hvordan folk ville reagere hvis en
> mand sang samme tekst.

Tja, nu var der jo rent faktisk en herre, der sendte et tilsvarende svar....

Den blev da vist også rimeligt populær....

M.V.H....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 29-11-08 22:36

> Mere generet er jeg af Lars Lilholt. Fordi det har fortsat i så mange år.
> Mit mareridt bliver til virkelighed en gang imellem, når min clockradio
> vækker mig lige mens han bræger derudaf. Så er dagen ødelagt.

Ja eller Poul Krebs og Tude West.

Fra : Max

Dato : 29-11-08 22:43

Hej Allan

Folk har det da også med at gøre livet mere besværligt end det i
virkeligheden er, anskaf dig dog et vækkeur med SD-slot og MP3-
afspiller og bestem selv hvad musik der skal vække dig.

--
Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 29-11-08 23:27

> Hej Allan

Hej Max, det var altså Ivan der skrev det, ikke jeg

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 30-11-08 00:26

Allan Krautwald skrev:

>Hej Max, det var altså Ivan der skrev det, ikke jeg

næh, det var nu Martin

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Ukendt

Dato : 30-11-08 02:35

> næh, det var nu Martin
>
> --

Dermed blev forvirringen total

Fra : Max

Dato : 30-11-08 10:22

Hej Allan

Ja, jeg beklager. Men udsagnet gælder nu uanset hvem der skrev det :)

--
Mvh Max

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 29-11-08 15:06

Peter T. skrev:

>Jeg og flere i min omgangskreds er glade for, at hun er blevet ansat på
>DR, så vi måske kan slippe for mere støj fra hende. :)

Det er da godt at det er i forbindelse med boogie at hun er blevet ansat,
da det i forvejen gør hvad det kan for ikke at få folk til at købe musik,
med det lort de spiller i det.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 29-11-08 16:51

Peter T. skrev:

> Jeg og flere i min omgangskreds er glade for, at hun er blevet
> ansat på DR, så vi måske kan slippe for mere støj fra hende. :)

Pyh ha. Jeg var lige ved at tro at I var ved at rakke ned på
min yndlingsværtinde på DR2 (Deadline). Men heldigvis hedder
hun *Nynne* Bjerre. (Det er hende den dygtige med strithåret).

Skidt med Sys Bjerre - ikke noget der tænder her.

--
Herluf :·)

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 29-11-08 15:23

Peter T. skrev:

> Jeg og flere i min omgangskreds er glade for, at hun er blevet ansat på
> DR, så vi måske kan slippe for mere støj fra hende. :)

Hun har ellers arbejdet for DR i en måned og er alligevel i gang med
den koncertturne, som anmeldelsen beskæftiger sig med.

Jeg kan ikke døje "Kegle", som nu bliver voldspillet, men "Malene" var
fin, og begge sange er chokerende nemme at få på hjernen.