Søger speciel type musik
Fra : Michael 'Silver'

Dato : 28-11-08 15:58

Hejsa gruppe.

Jeg søger musik der ligger sig rigtig tæt på af nummeret Psallit in Aure Dei
af Lisa Gerrard fra hendes album Immortal Memory fra 2004. Det lyder
gudesmukt og går lige i min sjæl.

Derfor jeg ville høre om nogen af jer kender noget der er ligesom dette.

Håber på held :). På forhånd tak.

Mvh
Michael.

Fra : Carsten Dettmaring

Dato : 28-11-08 17:20

"Michael 'Silver'" <dsl46016@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa gruppe.
>

> Derfor jeg ville høre om nogen af jer kender noget der er ligesom dette.

Dead can Dance, måske
Vh
/Carsten

Fra : Michael 'Silver'

Dato : 28-11-08 17:26

> Dead can Dance, måske

Jep har dem, men indtil videre syntes jeg ikke de kommer op på det niveau
den sang ligger på.

Mvh
Michael.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 29-11-08 20:26

"Michael 'Silver'" <dsl46016@vip.cybercity.dk> wrote in

> Jep har dem, men indtil videre syntes jeg ikke de kommer op på det
> niveau den sang ligger på.

Liudt sjovt når man tænker på at det faktisk er den samme der synger (Lisa
Gerrard).

Fra : Michael 'Silver'

Dato : 30-11-08 00:40

> Liudt sjovt når man tænker på at det faktisk er den samme der synger (Lisa
> Gerrard).

Hehe ja lige præcis, da jeg fik fat i alle de albums der gik jeg straks
igang med at lytte og der er skam mange af dem som er rigtig gode og bliver
ørehængere hos mig, men den "sang" har et eller andet specielt som bare
rammer mig lige i sjælen :D.

Vil til at gennemlytte de kunstnere du nævner i tråden længere nede :D,
takker for dit indput :).

Mvh
Michael.

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 28-11-08 19:20

Michael 'Silver' skrev:

> [...]
> Memory fra 2004. Det lyder gudesmukt og går lige i min sjæl.
>
> Derfor jeg ville høre om nogen af jer kender noget der er

Hvad genren hedder, ved jeg ikke. Kosmisk musik, måske?

Her er et YouTubelink til et nummer der ligner en hel del:

http://www.youtube.com/watch?v=mbpCn21Ev3I

--
Herluf :·)

Fra : Michael 'Silver'

Dato : 29-11-08 17:35

> Her er et YouTubelink til et nummer der ligner en hel del:
>
> http://www.youtube.com/watch?v=mbpCn21Ev3I

Hehehe...klovn... det ER Psallit in Aure Dei!!!. jeg snakker om at finde
noget der ligner det!.

;).

Mvh
Silver.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 29-11-08 20:27

"Michael 'Silver'" <dsl46016@vip.cybercity.dk> wrote in

> Jeg søger musik der ligger sig rigtig tæt på af nummeret Psallit in
> Aure Dei af Lisa Gerrard fra hendes album Immortal Memory fra 2004.

Hvad det lige er der fanger dig kan jo være svært at afgøre.

Men jeg ville da kigge lidt på Deva Premal, Azam Ali, Mediaeval Baebes,
Faun, Dark Sanctuary og så filmmusikken til Gladiator (Lisa Gerrard selv).

Fra : lhs

Dato : 05-12-08 17:53

Kommer nok til at tendere off topic, er selv glad for Lisa Gerrard både før
og efter Dead Can Danse, hendes Saterello fortolkning er fænomenal.. Nogle
der også har fortolket denne fede middelaldersang er Corvus Corax - der med
deres to værker Cantus Buranus 1 og 2 har skabt nogle ret fede øjeblikke..
Lidt smagsprøver..

http://www.youtube.com/watch?v=YvnywZdNl5Y&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=3QWS1xUkUaA&feature=related

der også kan udfordre øret omend lidt mere bombastisk end Gerrard

Lars HS

Fra : Mikkel Bierberg-Pett~

Dato : 06-12-08 20:07

Jeg bliver sikkert lynchet nu.. Men det er i stil med Enya....
Enya er også svævende og "kosmisk"..
Hilsen
Mikkel