Alternativ til London Gatwick?
Fra : Marianne

Dato : 29-11-08 13:46

Hej

Her til foråret skal jeg rejse frem og tilbage mellem København og Brighton
(UK). I 'gamle dage', dvs før Sterling krakkede, kunne man flyve Kastrup -
Gatwick og så tage en bus fra Gatwich direkte til Brighton. Den mulighed er
om ikke væk, så indskrænket betydeligt.

Derimod går der en del afgange til Heathrow.

Er der nogen, som har kendskab til tog/busmulighederne fra Heathrow til
Brighton?

mvh
Marianne

Fra : ks

Dato : 29-11-08 14:14

On Sat, 29 Nov 2008 13:46:04 +0100, "Marianne"
<handel@fjerndettelundbak.dk> wrote:

>Derimod går der en del afgange til Heathrow.
>
>Er der nogen, som har kendskab til tog/busmulighederne fra Heathrow til
> [...]

Fandt et par links:
http://www.londontoolkit.com/travel/heathrow_dover_transfer.htm
http://www.carlberry.co.uk/rfnshowr.asp?RN=NX747A

Fra : Marianne

Dato : 29-11-08 14:38

> Fandt et par links:
> http://www.londontoolkit.com/travel/heathrow_dover_transfer.htm
> http://www.carlberry.co.uk/rfnshowr.asp?RN=NX747A

Tusind tak - der ser heldigvis ud til at være masser af muligheder.

mvh
MArianne

Fra : Ivar

Dato : 29-11-08 14:42

Marianne skrev:

> Derimod går der en del afgange til Heathrow.

Jeg kan ikke hjælpe dig med busforbindelser. Jeg vil blot
tilføje, at Gatwick er en udemærket lufthavn. Relativt hurtig
at komme igennem, og tog "i kælderen" som i Kastrup.
Heathrow er efter min mening, Europas mest håbløse lufthavn,
utrolig langsom at komme rundt i. Den er alt for stor, og alligevel
overbelastet.

Ivar Magnusson

--
Prøv MesNews: http://LexInfo.dk/MesNews/
Hvis du er træt af at Outlook Express ikke finde ud af

Fra : Marianne

Dato : 29-11-08 18:26

> [...]
> Heathrow er efter min mening, Europas mest håbløse lufthavn,
> utrolig langsom at komme rundt i. Den er alt for stor, og alligevel

Ja, det er jeg helt enig i. Men hvem flyver dertil andre end EasyJet - som
flyver sent om aftenen? Cimber, men de har 2 timers mellemlanding i Billund.

Ellers er der svjv kun de dyre.

mvh
Marianne

Fra : Ivar

Dato : 29-11-08 23:18

Marianne skrev:

> Ja, det er jeg helt enig i. Men hvem flyver dertil andre end EasyJet - som
> flyver sent om aftenen? Cimber, men de har 2 timers mellemlanding i Billund.

Argh, det var Stansted jeg tænkte på.
Den benytter både Easyjet og Ryanair.

Ivar Magnusson

--
Træt af Outlook Express?
Prøv MesNews: http://LexInfo.dk/MesNews/

Fra : Michael Knudsen

Dato : 29-11-08 19:20

On Nov 29, 9:26 am, "Marianne" <han...@fjerndettelundbak.dk> wrote:

> Ja, det er jeg helt enig i. Men hvem flyver dertil andre end EasyJet - som
> flyver sent om aftenen? Cimber, men de har 2 timers mellemlanding i Billund.

Hillemænd! Har man virkelig fly fra Danmark til England, som
mellemlander undervejs? Jeg anede ikke, at den slags kunne betale sig
i disse tider, hvor brændstofpriserne er helt i top.

--
Michael Knudsen

Fra : Ivar

Dato : 30-11-08 13:00

Michael Knudsen skrev:

> Hillemænd! Har man virkelig fly fra Danmark til England, som
> mellemlander undervejs? Jeg anede ikke, at den slags kunne betale sig
> i disse tider, hvor brændstofpriserne er helt i top.

Hvad mener du?
Mener du at det ville være bedre om der blev sendt et fly afsted
fra Kastrup og et fra Billund? Eller skulle der kun være en
afgang fra Billund?

Ivar Magnusson

--
Træt af Outlook Express? Prøv dog noget nyt !!!
MesNews er lige til at gå til.

Fra : Armand

Dato : 30-11-08 15:44

Michael Knudsen skrev:

> Hillemænd! Har man virkelig fly fra Danmark til England, som
> mellemlander undervejs? Jeg anede ikke, at den slags kunne betale sig
> i disse tider, hvor brændstofpriserne er helt i top.

Det er vel alt andet lige billigere at få efterfyldt et fly med
passagerer når man alligevel flyver forbi Billund, frem for at sende et
halvtomt fly afsted fra hvert sted :-/

Derudover flyves der vel også indenrigs fra Billund til Kastrup :-/

--
Armand.

Fra : N/A

Dato : 30-11-08 15:44

Fra : Michael Knudsen

Dato : 30-11-08 18:34

On Nov 30, 3:59 am, Ivar <dild@[nozpam]webspeed.dk> wrote:

> Mener du at det ville være bedre om der blev sendt et fly afsted
> fra Kastrup og et fra Billund? Eller skulle der kun være en
> afgang fra Billund?

Enten det ene eller det andet. Jeg formodede såmænd blot, at London
var så populær en destination, at det ikke var svært at fylde flyene
op. Desuden forventede jeg, at brændstofforbruget i forbindelse med
take-offs ville overstige gevinsten ved at mellemlande.

--
Michael Knudsen